Misschien is dit al eerder aan de orde geweest maar ik kan niks vinden...
Ik heb in mijn 1750 Berlina een 2.0 uit een Alfetta zitten en de wagen loopt op benzine / lpg.
De motor is naar Arese normen opgebouwd met o.a. iets bewerkte kanalen, gevlakte & uitgeliterde kop, h.c. zuigers, verkleinde oliekanalen, de hele boel uitgewogen en gebalanceerd, vliegwiel afgedraaid etc. maar ik vind hem veel te tam aanvoelen voor wat ermee gedaan is... dit zou toch de klinkers uit de straat moeten trekken... Zou een 75TS toch redelijk competitie moeten kunnen bieden... maar helaas...
Nu zit ik te zoeken naar de oorzaak hiervan... alle reguliere zaken zijn dik in orde.
Bij het opbouwen is me de tip gegeven om er eerste type 1300 (!) nokkenassen in te zetten omdat deze, doordat de 1300 redelijk hoog getuned was EN er toen nog geen concessies gedaan werden aan het milieu, dus nokkenstokken bevatten die vrij agressief zijn qua timing, lifthoogte & liftduur.. Deze stokken zitten er dan ook in (heb het onderdeelnummer niet bij de hand).
Het tweede punt is dat ik bij gebrek aan 2000 carbs, de originele 1750 (Weber) carbs gemonteerd heb. Nu kan ik me voorstellen dat het eventueel op benzine iets uitmaakt qua sproeier bezetting maar volgens mij mag het op LPG verder niks uitmaken mits de venturi diameter gelijk is.
Kloppen deze redeneringen?
Wat zijn de exacte verschillen tussen de 1750 & 2000 carbs?
Jack