Mij vermoei je er i.i.g. niet mee, ik vind dit soort van weetjes interessant, ik heb er dan ook geen probleem mee dat het een BMW betreft want ik vind eigenlijk dat zijj de type's auto's bouwen die alfa eigenlijk zou moeten maken, maar dan met transaxle en en alfa vormgeving, hoewel ik BMW's ook best te pruimen vind.. Ze bewijzen i.i.g. dat je geen voorwielaandrijvers hoeft te bouwen om te overleven, en het is ook nog eens een zelfstandig bedrijf.Aanvankelijk was het plan dat de M1 werd geassembleerd door Lamborghini maar het project zou enorme vertraging oplopen vanwege de financiele problemen bij deze firma. BMW besloot drie partijen te benaderen: de Italiaanse firma Marchesi voor het maken van de spaceframe, Italdesign voor het aanbrengen van glasvezel en verf en vervolgens werden de modellen door Baur afgebouwd. Ik zal niemand verder vermoeien met de ontstaansgeschiedenis van de M1 maar er worden nogal veel onjuistheden beweerd.
De geschiedenis van de M1 staat trouwens zo'n beetje beschreven(al dan niet volledig) op wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M1 . Hoewel dat stukje over Marchesi en het maken van de glasvezel panelen bij Italdesign zelf staat er geloof ik niet bij.
Ik zat vooral wat te dollen n.a.v. bepaalde opmerkingen van bepaalde iemanden, maar dat lijkt mij geheel duidelijk

Ik blijf het een mooie kar vinden, en toch wel zeer BMW ook. trouwens is het ontwerp van de eerste 3 serie BMW's ook voor een deel gebaseerd op vormstudies van Giugiaro.
Ik heb een mooi boek uit eind jaren tachtig over de ontwerpen van giugiaro getiteld: DESIGNO GIUGIARO. Als je het boek doorkijkt sta je er echt van te kijken hoe groot de invloed van deze man op het straatbeeld vooral in de jarenzeventig/ tachtig is geweest. Meer ontwerpen op de markt gezet dan de huizen van pininfarina en bertone bij elkaar vermoed ik zo, zeker als je naar de productieaantallen gaat kijken. op de site www.italdesign.com staat trouwens ook erg veel, ook de Bertone GT/V is van zijn hand, weliswaar nog in dienst bij bertone maar toch (daarom denk ik ook niet op de site vermeld, maar wel in het boek). verder natuurlijk de sud, alfetta, alfetta gtv etc..