swdriver
Member
Member
Contacteer: Website

tiktiktiktiktiktiktik........

ma mei 05, 2008 22:45

Mijn kleppen tikken een beetje. hoorbaar bij stationair lopen. Dus die moeten gesteld.

In de vraagbaak van Olyslager staat vast hoe dat moet, maar heeft iemand van jullie een idee hoe dat in zijn werk gaat, waar moet ik om denken en wat voor gereedschap heb ik nodig?

Sorry voor de domme vragen, maar het zelf klussen aan de techniek zal nieuw voor me zijn, dus het zal niet de laatste stomme vraag zijn.

De 156 zal ik echt zelf niet mn vingers aan vuil maken, daar hebben ze dealerts voor uitgevonden. Maar wil ik mijn ultieme 33 op de weg houden, zal ik zelf veel moeten doen. Wellicht zelfs het geleerde tijdens de Scarb-lascursus van vorig jaar in de praktijk brengen. En heeeeeel misschien dan zelf wel een lasapparaat gaan kopen..... :?: :twisted:

En heel heel heel heeeeeeel misschien wordt zelf ooit ook wel technisch en handig met techniek.

Groet,

Gert
Lidnr 5052
156 SW 2,5 V6 Q-system
33 1,3 Blue 1989
33 1,5 1985 (eigenlijk 1983)
mijn project
Verleden: 156 2,4 JTD sw, 155TD, 146 1,4 ts, 2 maal 33 1,7 ie (en wat non-Alfa's)

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

RE: tiktiktiktiktiktiktik........

ma mei 05, 2008 22:57

Heb je niet last van tikkende kleppenstoters? Die kun je met een engine flush of een middeltje tegen tikkende kleppenstoters namelijk voor weer stil krijgen.

Afbeelding
Middel tegen tikkende hydraulische kleppenstoters, kun je bij de olie gooien die al in je motor zit en er mee blijven rijden.
Laatst gewijzigd door Neelis op ma mei 05, 2008 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: tiktiktiktiktiktiktik........

ma mei 05, 2008 23:01

durf niet met zekerheid te zeggen of jij je klepspeling moet stellen met plaatjes of met een inbussleuteltje
kun je gauw genoeg zien door je kleppendeksel los te halen en te kijken of je gedeelde nokken hebt op de nokkenassen
zoniet, moet je de speling meten en als die verkeerd is, plaatje eruit, plaatje opmeten met een micrometer, simpel telsommetje maken en een ander plaatje in de uitgerekende dikte ertussen, en dat 7 keer herhalen

maar ik zou eens beginnen met verse olie en filter, grote kans dat het dan al een eind beter gaat
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Algemene Technische vragen”