Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1255
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

LMM ML4.1

zo mar 30, 2008 13:49

Eindelijk na veel gedoe is mijn 75 1.8 ie weer zover dat de APK gedaan kan worden.
De APK check is bij een garagebedirjf gedaan, waar ik gelukkig zelf de nodige reparaties kan uitvoeren.

Het laatste puntje voor APK is het CO percentage. Het vermoeden is dat na een goede rit het percentage net voldoende zal zijn, maar toch.
Het deksel van de LMM is los (ooit door een vorige eigenaar gedaan) en het vermoeden is dan ook dat er iets "getweaket" is. Ik weet dat het mogelijk is het veermechanisme iets te verstellen en er een stelschroef aanwezig is. Die laatste is volgens mij verboden gebied.

De vraag is dan ook, hoe eventueel het veermechanisme te verstellen zodat de CO waarde weer juist is, zonder dat de auto onrijdbaar wordt.

Alvast bedankt,

Groet,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: LMM ML4.1

zo mar 30, 2008 14:27

die stelschroef brengt je niks... die is uitgeschakeld bij een i.E.
Je kan het tandwiel verstellen (wel eerst aftekenen hoe de huidige stand is)
Als je het tandwiel naar rechts draait dan komt de veer strakker te staan en wordt het mengsel armer.... Je kan proberen of dit je door de apk helpt...
daarna zou ik em weer gauw op de originele stand zetten....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4468
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: LMM ML4.1

zo mar 30, 2008 16:12

Tijdelijk beetje valse lucht laten zuigen doet ook wonderen voor je CO/apk...........
Wel weer dicht maken voor je er echt mee gaat rijden natuurlijk.

Gr,
DJ

Terug naar “Algemene Technische vragen”