Het enige wat ik bedoelde met mijn opmerking:
is dat Alfa Romeo (of FIAT zoals je wilt) heeft gekozen voor ten eerste: een riem en ten tweede: deze zodanig te gebruiken dat deze vervangingstermijn sterk is aanbevolen.3 jaar oud, 60 000 kilometer en dan de distributieriem moeten vervangen (en alles wat er bij komt).
Andere merken komen toch echt verder of hebben een ketting. Zo bezien ligt het wel aan Alfa Romeo.
Uiteraard is het totale bedrag overdreven, daar is Heerschop dan ook cabaretier voor.
Ik zeg niet dat alle merken het anders doen. Dan had ik het woord "alle" gebruikt voor "andere merken".
Ik zeur hier niet over. Net zoals Alfa Romeo hier voor heeft gekozen, heb ik voor Alfa Romeo gekozen wetende dat goed onderhoud belangrijk is. Zelf de dealer in de, satirisch bedoelde, column geeft aan dat 300 000km haalbaar is, bij goed onderhoud.
(Nu zal de opmerking wel weer komen dat dit nog veel te weinig is, en welke merken wel/niet dit ook halen of meer of minder of...)
Tenslotte vind ik het ongepast (zacht uitgedrukt) om mij als een technische nitwit neer te zetten, terwijl je mij totaal niet kent.