Poell

RE: vermogen twinspark motor

di mar 18, 2008 08:59

ik heb alleen de pomp van de 75 onder de auto gemonteerd en natuurlijk een retourleiding gemaakt, is dat niet voldoende? hij pingelt wel bij hoge snelheid en veel gas...

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

di mar 18, 2008 09:11

pingelen bij hoge snelheid en vollast?
Dat zal wel niet anders deed je blok het nu niet meer...
maar alleen een brandstofpomp zonder opvoerpomp is idd, zoals AG schreef, niet voldoende.
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Poell

di mar 18, 2008 10:13

maar die zit toch ook niet in een 75, of zit die in de tank? heb ik weer wat gemist?

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 18, 2008 10:43

Die zit inderdaad in de tank.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Peternijmegen
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di mar 18, 2008 15:18

Geen vermogen???
Ik denk ook dat er ergens iets niet goed zit.
Ik heb de TS in een Bertone en het loopt heel goed en snel.
Het enigste wat ik nog heb is het beroerde starten als ie koud is, maar met een griptang die de retourleiding dan iets knijpt start ie zelfs goed.
Ik denk inderdaad dat je adviezen hier even moet volgen en de boel is van kiet af aan even nakijken, voordat je andere dingen gaat doen.
jij hebt er zelfs al een chippie in? Dan moet het al helemaal lopen als een idi..t.

groetjes
Peter
www.nimega100miglia.nl

Komt het vandaag niet komt het morgen, maar komen zal het er.

Poell

di mar 18, 2008 15:38

ja dat dacht ik ook, hij maakt wel onwijze herrie, ik heb een 60mm uitlaat met 2 potten en speciaal spruitstuk . voor mijn gevoel zou hij minder herrie en meer snelheid moeten maken. ik ga verder zoeken....

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

di mar 18, 2008 17:04

ehm.... veel herrie, holle dempers? :lol:

Ik neem aan (das bijna altijd zo) dat de 1e demper weg is, en een midden en einddemper gemonteerd zijn. Dit moet gewoon zachtjes klinken alhoewel het natuurlijk ook een kwestie van welke demper monteer ik is....

Maar dan nog,..

EDIT: Controleer of de uitlaat OVERAL VOLDOENDE vrije ruimte heeft!!! Bij de uitlaat van mijn supertje destijds klopte de bocht niet omdatie eigenlijk voor hangende pedalen was en dus omgelast. Zodoende klapte die tegen het stuurhuis en begon te resoneren --> onwijze HERRIE!!! Daarna de handrembeugen 'gecustomized' 8) en het was over.....

Poell

di mar 18, 2008 17:48

nee het zijn wel dempende dempers en inderdaad is de eerste, de vlamdover weggelaten. dit systeem is door knakker uit amersfoort geleverd, naam even kwijt. paste niet precies en heb ik een beetje verhit en bijgebogen, maar is geen kwestie van aanlopen, is echt herrie. zoals een slecht afgestelde nord motor met slechte ontstekingg of carburateurs ook herrie kan maken en niet presteren,.overigens rij ik wel gewoon 1 op 10, is dus misschien brandstofprobleem...

Terug naar “Algemene Technische vragen”