dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

er knapte iets...

ma mei 02, 2005 23:36

vanmiddag opende ik het portier van mijn 155 (van binnenuit), en toen "knapte" er iets in de deurbediening. Sindsdien gaat de deurhendel binnenin niet meer mooi vlakliggen met de rest van de deurbekleding. De ontgrendeling werkt -nog- wel...
Ik heb waarschijnlijk tot zondag a.s. geen tijd om er in te duiken, vandaar mijn vraag: komt dit iemand bekend voor & kan ik morgen, overmorgen enz. m'n auto nog normaal verlaten (maw blijft de hendel functioneren)?
It's not easy, being green (kermit)

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: er knapte iets...

di mei 03, 2005 07:27

spannend zo'n 155 :wink:

ik heb geen idee overigens wat het probleem zou moeten zijn maar de deurbediening is niet het sterkste punt van de 155.
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

jan bert

di mei 03, 2005 07:43

gewoon die hele binnenbekleding van de deur lostrekken!
waarschijnlijk is het namelijk de handel die ietsje langs de stang is geschoten die richting het slot loopt.
snap je?
met mijn 33 ook weleens gehad iets dergelijks...

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 03, 2005 14:17

Ik snap dat ik nu dus geen vrije dagen hoef op te nemen om op nieuwe 2e handse linkervoordeurhandels te gaan jagen, denk ik... 8)

En tis gewoon een r*tauto, deze.... 2 jaar geleden (vlak na aanschaf) de kachelventilator kapot en nu dit weer.... GRMMBLLL :evil:

:wink: :wink: :wink:

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 03, 2005 15:04

Tja, dan moet je geen Alfa kopen... 8)
Bij mij knapt er ook wel eens wat.. ](*,)
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 03, 2005 15:54

Wees voorzichtig met de deurpanelen! Ik heb paar maanden geleden kabel vervangen
van de 164 en het losnemen van het paneel moet met enige voorzichtigheid gepaard gaan.

patje1100
Guru
Guru

di mei 03, 2005 17:37

Ach. Die transaxle rijders snappen er nix van Dibro :wink:

Er is waarschijnlijk een palletje losgeschoten. Die deurpanelen heb je er zo af.

ff het juiste torx inbus sleuteltje erbij pakken. Alle stekkers van je deurvergrendeling / elektrische en verwarmde spiegels ( dat hebben die transaxles allemaal niet) losmaken en dat paneeltje ligt er snel af.

Ga maar ff freumelen. Je komt er zo achter waar het minimale mankementje door komt.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: er knapte iets...

di mei 03, 2005 18:23

Ach. Die transaxle rijders snappen er nix van Dibro :wink:
Er is waarschijnlijk een palletje losgeschoten. Die deurpanelen heb je er zo af.
ff het juiste torx inbus sleuteltje erbij pakken. Alle stekkers van je deurvergrendeling / elektrische en verwarmde spiegels ( dat hebben die transaxles allemaal niet) losmaken en dat paneeltje ligt er snel af.Ga maar ff freumelen. Je komt er zo achter waar het minimale mankementje door komt.
Ho ho, :shock: verwarmd misschien niet, maar de rest wel hoor. Zelfs de Alfetta heeft het. En achter ook alles electrisch. Zelfs de stoelen voor. :wink:

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

di mei 03, 2005 18:51

[-X mijn GTV uit 86 heeft ook elektrische spiegels, standaard... :wink:
Nu weer on topic..
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Dinky Boy
Miniaturista

Re: RE: er knapte iets...

di mei 03, 2005 20:37

En tis gewoon een r*tauto, deze.... 2 jaar geleden (vlak na aanschaf) de kachelventilator kapot en nu dit weer.... GRMMBLLL :evil:

:wink: :wink: :wink:
Ja, dumpen, dat kreng! :evil:

Ik wil je wel helpen, voer hem wel kostenloos voor je af, hoef je ook niet meer in dat onding plaats te nemen :wink:

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 03, 2005 23:00

Ik dump 'm nog maar ff niet 8)
Uit mijn automobiele historietje kan ik me een Sud herinneren met de overbekende Alfakwaal and then some.... poreuze benzineleidingen zodat de peut direct boven op de cilinderkoppen drupte, elke 3 weken een verse "nieuwe" aandrijfas incl. kruiskoppeling... Een Alfetta sedan met ''s winters bevroren ruiten binnen én buiten (& een zwembad op de dashboardplank links), een 33 tiqv minus 1 acc.sproeier en zo kan ik nog wel ff doorgaan :lol: Oké, ik geef het toe, ik ben een rookie op Alfagebied :wink:

Ik had het deurpaneel los vanavond, en toen kwam ik er achter dat ik die torq-bit (of is het een gewone imbus :?: ) niet kon vinden... Bovendien ziet het boutje er ietwat "dol" uit.

Morgen weer een dag :!:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 03, 2005 23:04

Is dat ook niet de charme van het merk? Ik denk er altijd met plezier aan terug, aan dat soort dingen. Later lach je erom. Inderdaad.
Wat zou een Toyota eigenaar te vertellen hebben? Vorig jaar moest ik nieuwe ruitenwissers. Het jaar daarvoor een nieuwe koplamp. 3 jaar geleden een nieuwe akku. Saai........ ](*,)

patje1100
Guru
Guru

di mei 03, 2005 23:07

Nou Kas, wat dacht je van een Supra blok werkbaar maken in een Celica uit 1977 ? Pagina's vol kan ik erover schrijven. Niet te spreken over roest. Brrrr.

Maar dit soort k.. storinkjes zijn er inderdaad altijd. Als je er niet voor naar de garage hoeft en zelf een beetje kan rommelen vergoedt het rijden erg veel. Geef ik toe.
Zelf voor een FWD

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 03, 2005 23:16

Even voor de goede orde: ik vindt het redelijk uniek dat mijn auto in de 2 jaar dat ik 'm heb, alleen maar deze 2 futiele (ik geef het toe :wink: ) storinkjes heeft gehad. Mijn baas rijdt in een Jaguar S en die heeft al -tig keer electrische/software problemen gehad en plus vandaag is zijn auto AFGEKEURD voor de apk :lol: hij heeft wat weinig profiel op 1 voorband dus afkeur als je je auto bij profile laat keuren 8)

Dat het de charme van het merk is geloof ik niet, ik zou het helemaal niet erg vinden als dit soort probleempjes uitbleven & toch lekker Alfa blijven rijden..

Terug naar “Algemene Technische vragen”