Zo, nog meer mosterd!
Het blijkt toch dat de GTV iets meer schade heeft opgelopen bij de aanrijding tijdens de debutrace dan aanvankelijk gedacht.
Bij het uitlijnen bleek de linker castorstang aanzienlijk korter te moeten dan de rechter om de wielstanden enigszins normaal te krijgen. Ook blijkt het binnenscherm ter hoogte van de castorstang losgescheurd van het chassis.
Dus moet ie op de trekbank om het linker binnenscherm weer in model te krijgen, zeg maar 1 cm naar voren.
Dit klusje gaat na Pasen gestalte krijgen, hijn moet ook daarna nog uitgelijnd/gewogen daarna natuurlijk. 5 April wordt wel enigszins moeilijk vrees ik
Om het compleet te maken heeft de 32mm voorstabi ook zijn werk gedaan. De bevestigingsplaat waar ie aan vast zit is finaal losgetrokken van de auto.

I.c.m. de 'std' 22mm torsies had de stabi natuurlijk ook redelijk veel te doen om de auto enigszins plat te houden, en alle lasjes zijn na 28 jaar natuurlijk niet meer zo sterk als voorheen. Gevolg: Krak.
Nadat dit gerepareerd is, ga terug naar een wat mildere stabi, waarschijnlijk een 75V6 versie om de boel heel te houden.
Dus werk aan de winkel! (Hebben we vaker gehoord

)
Voor die tijd ook nog wat andere puntjes op de i, dus er is tussen nu, de vakantie en Pasen geen stilzitten bij. O.a:
- Remmen ontluchten
- Motorolie verversen
- Hitteschild maken voor HRC
- Rubber (binnenband) onder slangenklemmen doen
- Schilderen rembekrachtiger (HRC even lossen) & maken hitteschildje
- Sterkere veerpootbrug maken
- Klus aan de voorzijde voorbereid (accubak eruit zagen, ontvetten, kaalhalen, etc)
Gelukkig zijn er in de nieuwe loods bruggen beschikbaar, dus dat scheelt weer klooien. Ook is er een wasstraat, kan ik Dasty eens gaan uitproberen op de vette meuk onder de auto.
Wordt vervolgd!
Groeten, Pieter