ogerr

Navigatie reset zichzelf steeds

do feb 28, 2008 16:54

Hallo leute!

zoals de titel aangeeft zit ik sinds kort met een erg irritant probleempje, namelijk dat mijn navigatie zichzelf blijft resetten zodra ik de contact aanzet.. dan 1x, dan 20x krijg ik (tijdens het rijden) het rode alfa logotje te zien, erg onregelmatig dus.

het gekke is, dat wanneer de pincode (telefoon) gevraagd wordt alles werkt zoals het moet werken. dus zodra de ingebouwde telefoon in gebruik genomen kan worden werkt ie als een tierelijer, en ondervind ik nihil problemen. ben zojuist terug van de alfa dealer hier in de buurt, en die hebben met het uitlezen niks raars kunnen vinden maar wel het probleem kunnen reproduceren.
Ik heb echt van alles geprobeerd, adresboek leeghalen. proberen te resetten middels 2 knopjes 4 seconden lang ingedrukt houden, cdwisselaar los koppelen, geen telefoonkaart erin, geen navigatiecd erin.

Nu is mij voorgesteld om de spanning in de auto door te meten, maar ben bang dat dit geintje me aardig gaat kosten en het probleem niet zal oplossen. Want zoals eerder gezegd, het probleem is erg onregelmatig maar zodra ik de autotelefoon kan gebruiken alles gewoon naar behoren functioneert. Ongeacht of de auto koud of warm is.

Ook leuk; stel ik ben ruim 1 uur onderweg en alles werkt gewoon, maar ik moet ff stoppen bij de tankstation. auto uit en weer aan, en hup weer krijg ik enkele resets te zien. hoewel het alfa logo er erg mooi uitziet, is dit erg frustrerend :)

Reden dat ik deze topic open is om te kijken wat mijn mogelijkheden zijn voordat ik een afspraak maak, want het lijkt me echt stug dat dit iets te maken heeft met de spanning. Het gaat trouwens om een alfa 147 uit 2002, met nav connect+

Andretti Molletti

RE: Navigatie reset zichzelf steeds

do feb 28, 2008 21:09

Jooow

waar ken ik die problemen van???
Uiteindelijk heb ik na alle ellende (nieuw gekochte auto 2005) een nwe connect gekregen.
Wat je kan proberen is door de twee gaatjes boven de CD gleuf een wat langere pen in te drukken de gehele unit naar voren toe eruit schuiven en alle stekkers aan de achter zijde een los te nemen en weer terug te zetten. Mogelijk los je zo een slecht contact of half vastzittende stekker op.
Ook een software update wil wel eens helpen, maar ik vrees het ergste..

Terug naar “Algemene Technische vragen”