Erik,
is niet helemaal korrekt. Niet de nokkenassen zijn bepalend maar de krukas.
Basis is BDP, te meten met micrometer boven op zuiger.
Daarop stel je pijltje "P" af (plaatje is voorzien van sleufgat)
Vervolgens zet je de nokkenassen op tijd.
Dus merkstreepjes gelijk met nokkenaskappen en beide nokken (uit en inlaat) van de eerste cylinder naar buiten wijzend.
Eric
Juist ! ( voor een deel dan)
Eerst idd BPP op krukaspulley op merkteken
P instellen (RECHTSOM DRAAIEN om de speling aan de juiste zijde te houden)en daarna de nokkenassen op de merktekens zetten. (Maakt hierbij niet uit of de nokken naar binnen of naar buiten wijzen.

)
Als een van de assen 4 mm van de merktekens afwijkt is dat absoluut niet goed. Zet beide assen precies op de merktekens. Eventueel kun je voor een iets snellere setup de inlaatnokkenas maximaal 2 mm rechts van het merkteken zetten. ( Rechts, als je voor je auto staat)
Je ontsteking stel je in principe niet statisch af. Voor het beste resultaat controleer je eerst of je verdeler zijn maximum vervroeging haalt. (Stroboscooplamp) Daarna stel je de ontsteking zodanig af (bij pakweg 5000 toeren) dat de maximum vervroeging inderdaad klopt, dus op het merkteken
M Als je vervroeging goed is staat je ontsteking stationair dan ongeveer op merkteken
F, maar deze laatste waarde is absoluut ondergeschikt aan de maximum vervroeging.