Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Waarom je geen snelle auto aan je zoon mee moet geve

wo feb 13, 2008 21:25

Uit ervaring spreek ik dat ik me achteraf wel realiseer dat ik me met een Saab 900 turbo op mijn 19e WEL heb misdragen. 200 plus op een vrije autosnelweg bij nacht is dat gewoon, omdat je zicht beperkt is em je echt nog niet over een volledige voertuigbeheersing beschikt en er geen weet van hebt wat er allemaal mis kan gaan ook door anderen.
Ik had op m'n 18de een R5 GT turbo ter beschikking (ook van mammie en pappie)
Hoef er geen tekening bij te maken wat ik daarmee heb uitgevreten. Ik ben er ook niet (meer) trots op.
En ook ik ben al jaaaaren een verstanding bestuurder hoor. Toen ff niet :wink: Ik heb gelukkig een kans gehad die die jongen uit Florida niet gekregen heeft :( En velen met mij, denk ik.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Waarom je geen snelle auto aan je zoon mee moet geven...

wo feb 13, 2008 21:40

Poeh he, die M5 is echt plat :shock:

Uiteraard neem je op jonge leeftijd foute beslissingen in het verkeer, en ja, er staat uiteraard :wink: combi van stoer doen, dingen uittesten enzovoort..maar wel icm gezond verstand. Althans, dat vind ik dan.. Zo hb ik wel eens met bruut snelle wagens gereden, maar niet zo achterlijk :shock: Nadeel van zo'n M5 is dat je totaal niet merkt dat je zo hard gaat, hij zoeft wat, en je kijkt op je teller en je rijd 230.. Was in die E46 M3 net zo waar ik toen in mocht sturen...Het gaat zo verschrikkelijk makkelijk..

Pk-grens zal niet echt wat uitmaken denk ik, denk maar eens aan een Lotus Elise, heeft nog geen 200 pk, maar weegt nog midner dan een Daihatsjoe Koeoooreee.. Dingen in de rij-opleiding toevoegen zal meer helpen denk ik..

Alfistroel
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

wo feb 13, 2008 22:04

Dit is gewoonweg niet te voorkomen

ik heb " gezond verstand" al voorbij zien komen en dat zegt alles.

Of moeten er ook chip stempelkaarten komen in de kroeg?? probleem is dat ze vaak thuis indrinken.

De overheid kan niet alles ondervangen, als mijn "zoon" oud genoeg is zal ik zelf de beoordeling moeten maken of hij er klaar voor is, ik hoop alleen dat het gezond verstand ook aanwezig is als we er niet bij zijn.
Registerleider 155
alfa155register.nl

Alfa Romeo 155 V6 W.B Bianco Argento
807 Buske voor alle jong
Zakelijk accuding
Ooit:
Alfasud 1.5 TI 82
Alfetta 2.0 83
75 2.0 T.S 87
164 3.0 24V 94
155 2.5 V6 12V 94
33 S.W 1.5 94
33 S.W 1.7 94
155 2.5 V6 W.B 96

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 13, 2008 22:06

Dus.... Als ik het voorgaande lees,zoeken we de oplossing dus in een IQ gebonden rijbewijs ....cq PK-verhouding ? :wink:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

jan 75
Full Member
Full Member

wo feb 13, 2008 22:16

Dus.... Als ik het voorgaande lees,zoeken we de oplossing dus in een IQ gebonden rijbewijs ....cq PK-verhouding ? :wink:
wat heeft IO met gezond verstand te maken, :roll: adolf hitler had ook een hoog IQ, was wel de grootste idioot die er vorige eeuw op de aarde rond liep :?
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 13, 2008 22:18

wat heeft IO met gezond verstand te maken, :roll: adolf hitler had ook een hoog IQ, was wel de grootste idioot die er vorige eeuw op de aarde rond liep :?
Vlak Stalin niet uit hoor ;)
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Dinky Boy
Miniaturista

wo feb 13, 2008 22:23

IQ drukt volgens mij meer het vermogen van het verstand aan dan de vaardigheid om het toe te passen.

Busjes op 80 begrenzen (of 90) zou gevaarlijke situaties opleveren omdat ze dan net zo hard kunnen als vrachtauto's maar sneller remmen en accelereren waarmee die twee groepen elkaar heel erg in de weg gaan rijden. Op 100 begrenzen gaat een ander probleem geven: overbeladen personenauto's die het werk van de busjes mogen overnemen omdat de bestuurder geen zin heeft in dat geteut.

En met de huidige ontwikkelingen in de automarkt wordt het steeds moeilijker te definiëren wat een 'busje' of bestelwagen is.

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 13, 2008 22:27

Wat heeft Hitler met een BMW M5 te maken ?!? ik dacht dat die Kevers bouwde ?
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 13, 2008 22:35

Dit verhaal gaat eigen een eigen leven leiden.. :?
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Speeder

wo feb 13, 2008 23:33

hm..this shit breaks my hart... echt tragisch! :cry: Ik moet direct terug denken aan 1 van mn maatjes, die er nu helaas ook niet meer is. Dat moet echt een giga klap zijn voor de ouders zeg! (en niet te vergeten de rest van de na bestaande).

Over de toedracht....zeg ik maar niks.

Mark Roffelsen
Full Member
Full Member

wo feb 13, 2008 23:55

Wat ik er van begreep reed ie op een airstrip, niet op de openbare weg. Wilde z'n maten een beetje imponeren, maar door de snelheid heeft wellicht het einde van de strip niet gezien of wellicht was er een klapband. Tragisch, heel tragisch. Zonder te weten wat er zich heeft afgespeeld en uit welk gezin de jongen kwam, vraag ik me af of pa en ma niet wat sturing hadden moeten geven. Als mijn zoon na het halen van zijn rijbewijs denkt dat hij in een M5 kan gaan rijden komt er toch even een gesprekje....

De overheid laten regelen kan wellicht tot op zekere hoogte, maar er ligt een belangrijke verantwoordelijkheid voor ouders.We mogen niet verwijtend naar e overheid kijken als een dergelijk ongeval gebeurt. dichtreguleren is onmogelijke en als dat zo gebeurt voelen we ons beperkt in onze vrijheid en worden we ziek van alle regeltjes die tegenstrijdig zijn. Het antwoord ligt in mijn optiek bij de eigen verantwoordelijkheid ondersteund door regulering vanuit de overheid.
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gold

do feb 14, 2008 00:13

Ik weet van mijzelf dat ik met 18 met mn gezond verstand zelfs vele keren gruwelijke net missers heb meegemaakt, meerdere spins met 180 op eenbaanswegen, etc. Tal van idiote zaken. Gewoon door stom geluk ben ik nog hier om er over te praten.

Hoe moet ik dit aan mn toekomstig kind uitleggen van doe niet wat ik deed want je kan het geluk niet hebben. Of niet zeggen dat ik het ook deed (daardoor distancieer je jezelf toch meer).

Misschien moet ik hem een paar keer mee naar duitsland nemen en samen 270 laten rijden, zodat het mysterie er uit is? Of juist niet omdat hij het dan met gemak zal doen?

Ik weet het niet.

Dinky Boy
Miniaturista

do feb 14, 2008 00:20

Hoe moet ik dit aan mn toekomstig kind uitleggen van doe niet wat ik deed want je kan het geluk niet hebben. Of niet zeggen dat ik het ook deed (daardoor distancieer je jezelf toch meer).

Misschien moet ik hem een paar keer mee naar duitsland nemen en samen 270 laten rijden, zodat het mysterie er uit is? Of juist niet omdat hij het dan met gemak zal doen?

Ik weet het niet.
Ik vond dit wel een goeie:
ik ben vroeger altijd veel mee geweest met mn vader (heeft ZEER veel km en ervaring in zowel wagen als vrachtwagen) in de wagen. sinds mij 12de heeft hij mij altijd 'gebriefd' terwijl hij reed. Altijd zeggen waar hij op let, wat er kan gebeuren, waarom je daar op dat moment zo snel mag kan rijden.
Maar dat vereist wel een pa met gezond verstand. Wat ik sommige imbecielen met klein grut op de achterbank soms nog zie uitvreten... :roll:

Roeltje 164

do feb 14, 2008 00:27

Ja, dit soort dingen gebeuren, kijk naar MTV etc. my 15/16 party etc. er is zoveel geld enzovoort daar in de States, dat een boy van 18 jaar met respect een beamer met 500 pk onder zijn but rondrijdt en dan een bakkie halen en met zijn allen los op een airstrip, das toch vragen om problemen.
Neemt niet weg dat het een trieste zaak blijft 5 jonge mensen zijn overleden door dit soort grappen...

Life sucks somethimes!!!

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

do feb 14, 2008 00:50

En ik dan?!

Ik ben 18, en rijd dadelijk in een bertone met 200pk.... Mag dan ineens ook niet terwijl ik er misschien wel mee om kan gaan?!
Het zit hem dan ook in het woordje "misschien". Misschien kan je er ook niet mee om gaan. De statistieken wijzen uit dat relatief veel jongeren daar moeite mee hebben, deels door gebrek aan rijervaring dat een logisch gevolg is van hun leeftijd en welke ze delen met oudere mensen die op latere leeftijd hun rijbewijs halen, deels door een stukje bravoure. Dat wil nog niet zeggen dat dat voor elke jongere geldt en niemand kan zeggen in welke categorie jij thuishoort. Net als met dat rijbewijs-in-stappen voor motorfietsen. Of dat puntenrijbewijs voor auto's. Dat geldt voor iedereen en er zijn legio mensen die geen enkele punt scoren (soms meer geluk dan wijsheid misschien, maar toch).

Een opfriscursus eens in de zoveel jaar lijkt me ook niet verkeerd. Ik heb hem vorige week al gehad, er kwam een auto achter m'n A-stijl vandaan toen ik een kruising begon over te steken waarvan ik dacht dat-ie vrij was. Ging goed gelukkig, maar ik ben er wel weer even op gewezen dat het zeer nuttig kan zijn om nog iets beter te kijken... (gaat ook erg vaak fout op die kruising trouwens, we hebben er op het werk uitzicht op dus we kunnen dat prima in de gaten houden, afgelopen maandag was het weer feest en niet zachtjes ook)
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Terug naar “Het Forum Café”