dus dat stappenrijbewijs is onzin, (...) leeftijds gebonden is het in de meeste gevallen zeker wel.
als jochie van 18 denk je dat je alles kan, en veiligheid komt na stoer zijn.
Hiermee spreek je jezelf tegen. Zoals ik onderaan de eerste pagina al aangaf is het risico een optelsom van factoren. Neem er één weg (in dit geval de combi van potente auto plus jong) en het risico daalt.
We weten allemaal heel goed dat een auto met veel vermogen uitdaagt en dat als je jong bent je je over het algemeen makkelijker laat verleiden tot spelen.
ik spreek mezelf niet tegen, maar een stappenrijbewijs, zoals hier voorgesteld is niet leeftijd gebonden.
het heeft te maken met de hoeveelheid pk dat zo'n rijbewijs geldig is.
je hebt gelijk als je zegt dat een auto met veel vermogen uitdaagt, helemaal mee eens.
maar met zo'n rijbewijs word je ook uitgedaagd, heeft niets met rijbewijs te maken maar met het soort auto.
als je zo'n auto koopt doe je dat niet omdat hij zo zuinig is, maar om dattie heeeel hard kan.
enige oplossing, zulke auto's verbieden.
gaan ze dus niet doen want die vinden de ministers zelf veel te leuk en zij kunnen die dingen betalen.
het verkeersdodencijfer in nederland is de laatste jaren alleen maar gedaald, terwijl er wel steeds meer pk monsters op de weg komen.
een pk monster is veilig, en dat is een auto van voor 2000 niet.
of je nu met 120 met een m5 tegen een boom rijd of met een golfje 3, ik denk een groot verschil.
in de m5 overleef je het, sterker nog, ik denk dat je op een beetje dizzy gevoel na gewoon uitstapt.
in een golfje 3 moet je heel veel geluk hebben dat te overleven.
ga je me nu vertellen dat dat juist een vals gevoel van veiligheid geeft, en dat is ook zo.
vroeger, in de jaren 50 was een auto gevaarlijk, tegenwoordig niet meer.
als je je nu dood rijd is het je eigen schuld, vroeger kon je de auto nog de schuld geven, nu niet meer.
het ligt dus helmaal niet aan wat voor auto je rijd of wat voor rijbewijs je hebt, het gaat om gezond verstand, en dat koop je niet met een rijbewijs.
note: het is niet zo dat ik helemaal gek ben van de moderne auto, juist helemaal niet.
ik hou niet van computers in een auto, helemaal niet van degene die jouw gaan corrigeren.
geef mij maar een snelle giulia

donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90