giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Waarom je geen snelle auto aan je zoon mee moet geven...

di feb 12, 2008 23:33

Net via het AlfaBB gelezen... :(

18 jarige jongen stelt een vraag op een BMW M5 forum over het lompe schakelgedrag van zijn auto. Enkele mensen spreken hun verbzing uit dat een 18 jarige een auto met 500pk rijdt en zeggen hem voorzichtig te zijn. Jongen verzekert hun normaal te doen en gewoon een vraag te stellen. Paar dagen later is hij dood...

hier het begin..

en het einde...

Hoop niet dat we iets dergelijks hier op het forum ook mee gaan maken. Kan me niet voorstellen hoe verschrikkelijk dit voor de betrokken families moet zijn.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: Waarom je geen snelle auto aan je zoon mee moet geven...

di feb 12, 2008 23:47

Oh My F... God! :shock: :shock: :shock: :schrik:
Dat omgeluk was écht heftig! :shock:
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 12, 2008 23:48

200 yards, dat is 180 meter... gevlogen... :shock:

Correctietje... 200 feet... dik 60 meter dan..
Laatst gewijzigd door giuliettaevo op di feb 12, 2008 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

di feb 12, 2008 23:50

Had het al gezien... ijzingwekkend :cry:
It's not easy, being green (kermit)

Harold GTV
Full Member
Full Member

wo feb 13, 2008 00:44

Sja.. bizar ongeluk zeg. niks meer van over.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 13, 2008 01:16

Niet voor het eerst zeg ik dat het volkomen belachelijk is dat je met een rijbewijs wat je in een dag kunt halen achter het stuur mag stappen van dergelijke auto's. Nog een paar van dit soort gruwelijke ongelukken en het is gedaan met de pret vrees ik, dan grijpt de overheid in en wordt het domweg verboden om snelle auto's te maken.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

wo feb 13, 2008 07:17

kippevel :( :(
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Dinky Boy
Miniaturista

wo feb 13, 2008 08:40

Het klinkt hard, maar ik noem zoiets geen 'ongeluk'. Het is vragen om ellende.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 13, 2008 09:47

die bmw is nog kleiner dan een fiat 500....... :shock:

Flink ongeluk geweest hee, tjeumig..... :(

veur t.s.
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Waarom je geen snelle auto aan je zoon mee moet geve

wo feb 13, 2008 11:00

Niet voor het eerst zeg ik dat het volkomen belachelijk is dat je met een rijbewijs wat je in een dag kunt halen achter het stuur mag stappen van dergelijke auto's. Nog een paar van dit soort gruwelijke ongelukken en het is gedaan met de pret vrees ik, dan grijpt de overheid in en wordt het domweg verboden om snelle auto's te maken.
daar zit wel wat in trouwens, dat je de eeste 5 jaar een rijbewijs hebt voor een bepaald maximum vermogen. (niet dat ik er perse een voorstander van ben maar dat terzijde.)
vroeger: Giulietta1.8, alfetta gtv2.0,2xgtv/6, 33 1.7qv '88, alfetta 1.8,alfa75 3.0, 33 1.7 qv, 146 1.6ie, 145 1.4ie
nu: alfa 75 1.6ie(2.0 ts)'90, alfa 33 1.7 8v '89, 147 1.6, 145 1.7 16v

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 13, 2008 11:09

daar zit wel wat in trouwens, dat je de eeste 5 jaar een rijbewijs hebt voor een bepaald maximum vermogen. (niet dat ik er perse een voorstander van ben maar dat terzijde.)
Ja, zoiets. Het is toch van de zotte dat je in een 75pk Polo TDi les neemt, en dat je dn, als je maar geld genoeg hebt, zonder meer in een Audi RS6 met 579pk kunt stappen? Zelfs ik, als voorstander vaan VEEEEEEEL vermogen vind dat belachelijk.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Duc
Guru
Guru

wo feb 13, 2008 11:15

Ja, zoiets. Het is toch van de zotte dat je in een 75pk Polo TDi les neemt, en dat je dn, als je maar geld genoeg hebt, zonder meer in een Audi RS6 met 579pk kunt stappen? Zelfs ik, als voorstander vaan VEEEEEEEL vermogen vind dat belachelijk.

bij motoren is er natuurlijk al zo'n "stappenrijbewijs". Dus niet zo'n vreemd idee.

Gruwelijk verhaal trouwens.
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 13, 2008 11:43

En ik dan?!

Ik ben 18, en rijd dadelijk in een bertone met 200pk.... Mag dan ineens ook niet terwijl ik er misschien wel mee om kan gaan?!

Ik weet niet, maar dit soort dingen gebeuren eenmaal. En daarbij, hoeveel jonge gasten rijden de sloot in of krullen in een boom met een autootje met 'maar' 100pk?!

Zo kan je wel bezig blijven met regels bedenken voor de veiligheid.... En uiteindelijk gebeuren er nog zat ongelukken.

Harold GTV
Full Member
Full Member

wo feb 13, 2008 11:58

Sja.. maar feit blijft dat jonge bestuurders meer ongelukken maken, door onervarenheid. En idd zal de betere/verantwoordelijke jonge bestuurder nadelen ondervinden als zo'n regel zou ingesteld worden. (overigens is bijna elke 18 jarige overtuigd dat hij goed kan rijden) Maar het is misschien geen gek idee.. Een 500 pk auto verlies je nou eenmaal eerder de controle mee, dan met een seatje 1.4.

Dinky Boy
Miniaturista

wo feb 13, 2008 12:01

En ik dan?!

Ik ben 18, en rijd dadelijk in een bertone met 200pk.... Mag dan ineens ook niet terwijl ik er misschien wel mee om kan gaan?!
Nee! Onmiddellijk inleveren dat ding :twisted: (bij voorkeur bij mij 8) )

Het is hetzelfde als bij de discussie over (te) hard rijden. Het is nooit één factor die het gevaar maakt maar altijd een combinatie.

In het geval van die knul in de VS waren er teveel factoren bij elkaar die de kans op een veilige rit negatief beïnvloedden. Jong (grotere kans op zelfoverschatting, minder ervaring), een zeer snelle auto (onderschatting), sfeer (vijf vrienden midden in de nacht komend vanaf een feestje) en omstandigheden (nacht, en een omgeving die de bestuurder toch minder goed kende dan hij dacht).

Je kunt de veiligheid positief beïnvloeden door één of meer factoren uit te bannen zodat de gevaarlijke combinatie zich niet voordoet. Maar dat biedt geen enkele garantie dat het nooit meer verkeerd afloopt. En het vervelende is dat de goeden weer onder de kwaden moeten lijden.

Terug naar “Het Forum Café”