Ik ben er nu mee aan de slag om dit op te lossen. Ik was er al vrij snel achter dat de bougies geen vonk meer gaven en vemoedde dat de bobine de geest had gegeven. Aan mn verdeler had ik de rotor en kap kort daarvoor vervangen. Ook nieuwe kabels en bougies. Nu wilde ik mn (electronische)ontsteking gaan vervangen door een pertronix exemplaar, en ben maar eens gaan bellen met eds. we kwamen erachter dat er iig geen flamethrowerbobine bij mn elctronische marelli verdeler/ontsteking paste, en als ik ook een pertronix ontsteking wilde inbouwen, ik beter een bosch verdeler met contactpunten kon hebben. Dus die heb ik geregeld. nu wil ik m toch eerst ff met de contactpunten draaiend hebben. Ik heb de verdeler, een bijpassende bobine, en nul kennis van deze materie. ik weet nog net plus en min te onderscheiden maar daar houd t een beetje op. Ik heb nu dus een aantal vragen
1. In welke stand moet de verdeler gedraaid staan?
2. Wat moet ik aansluiten op het "tonnetje"aan de zijkant van de verdeler?
3. Waar is de witte draad voor die op mn oude bobine(nieuwe ook weer) aan de min is aangesloten?
4. Met een multimeter kan ik ongetwijfeld een heel aantal dingen afstrepen, ik heb zo'n ding, hoeveel moet ik waar meten?
5. Welke dingen vergeet ik?
Hellupie
Groeten, Sanne