Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

Ach het went..... nu weer een gas probleem EN KLAAR

za feb 02, 2008 10:38

Sinds gisteren loopt ie niet meer normaal op gas

Soms even redelijk normaal dan weer al stotend en stotterend zodat je niet weet hoe snel over te schakelen op benz.
en dan natuurlijk geen probleem.

Het lijkt mij de gaspomp.............. volgende week maar eens navragen.
Misschien kan het eventueel nog iets anders zijn.

Dus wie ..............?

Als het de pomp is ga ik echt eens lekker slopen aan de 156 :twisted: :twisted:

dr uit met dat gas ..........
dus als iemand dan een leuke installatie nodig is met dan een defecte pomp :twisted:

grt rogeralfa :driving:
Laatst gewijzigd door sprint88 op vr mar 28, 2008 18:17, 2 keer totaal gewijzigd.
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem 156-1.8sw

za feb 02, 2008 10:49

wat voor type lpg-installatie zit er nu in??
hoeveel km's heeft de 156 gelopen en sinds welke km stand zit de lpg installatie erin?
reageert, als het probleem zich vooordoet, het lpg op alle standen van het gaspedaal hetzelfde?
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem 156-1.8sw

za feb 02, 2008 10:53

De 156 heeft 217.000 km gelopen en voor zover ik het weet zit het gas er vanaf het begin op.
Vailliant installatie

Probleem doet zich inderdaad voor bij zo ongeveer alle snelheden voor, voor zover ik dat heb geprobeerd
het lijkt op een zwaar onregelmatige brandstof toevoer.


grt rogeralfa :driving:
Laatst gewijzigd door sprint88 op za feb 02, 2008 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem 156-1.8sw

za feb 02, 2008 10:56

Roger 10 tegen 1 is het je gaspomp. Ik heb hetzelfde gehad en heb er net een gereviseerde gaspomp ingekregen. Hij loopt nu weer als een zonnetje.
Het is altijd de moeite waard om er een andere pompm in te zetten, vooral met de huidige benzineprijzen.
De meeste pompen gaan omstreeks 2 ton kapot.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem 156-1.8sw

za feb 02, 2008 11:01

Wat koste dat grapje Jaap?

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem 156-1.8sw

za feb 02, 2008 11:02

het is inderdaad zo dat veel lpg pompen rond de 200-250k kapot gaan.
Je kan er een gereviseerde inzetten of anders een 2ehands (op marktplaats staat een adv. van iemand uit Assen die een behoorlijk aantal heeft liggen)
mogelijk dat je dan voor nog minder geld klaar bent.....

Ik zou de g3 houden dat kan al uit (uitgaande van een reeds ingebouwde installatie) bij 3.000 km per jaar met de huidige benzineprijzen.....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
dvermaat
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: za feb 11, 2006 22:03
Locatie: Groot-Ammers
Contacteer: Website

RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem 156-1.8sw

za feb 02, 2008 11:04

Het kan ook nog de sensor zijn die de opvoer regelt, die is vaak los van de pomp en dus goedkoper te wisselen
Nu:
Gehad:
[url=http://www.davidvermaat.nl/coppermine/t ... p?album=47]Giulia Super lusso, hawthorn white[/url]
147 2.0 Distinctive selespeed
33 1.5 ie imola

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem 156-1.8sw

za feb 02, 2008 11:13

Roger je hebt PB
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem toch raar

za feb 09, 2008 20:41

Toch raar...................................

vanmorgen naar Emmen geweest
en als je op de grote weg rijdt en een mooie constante snelheid aanhoud,
rij je dus gewoon op gas naar emmen
wanneer je flink doortrekt of afremt en weer optrekt gaat het mis.

Op de terugweg weer hetzelfde op de N34 gewoon op gas naar huis gereden en bij afslag hardenberg de benz er weer op.

dus zijn er nog specialisten die iets meer kunnen zeggen
maandag ga ik de gasboer in hoogeveen bellen om te kijken wat die zegt

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem toch raar

za feb 09, 2008 22:18

Lijkt me dat de pomp dan nog wel goed is. Ik zou de klep(pen) eens nakijken of ze wel goede massa hebben en de druksensor. Er zit zo'n module met sensor en kleppen onder je motorkap, ik heb vaagheden gehad met slechte massa daar die erg op jou symptomen lijken. Andere optie is de lambda-sonde aansluiting. Schakelt ie bij warme motor lekker snel over op gas, of duurt het meer dan een minuut? Als het veel langer duurt heb je dikke kans dat je gascomputer op noodloop staat omdat de lambdasonde geen (goed) signaal meer kan geven aan de gascomputer.

Gebruikersavatar
dvermaat
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: za feb 11, 2006 22:03
Locatie: Groot-Ammers
Contacteer: Website

RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem toch raar

za feb 09, 2008 22:38

Kan nog steeds de pomp zijn m.i.
hebben hier ook een auto op lpg.
Als de tank vol is geen probleem, maar vanaf dat ie half leeg is de zelfde symptomen.
gisteren bleek de pomp niet goed te zijn.
Als de tank vol is heb je al bijna genoeg druk, maar vanaf de helft moet ie meer gaan opvoeren.
Nu:
Gehad:
[url=http://www.davidvermaat.nl/coppermine/t ... p?album=47]Giulia Super lusso, hawthorn white[/url]
147 2.0 Distinctive selespeed
33 1.5 ie imola

Andretti Molletti

RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem toch raar

zo feb 10, 2008 21:09

Mijn natuurkunde leraar zei dat de druk van een damp boven de vloeistof in een afgesloten vat eigenlijk alleen maar afhankelijk was van de temperatuur...

Tenzij het vat oneindig groot is of de hoeveelheid vloeistof oneindig klein :roll:

Je kunt je pomp controleren aan de hand vd druksensor tijdens het rijden... meet de spanning op de middelste draad en die is altijd constant (zelfde druk). De druk wordt louter en alleen bepaald door de tankdruk + de afgeregelde druk van de drukregelaar... de pomp heeft hier geen invloed op tenzij de pomp niet voldoende kan leveren, wat dus waarschijnlijk het geval is bij sprint88.

Gebruikersavatar
dvermaat
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: za feb 11, 2006 22:03
Locatie: Groot-Ammers
Contacteer: Website

RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem toch raar

zo feb 10, 2008 21:51

aha dus werkt eigenlijk hetzelfde als de gasfles op bijvoorbeeld een barbecue
Nu:
Gehad:
[url=http://www.davidvermaat.nl/coppermine/t ... p?album=47]Giulia Super lusso, hawthorn white[/url]
147 2.0 Distinctive selespeed
33 1.5 ie imola

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem toch raa

ma feb 11, 2008 16:50

Mijn natuurkunde leraar zei dat de druk van een damp boven de vloeistof in een afgesloten vat eigenlijk alleen maar afhankelijk was van de temperatuur...

Tenzij het vat oneindig groot is of de hoeveelheid vloeistof oneindig klein :roll:

Je kunt je pomp controleren aan de hand vd druksensor tijdens het rijden... meet de spanning op de middelste draad en die is altijd constant (zelfde druk). De druk wordt louter en alleen bepaald door de tankdruk + de afgeregelde druk van de drukregelaar... de pomp heeft hier geen invloed op tenzij de pomp niet voldoende kan leveren, wat dus waarschijnlijk het geval is bij sprint88.
Mijn natuurkundeleraar had de ballen verstand van vloeibare gasinjectie want toen ik naar school ging hadden ze nog geen drempels, alleen kuilen.

LPI wil vloeistof hebben die onder vaste druk rondgepompt wordt langs de injectoren. Als de pomp soms wat damp hapt omdat je bij halflege tank "klotsen" krijgt en ie dat niet gecorrigeerd krijgt omdat ie slecht draait zou dat het wel kunnen dat zoiets toch van invloed is in theorie. Wat je dan echter ook zou moeten krijgen is dat ie bij planken ook moet gaan haperen??? Misschien iets meer testen met dit soort scenarios?

De pomp in de meest eenvoudige LPI installatie heeft al 2 opvoersnelheden die afhankelijk van het drukverlies ingeschakeld worden. In moderne installaties is dat geloof ik zelfs 4 of 5 snelheden? Kan je de pomp verschillende snelheden horen pompen of zelfs af en toe afschakelen bij stationair?

Gebruikersavatar
dvermaat
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: za feb 11, 2006 22:03
Locatie: Groot-Ammers
Contacteer: Website

RE: Ach het went..... nu weer een gas probleem toch raar

ma feb 11, 2008 17:28

En daar ben ik het dan weer mee eens, bij ons maakt de pomp bij meer toeren duidelijk meer geluid dan bij langzaam rijden
De de gas inbouw toko (vialis systeem) geeft ook aan dat het wel degelijk afhankelijk is van de vulling i.c.m de kwaliteit van de pomp.
kon ook nog de sensor zijn in eerste instantie omdat de pomp wel een seintje moet krijgen dat ie in een andere stand moet.
Maar was de pomp
Nu:
Gehad:
[url=http://www.davidvermaat.nl/coppermine/t ... p?album=47]Giulia Super lusso, hawthorn white[/url]
147 2.0 Distinctive selespeed
33 1.5 ie imola

Terug naar “Algemene Technische vragen”