Hoi,
mijn bertone uit 1972 blijft na zijn kleine beurt, stationair hoge toeren maken (2000) ipv de gebruikelijke 1000.
wat kan hier aan de hand zijn, en kan ik dit snel verhelpen?
gr. Paul72

Synchroon lopen van alle cilinders? Onderlinge verschillen in mengsel komen er op die manier wel uit. Toerental stationair verhogen gaat per 4 cilinders tegelijk, de onderlinge verhouding lijkt in jouw geval beter te kunnen. Synchroniseren dus...Ach, als we het dan toch over stationair draaien hebben...
Mijn Berlina draait zo rond de 900 rpm stationair. Vind ik op zich prima maar, als de motor warm is gaat dat wel steeds rotter. Blijft wel rond de 900 draaien maar, doet dat heel erg "bonkerig". M.a.w. de motor staat behoorlijk te schudden. Ik weet dat de 4 cilinder Nord niet zijdezacht als een V6 loopt maar, het kan beter dan het nu is.
Wat zou dat kunnen wezen?

Is met stangenstelsel voor de bediening toch? Hoe is de staat van de verbindingen? Hoe doet hij het als je de stangen loskoppelt en op de carb gas geeft. (handbediening dus).Tja, nu we toch allemaal deze thread hijacken, zou ik ook even graag een vraagje stellen:
1300 TI met enkele valstroom Solex carburator: we regelen hem perfect stationair af rond 1000 Giri, geef ik even gas, en kan hij niet blijven draaien (met veel moeite)...dus staat hij nu afgeregeld rond 1400 à 1500 giri en blijft hij mooi stationair draaien...Carbu en motor net volledig gereviseerd...kan dat er iets mee te maken hebben? (moet ik nog even geduld hebben voor hij mooi rond de 1000 zou kunnen afgeregeld worden?)
Enige probleem dat ik maar niet opgelost krijg...
THXS!

- slechte/vuile bougiesMijn Bertone loopt stationair nu ongeveer 900 toeren, maar de auto schudt behoorlijk.
Wat kan dat zijn?