Neelis
Advanced Member
Advanced Member

KM-stand verstellen bij 33

za feb 09, 2008 18:26

Mijn oude cockpit werkt niet helemaal meer naar behoren, dus deze heb ik vervangen door een andere. De km-standen komen niet overeen, dus deze zou ik graag gelijk zetten, is dit mogelijk?

Het lijkt me wel een gevoelig onderwerp, aangezien je zo makkelijk kunt frauderen. Als iemand het weet en het niet openbaar wil posten mag het ook via een PM doen. Als de beheerders het er niet mee eens zijn dat ik dit vraag, hoor ik het wel.

Stoplicht

RE: KM-stand verstellen bij 33

za feb 09, 2008 18:39

Tis wel mogelijk, je kan de teller los eruit halen, maar is wel een gepriegel.
Voor apk en dergelijke haald niks uit.... Als je maar een stand heb staan die overeenkomt met degene die op je keurrapport staat volgens mij...

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za feb 09, 2008 18:43

voor apk boeit die stand helemaal niks, alleen voor de nationale autopas kom je dan niet meer in aanmerking als je een onlogische stand hebt.

teller moet je echt helemaal uit elkaar halen, tot de tonnetjes met de cijfers erop aantoe om hem op de gewenste stand te zetten, erg veel (priegel)werk. Bent vooral veel tijd kwijt om te brgrijpen hoe alles zit en werkt voor je het geheel weer werkend in elkaar hebt zitten. Als je geen geduld hebt niet aan beginnen. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Luc33
Guru
Guru

za feb 09, 2008 19:29

Wat is je km stand? Misschien heb ik nog een tellerbak liggen die in de buurt komt.
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za feb 09, 2008 19:33

Ik heb ooit eens door 'lomp' de cijferrollen te verdraaien een teller op de juiste stand gezet. (nota bene: ik draaide er zo'n 30.000 bij!)
Maar na enkele honderden km's bleef de rol dus steken. :evil: Dat doe ik dus nooit meer op die manier.
Voor de Alfetta wilde ik destijds de teller op nul hebben. Ik had de teller op iets van 75.000km. Die tellers gaan maar tot 99.999, dus die heb ik lekker safe met de hand aan het geverwieltje doorgedraaid. Twee avonden voor de tv draaien aan dat ding en hij stond op 99.999. De latste km heb ik gebruikt om mijn km-teller kabel te testen. :D
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: KM-stand verstellen bij 33

za feb 09, 2008 20:02

Wat is je km stand? Misschien heb ik nog een tellerbak liggen die in de buurt komt.
Er staat 212.000 km op m'n eigen teller, die er nu in is gegaan (de goede vervanger dus) staat op 220.000km. Het scheelt dus maar 8000km, maar het leek me leuk om de 'nieuwe' gelijk te zetten met de oude.

Ik heb veel geduld en kan goed priegelen. Zal de niet goed werkende teller eens uit elkaar halen, kijken hoe ver ik kom.

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

za feb 09, 2008 21:24

simpel zat, maak beide tellers open en zet de cijferrol over

heb ik gedaan bij mijn 75 turbo waar 125k op stond toen de teller overleed, en de donorteller had er 247k opstaan
klusje van een uurtje inclusief in en uitbouwen van alle rommel, wat bij een 75 duidelijk meer werk is dan bij een 33 :wink:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

za feb 09, 2008 21:45

Te laat,

Net met de cijferrol van de kapotte teller is kloten, die staat nu op 356.*** km
Ik heb het voor elkaar gekregen de rol eruit te krijgen en ik weet hoe ik de teller kan krijgen op de stand die ik wil.

De rol overzetten was de allerbeste oplossing geweest, maar dat is helaas te laat.
Van de week de rol die op 356.*** staat terug te krijgen naar wat hij was en dan over te zetten. Dan laat de ik de teller die er nu in zit voorlopig voor wat het is.

Bedankt voor jullie hulp!

Terug naar “Algemene Technische vragen”