italianivan

hoe controleer ik de contactpunten of bougies

ma jan 28, 2008 17:53

Hoe kan ik zien of elke cilinder mee werkt zijn er handige truukjes ik snap wel dat je 1 voor 1 de bougie kabel eraf kan ludzen maar ik zou graag wille weten hoe ik de verdelerkap kan controleren of eventueel kan afstellen? het gaat om een alfa 33 1.7 16v,

Jarno 1.3S

RE: hoe controleer ik de contactpunten of bougies

ma jan 28, 2008 19:02

Als je de bougies eruit draait, kan je aan de bougies zien hoe de verbranding in die betreffende cilinder is.
Nat/vet cilinder loopt niet of slecht mee
zwart: te veel brandstof ingespoten
wit: te weinig brandstof ingespoten
bruinig: verbranding is goed

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma jan 28, 2008 20:12

Een 33 heeft noch een verdelerkap noch kontaktpunten dus dat scheelt alweer heel wat controlewerk. :wink:

Bougies hoef je normaliter niet te controleren. Gewoon op de juiste tijd preventief vervangen is beter.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Rens 1.7QV
Guru
Guru

ma jan 28, 2008 20:22

Er zijn er nog een boel met verdeler, alleen zonder contactpuntjes :wink: Maar een nieuwe verdelerkap en rotor kost de hoofdprijs niet.
164 TS '97
33 1.7 QV '89

italianivan

ma jan 28, 2008 20:32

tnx voor reacties ja die van mij heeft een verdeler kap , maar goed ik zit er aan te denken het blok eruit te halen en te gaan opknappen maar dat is toch een knoop die niet makkelijk door te hakken is

joost
Member
Member

ma jan 28, 2008 21:56

Verdelkap heb je er zo af, kijk of er op de rotor geen oxidatie zit en of er op je verdelerkap ook geen oxidatie op de contacten zit.
Even schoonmaken helpt tijdelijk maar een nieuwe ste kost je misschen 25 euro.

succes.
33 16v s 1992 alfa Rosso
usa spider 1987 nero
156 sw 2.0 jts 2002 blu daytona
159 sw 2.2 jts 2007 alfa rosso
Scarb lidnr 04117

italianivan

RE: hoe controleer ik de.. / motor opknappen revisie

di jan 29, 2008 21:21

tnx , ja ik weet wel hoe de verdelerkap eruit moet zien etc , maar ik vroeg me af mischien heeft iemand nog ideeen om te testen of alle cilinders goed mee werken , ik vind mijn 16v toch wat nerveus al is dat vaak normaal ,
Ik zit er echt aan te denken om me blok gewoon echt goed op te knappen omdat ik ook niet echt de auto nodig heb en de materialen vrij goedkoop kan aankomen, Iemand mischien wat ideën voor wat er valt te tjekken/opknappen ik heb het dan over de kleppen nokkenassen etc de motor heeft 200.000 gelopen en loopt in preciepe gewoon goed alleen omdat de kooi nu toch redelijk goede staat begint te worden lijkt het me wel een uitdaging mvg Ivan

Rens 1.7QV
Guru
Guru

di jan 29, 2008 22:46

Als die 200.000 km gelopen heeft en nog steeds goed loopt zou ik persoonlijk niet gaan reviseren, beetje zonde van het geld lijkt me. Als je er normaal mee omspringt kan die gemakkelijk nog veel meer kilometers rijden.

Je hebt een nette koets blijkbaar en een goede motor. Wat wil je nog meer????? :wink:
164 TS '97
33 1.7 QV '89

italianivan

RE: hoe controleer ik.... Motor revisie??

wo jan 30, 2008 18:18

de motor is niet super staat hij loopt wel goed maar ik weet de historie niet en ik wil hem gewoon opknappe kben zelf automonteur alleen sleutel ik niet dagelijks maar ik heb wel beschikking over goedkoop onderdelen en gereedschap ik vroeg me gewoon af of iemand dit al eerder had gedaan en mij mischien tips kon geven

Terug naar “Algemene Technische vragen”