Ik ben er van overtuigd dat gordels autorijden een stuk veiliger maken maar hoe maak ik ze in mijn Spider??
Na een kort corresponderen met Dinky Boy:
"Wat je in ieder geval nodig hebt zijn gordelgeleiders op de 'schouders' van de stoelleuning. Zelfs met die geleiders gaat de gordel op langere ritten irriteren door de extra druk op je schouder. Bij een gesloten auto komt de gordel van hoger omdat er een bevestigingspunt aan de B-stijl zit.
De rolautomaten zitten achter de 'flappen' van de 'vloer'bedekking gemonteerd, in de hoek van de achterste wielkuipen. Voor zover ik weet zaten daar al af fabriek bevestigingspunten. Als deze nog gemaakt moeten worden kan je vragen rekening te houden met rechtstandige montage van de automaat, dat scheelt in dat hinderlijke blokkeren op het moment dat je dat niet wilt."
Een vervelend punt is dat de rol-automaat van de gordel niet recht gemonteerd kan worden. Door de schuine stand zit de blokkering er dan vaak op. Wil je net een voorrangsweg oprijden, kan je niet voorlangs je passagier kijken omdat de gordel je tegenhoudt...
Zijn er mensen met tips en of ervaring met gordelmontage, zodat bijv het blokkeren niet optreed??
vrgr,
thomas