MarcelvanderSluijs

Marcel & z'n Alfetta

zo jan 27, 2008 13:52

Dag mede Alfa fans,

sinds gisteren ben ik 1. 18 jaar oud, en 2. in het bezit van een Alfa Romeo Alfetta GTV 2000, bouwjaar 1980.
Ik woon in Wijchen, omgeving Nijmegen

De auto staat al sinds '90 stil, gortdroog in een schuur bij mij in de buurt.

Nu wilde ik altijd al een opknappertje, om lekker aan te sleutelen, en deze heb ik dus van mijn oom gekregen!

Maar, meteen het eerste probleem.

De schuur is perfect, alleen is er totaal géén ruimte om wat te sleutelen....

Er moet toch het nodige aan gebeuren.
Motorisch wil ik hem eerst weer boven jan krijgen.
Hij staat dus als sinds '90 stil, en heeft in '96 voor het laatst gelopen. De remmen zitten vast.
2 jaar terug is getracht de motor te starten, en toen draaide hij (volgens zeggen) wél rond...!!

Daarna komt het plaatwerk aan de beurt, waar ook het nodige aan moet gebeuren (deuren/roostertjes achter en voor in de bumper/achterklep zijn redelijk rot)

De foto's die ik heb kunnen maken krijg ik binnenkort, en die zullen zékér hier verschijnen..!!
EDIT: FOTO's!

Zoals gezegd zijn t niet de beste, maar vooruit:

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door MarcelvanderSluijs op wo jan 30, 2008 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

GT GTV GTV6

RE: Marcel & z'n Alfetta

zo jan 27, 2008 13:54

Gefeliciteerd Marcel.
Welke heb je gekocht dan?Kenteken en foto's aub :wink:
Laatst gewijzigd door GT GTV GTV6 op zo jan 27, 2008 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

zo jan 27, 2008 13:56

Welkom Marcel, en dubbel gefeliciteerd!

Je zou hiervoor in de rubriek 'Projecten' een topic kunnen aanmaken, kan je de vorderingen laten zien en mogelik krijg je daar advies als je op problemen stuit.

Veel succes :thumbs:

MarcelvanderSluijs

zo jan 27, 2008 14:16

Kenteken is FR-77-LV

hij is sinds 1988 van mij oom geweest, welke hem in 1990 heeft gestald.
Nu heeft hij de papieren/auto dus aan mij gegeven, zodat ik hem mooi (rustig aan) kan gaan opknappen.

VInd het allemaal nog wel een beetje 'eng'
lassen kan ik bijvoorbeed tótáál niet... (is wel nodig :mrgreen:)
en hoe de remmen los te krijgen en de motor weer wat op gang te krijgen wee tik ook nog niet zo goed.

Het is dus zaak eerst een goed boek over de auto te kopen... Tips???

verder zoekik nog een stallingsruimte waar ik de auto ook werkelijk kan stallen én kan sleutelen.. dat kan nu niet..!

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jan 27, 2008 14:21

Welkom Marcel , en een zeer gave auto voor als je 18 bent 8)

Ik woon zelf in Nijmegen , dus kom/wil zeker een keertje bij je project komen kijken als je dat goed vindt 8)
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

jan 75
Full Member
Full Member

zo jan 27, 2008 14:48

welkom Marcel,

een hele leuke auto om mee te beginnen.
gewoon rustig eerst alles bekijken, voor je alles als een dolle uit elkaar trekt. :roll:
als je bijvoorbeeld de remmen uit elkaar haalt, fotootje maken hoe het in elkaar zat, kun je later altijd terug kijken.
en vooral, voordat je geweld gaat gebruiken omdat iets vast zit, vraag eerst hier maar eens hoe men dat doet. :wink:
de zoekfunctie is ook een geweldig ding :!:

succes met de auto, en veel plezier hier :wink:
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo jan 27, 2008 17:05

Van harte welkom hier en veel succes met je wagen ! :wink:
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jan 27, 2008 17:29

Hoi,

welkom op het forum waar je antwoord kunt krijgen op bijna al je vragen... :D

Wychen is ook niet zo ver van Cuijk dus als je een keer echt een probleem hebt kun je altijd even een PB tje sturen en dan wil ik best even mee komen kijken. Vooral technisch kan ik aardig uit de voeten... Vriend van mij uit Velp bij grave heeft misschien nog wel wat onderdelen liggen van een GTV, zit ook hier op het forum onder de naam christian75. heeft volgens mij in ieder geval die driehoekjes van de achterschermen nog liggen. :wink:

Waarschijnlijk zitten bij jou de achterremmen vast, dat is echt een rotklus om in orde te maken. :( GA maar eens op je gemak een weekendje hier op het forum topics doorlezen over de gtv/ 75/ alfetta/ giulietta. zijn allemaal auto's van de 116 serie met maar hele kleine verschillen onderling in de techniek.

Remmen zijn wel een van de belangrijkste delen van je auto dus zorg dat je weet waar je mee bezig bent en vraag anders iemand om mee te kijken/helpen! O:)

Als eerste moet je jezelf afvragen wat jouw bedoeling met de auto is, moet hij in nieuwstaat gebracht worden of moet er apk opkomen en moet hij gewoon rijklaar gemaakt worden. Dit scheelt namelijk meestal honderden uren werk en duizenden euro's... :shock: Daarna kun je gaan kijken wat er allemaal moet gebeuren en in welke volgorde. ook kun je dan vast gaan kijken welke spullen je nodig gaat hebben en daar naar op zoek gaan. Niet alles is meer even makkelijk te krijgen voor deze auto's en er is niks vervelender als niet meer verder kunnen werken omdat je op een of ander onderdeel zit te wachten. :evil:

Maar als je uiteindelijk klaar bent heb je ook wat! Het rijdt heerlijk en is zeker ook sportief. :driving: Bovendien heb je tenminste iets anders onder je kont als 99% van je leeftijdsgenoten... :roll: Hou er wel rekening mee dat vrienden e.d. je voor gek gaan verklaren dat je een Alfa hebt... :evil:

Succes ermee in ieder geval!

Groeten Remco.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

MarcelvanderSluijs

zo jan 27, 2008 17:49

Heey Jongens,

dank voor de leuke reacties, en 'hulp-aanbiedingen'

Ik voel me altijd een beetje bezwaard hier gebruik van te maken, maar goed om te horen dat dit
in weze niet hoeft..

Over de auto, en wat ik ermee wil:

Ik wil hem allereerst gewoon rijklar maken, wat heet: motorisch/technisch weer in goede staat
en hij moet dus door de APK heen.. zoda tik er soms lekker mee kan toeren...!!

Daarna begint (langzaamaan) het werk van het voltooien van het plaatwerk, en alles weer netjes maken.

Ik weet ook eigenlijk niet wat voor bedragen hier allemaal in omgaan.

Wat ik van te voren al zou willen is dat een beetje een kenner, iemand die ervaring heeft, het een keer leuk lijkt om
met mij mee te gaan naar de auto, om te kijken wat er voor deze criteria allemaal moet gebeuren.......

De auto staat bij n schuur bij mij in de buurt, met 0.0 sleutelruimte

dus ik moet ook aan die boer vragen of hij iets anders voor me heeft qua plek (stallingskosten nu 120 per jaar)
waar ik meer kan sleutelen...!

Anders moet hij ergens ander heen, waar ik ook weer n beetje voor vrees, want die stallingskosten rijzen de pan uit (225/maand)

---
Daarnaast: is er niet een boek voor de Alfetta GTV waarin alles beschrevne staat, een werkboekhandleiding ofzo.
Ik heb er een cd rom van gekocht laatst, maar met wat erop die cd staat kan mijn pc niet echt uit de voeten (en ik ben redelijk handig met pc)

Ik hoop op weer n serie leuke bruikbare reacties!!

De tip om foto's te maken is zeker super, bedankt!!!!
Laatst gewijzigd door MarcelvanderSluijs op wo jan 30, 2008 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Dinky Boy
Miniaturista

Re: RE: Marcel & z'n Alfetta

zo jan 27, 2008 18:04

Heey Jongens,

dank voor de leuke reacties, en 'hulp-aanbiedingen'

Ik voel me altijd een beetje bezwaard hier gebruik van te maken, maar goed om te horen dat dit
in weze niet hoeft..
Daar is het forum juist voor 8)

Boektip: klikkerdeklik (Staan er meer op MP, eBay, etc.)

MarcelvanderSluijs

zo jan 27, 2008 18:15

heb toevallig net npaar man gemaild inderdaad voor n boek..!!

komend weekend en gehele week incl volgende weekend ben ik op vakantie..

Maar er zijn dus wel een aantal mensen hier in de buurt die het wel leuk/geen probleem vinden n keer bij 'mijn' Alfetta GTV te gaan kijken om te zien hoe de auto er nu werkelijk bijstaat..........?? (dat ik wat meer op de hoogte ben hoe of wat er gedaan moet worden, of er nog n beetje hoop is zeg maar :mrgreen: )

Gr. Marcel (Foto's volgen asap)

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jan 27, 2008 18:25

8)

Weer een liefhebbert erbij :thumbs:

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo jan 27, 2008 19:22

Ja, welkom hier!!

En wat een auto om mee te beginnen... TOP !!
(foto's?)

Veel succes!!

MarcelvanderSluijs

zo jan 27, 2008 19:26

Foto's van de staat waarin de auto verkeerd (lees voorlopg niet rijdbaar!! helaas) krijg ik binnenkort (op camera van me oom gemaakt)
dus die verschijnen zo snel mogelijk!!

Verder top jongens, heb al een paar man die me wel n keer op weg willen helpen enzo, super!!

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jan 27, 2008 20:17

Mooi project man!

Het is een open deur en het is al min of meer verteld, maar zeg het toch nog eens in mijn woorden: de techniek is behoorlijk complex!
Het is voor een beginner/ leek echt een must om eerst de Haynes (!) manual van A t/m Z door te lezen en dan nog eens en nog eens. :wink:
Daarna kan het feest beginnen. 8) Er zijn echter enkele werkzaamheden, die je toch moet uitbesteden of onder begeleiding moet doen.
Bijvoorbeeld de remklauwen achter! Als die vast zitten -en dat zitten ze- kom je daar niet zomaar aan uit. Mocht je interesse hebben, kun je me t.z.t. benaderen voor de remklauwen. Ik kan je op ruilbasis gereviseerde klauwen leveren tegen hobbyprijzen. :wink:

(Doe rustig aan, dan komt alles goed en maak je vooral geen zorgen over het rijbewijs, dat heb jij eerder, dan dat jij de GTV rijklaar hebt. :wink: )

Succes en kom maar op met de foto's!
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Het Forum Café”