kijk hier eens naar, hier gaat het niet alleen om de alfa maar om het totaal plaatje, hier willen ze met de foto's iets zeggen.
http://www.blenheimgang.com/site/car/test/75.htm
Ik zou het je niet nadoen, zowel qua ontwerp als qua het op papier krijgen ervan. Maar ik vind de eerdere schets wel beter dan de laatste.Hmm, valt er nog wat positiefs te zeggen over mijn schetsen?
Ik zei zelf al dat mn tekening niet recht is dus verdere opmerkingen daarover lijkem mij vrij zinloos.
Bovendien zit ik niet op een industriele tekenopleiding of kunstacademie maar volg ik MBO Grafimedia wat inhoud dat ik later bijvoorbeeld bij een reclamebureau aan t werk kan.
Omdat ik als kind altijd autoontwerper wilde worden en het huidge aanbod van Alfa mij niet echt kan boeien leek het me gewoon leuk om als extraatje een auto te tekenen en hier omheen dus posters te maken om de wagen te promoten.
Dit laatste is vanuit mijn opleiding dus de prioriteit en ja ik heb mijn prioriteiten verkeerd neer gelegd door teveel bezig te gaan met de auto.
Zoals gezegd was dit de grootste kritiek die ik kreeg tijdens de tussenpresentatie vorige week en mij werd geadviseerd de auto nu verder te laten voor wat het is en me nu enkel nog te richten op de posters.
Over de algemene inhoud van mn project waren de docenten wel te spreken en ook mijn schetsen vonden ze mooi.
90% van de leerlingen op mijn opleiding kunnen niet eens normaal tekenen omdat ze gewend zijn alles met de computer te doen dus ik vind niet dat ik wat dat betreft prutswerk aanlever.
Ik zit op school om te leren en ik weet nu dus dat ik wat perspectief betreft nog een hoop te leren heb.
Nou, die zijn er genoeg te lezen hier. Bovendien is plaatsen van je tekeningen hier gewoon vragen om reacties, ik vind dat iedereen zich keurig gedraagd toch?Hmm, valt er nog wat positiefs te zeggen over mijn schetsen?
Nou heb ik toevallig (met twee compagnons) een reclame-bureau maar tekenen is de basis van alles, dat is namelijk het kunnen weergeven van wat je wilt. Ik vind dat aardig hetzelfde. Vormgeven op het scherm is gewoon tekenen met je muis, anders gezegd: vormgeven is digitaal tekenen. Perspectief is in het geval van producten ontwerpen het meest essentiële om te laten zien hoe iets eruit ziet.Bovendien zit ik niet op een industriele tekenopleiding of kunstacademie maar volg ik MBO Grafimedia wat inhoud dat ik later bijvoorbeeld bij een reclamebureau aan t werk kan.
Zo had ik het ook al van begin begrepen. Waarom geen reclamecampagne iets van bijvoorbeeld een bestaande concept car of juist een oldtimer.Hmm, valt er nog wat positiefs te zeggen over mijn schetsen?
Ik zei zelf al dat mn tekening niet recht is dus verdere opmerkingen daarover lijkem mij vrij zinloos.
Bovendien zit ik niet op een industriele tekenopleiding of kunstacademie maar volg ik MBO Grafimedia wat inhoud dat ik later bijvoorbeeld bij een reclamebureau aan t werk kan.
Omdat ik als kind altijd autoontwerper wilde worden en het huidge aanbod van Alfa mij niet echt kan boeien leek het me gewoon leuk om als extraatje een auto te tekenen en hier omheen dus posters te maken om de wagen te promoten.
Dit laatste is vanuit mijn opleiding dus de prioriteit en ja ik heb mijn prioriteiten verkeerd neer gelegd door teveel bezig te gaan met de auto.
Zoals gezegd was dit de grootste kritiek die ik kreeg tijdens de tussenpresentatie vorige week en mij werd geadviseerd de auto nu verder te laten voor wat het is en me nu enkel nog te richten op de posters.
Over de algemene inhoud van mn project waren de docenten wel te spreken en ook mijn schetsen vonden ze mooi.
90% van de leerlingen op mijn opleiding kunnen niet eens normaal tekenen omdat ze gewend zijn alles met de computer te doen dus ik vind niet dat ik wat dat betreft prutswerk aanlever.
Ik zit op school om te leren en ik weet nu dus dat ik wat perspectief betreft nog een hoop te leren heb.
Dat is dus de grootste fout die er op mijn opleiding gemaakt word.Nou heb ik toevallig (met twee compagnons) een reclame-bureau maar tekenen is de basis van alles, dat is namelijk het kunnen weergeven van wat je wilt. Ik vind dat aardig hetzelfde. Vormgeven op het scherm is gewoon tekenen met je muis, anders gezegd: vormgeven is digitaal tekenen. Perspectief is in het geval van producten ontwerpen het meest essentiële om te laten zien hoe iets eruit ziet.Bovendien zit ik niet op een industriele tekenopleiding of kunstacademie maar volg ik MBO Grafimedia wat inhoud dat ik later bijvoorbeeld bij een reclamebureau aan t werk kan.
Maar verder dus; ik vind het ontwerp wel mooi hoor!
GrazieHee Marco, het is tof hoor wat je doet, alleen al dat je het doet.
Kijk hier eens voor meer info over auto's tekenen en renderen:
http://archive.cardesignnews.com/studio ... /index.php
Verder vind ik het erg moedig dat je in een schijnbaar zeer technische opleiding zit en juist meer de creatieve kant op zoekt. Ik weet niet hoe oud je bent maar misschien dat je hierna nog een IPO (industrieel product ontwerpen) opleiding kunt volgen op HBO niveau.
Voor nu veel succes met het uitwerken van de campagne rondom je nieuwe model!