Andretti Molletti

RE: Alfetta GTV racetool

zo nov 18, 2007 21:34

Hee das mooi!!
Kijk eens of je het ergens kan laten stralen en in de zinkprimer oid kan zetten (desnoods met een spuitbus) dan last dat straks veel makkelijker dan nu!
Begint er op te lijken!

_Pieter_
Guru
Guru

Re: RE: Alfetta GTV racetool

ma nov 19, 2007 10:32

Hee das mooi!!
Kijk eens of je het ergens kan laten stralen en in de zinkprimer oid kan zetten (desnoods met een spuitbus) dan last dat straks veel makkelijker dan nu!
Begint er op te lijken!
:idea: :!: :D Ga ik achteraan.

Ondertussen heb ook al iemand gevonden die dit klusje samen met mij wil gaan doen, het is een bekende van je, Andretti ;)

Dus aankomend seizoen heeft de GTV weer een strak neusje! (Nou de rest nog :oops: )

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

_Pieter_
Guru
Guru

di nov 20, 2007 21:34

Morgen een paar mooie foto's van 2 stukjes GTV in de zinkprimer.
Heb een fijne straler gevonden in Delft, die ook 's avonds open is. 8)

Optisch ga ik mijn GTV waarschijnlijk toch wat opfraaien voor volgend seizoen, wordt leuk!

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

_Pieter_
Guru
Guru

wo nov 21, 2007 21:02

Zo, vanavond de gestraalde delen opgehaald, helemaal mooi in het zwart en ontdaan van alle meuk.
Helaas (viel te verwachten) hebben beide delen wel wat, zo heeft ook dit neusje enigszins in elkaar gezeten, en zitten er in het voorfront wat deukjes. Maar dat komt wel goed!

De straler is echt top, mijn hele auto kan ik daar ook laten doen... Hoeveel gewicht zou dat schelen :?: :idea: :D
Dus als iemand nog een adresje zoekt nabij Den Haag, praktisch aan de A13, geef een gil.

Morgen even de 33 wat TLC bezorgen, en verder met plannen maken en spullen kopen voor de GTV.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo nov 21, 2007 22:39

Toevallig bij Beune geweest in Delft voor je straalwerk?

Mzzl,
DJ

_Pieter_
Guru
Guru

do nov 22, 2007 07:48

Mzzl,
DJ
Hoe raad je het? :D

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr nov 23, 2007 03:02

Mzzl,
DJ

Groeten, Pieter
Kwam ik ook toen m'n ouders nog in de beurt van Delft wonen. Goed adres.

Mzzl,
DJ

_Pieter_
Guru
Guru

vr nov 23, 2007 10:15

Zo, gisteren weer aan de slag geweest.

Eerst de beloofde foto's van voorfront en schermpje:

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je kan zien hebben beide in elkaar gezeten, het was erg goed geplamuurd :shock:
Gelukkig is dit voorfront rechts beschadigd, en zit mijn deuk links, dus dat biedt kansen.
Dit neusje is ook gewokkeld, maar een stuk minder erg dan mijn huidige scherm en beter in vorm en niet rot.
We zullen na de kerst zien hoe we de reparatie gaan doen.

Verder wat andere klusjes gedaan.
Eerst de thermostaat vervangen. De oude zag er nog OK uit afgezien van dat het pennetje aan de binnenkant iets scheef zat in de houder. Dit heb ik gecorrigeerd, nu ga ik thuis in een pannetje heet water gooien om te kijken of ie het nog doet.

Verder geprobeerd om een universele waterslang te monteren tussen thermostaat en radiateur. Dat lukte niet, want de bocht is gewoon te heftig, de slang gaat dubbel en hij trekt ook erg hard aan de radiateur. Dus helaas deze slang maar geofferd, 2 stukjes eraf gesneden om zowel om de thermostaat als om de radiateur te doen. Daar vervolgens heel strak de 164 slang overheen, en dat geklemd. Dat lekt niet meer.

Toen de pakking op de ontsteking. Bij het loshalen zag het er zo uit:

Afbeelding

Je kan zien, er hing een heel stuk rubber af. Het nieuwe ringetje dat ik gekocht heb is meer een O-ring, het origineel is een ring met 2 platte kanten. Het vervangende ringetje kostte €0,80 bij Arese, dus als het niet werkt merken we het vanzelf. De oude bewaar ik maar even.

Off topic: Ook nog aan de 33 geklooid, dynamo van de 75 past niet, nieuw niet meer te koop dus met spoed op zoek naar een vervanger. Bij het loshalen van het inlaatspruitstuk om er wat beter bij te kunnen, ontdekt dat de stekkertjes van de injectoren erg brak zijn, hij liep op 3 poten (bewuste cylinder gevonden en losgehaald, contactspray en weer vast) maar vanochtend weer even op 3 poten op de snelweg dus hebben ze alle 4 aandacht nodig. Ook gelijk weer een nieuwe rotor en verdeler erop. Dit ding moet het wel doen, moet nog naar italie ermee!

Binnenkort meer!

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

_Pieter_
Guru
Guru

do jan 10, 2008 22:52

Zo, vanavond maar weer eens wat gedaan. De temperatuur in de loods is weer dragelijk dus kan er weer gesleuteld worden.

Eerst maar eens proberen te starten. 2x de accu flink leeg getrokken (en weer aan de snellader gehangen) maar geen resultaat.
Remmenreiniger toevoegen in de carbs gaf slechts 1 sputtertje... en verder helemaal niks.

Vonken doet ie wel (getest met 1 bougie uit het blok), bougies blijven brandschoon en droog, ook na 30 seconden starten.
Dus denk ik dat er geen druppel benzine naar boven komt.
Volgende keer ga ik dit onderzoeken, pomp kan stuk zijn, verstopt, of iets anders.

Klein vraagje, om te checken of mijn bougiekabels goed zitten.

Als je rechts staat naast de auto, zitten de cylinders zo:

[<achterkant auto] 4 3 2 1 [voorkant auto >]

De ontstekingsvolgorde is 1-3-4-2

Zitten de kabels dan goed op de verdeler? Mijn verdeler heeft 4 uitgangen, die als volgt aangesloten zitten op de kabels middels precies deze orientatie:

2 1

4 3

Dit klopt toch gewoon? Mijn GTV heeft overigens electronische ontsteking.

Verder ook maar klusjes gedaan die wel direct lukten. Wat scherpe schroefjes met popnagels vervangen, en een stukje vloer aangebracht:

Afbeelding

Zo steekt mijn hak tijdens het rijden niet meer door de afwaterdop (ik ben er al 1 kwijtgeraakt daardoor)

Binnenkort meer!

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di jan 15, 2008 13:03

Mzzl,
DJ

Groeten, Pieter
Ben er net geweest en zeker een aanrader. Goed werk voor een goede prijs!
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

_Pieter_
Guru
Guru

zo jan 20, 2008 19:51

Zo, vandaag weer eventjes wat gedaan.

Voor de benzinetoevoer had ik al wat liggen. Omdat de startproblemen met te gek worden, de electrische pomp er maar eens bij gehangen. Bij het loskoppelen van de mechanische pomp, ontdekte ik dat ondanks eerdere startpogingen, de hele boel droog stond. De mechanische pomp is niet effectief om op aandrijving van de startmotor een lege leiding vol te krijgen.

De electrische pomp klaart dit klusje (hoorbaar) in 10 seconden. Het is een handig apparaat, hij stopt vanzelf als er voldoende druk is opgebouwd, en gaat weer draaien als de druk weer zakt.

Afbeelding

De pomp doet het, echter zit waarschijnlijk mijn rotor 180 graden gedraaid waardoor starten nog "eventjes" niet lukte :oops:
Stroomtoevoer pakt ie nu van de ontsteking. Wat ik nog moet nagaan, of dit te veel belasting is, dus ga nog spanning meten bij een lopende motor.

Ook moet er nog een beugeltje voor komen. (Aan 1 boutje laat ik m niet hangen hoor!) De plek waar ie nu zit vind ik zelf goed. Praktisch, veilig, en makkelijk te bereiken. Maar ik wil geen gaten in het binnenspatbord maken. Dus denk ik aan het maken van een extra stalen beugeltje naast het beugeltje van het benzinefilter wat dan op de goede plaats moet worden vastgelasd.

Kan ik trouwens de mechanische pomp het beste uitbouwen, of laten zitten?

Hier ook even een plaatje van een essentiele race upgrade:

Afbeelding

Hierdoor trilt je oliodop er niet meer af, iets waar ik tijdens de laatste race op Zandvoort last van had.

Binnenkort weer meer.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Roeltje 164

zo jan 20, 2008 20:10

Toppie Pieter, ga je ook verhuizen naar de andere loods, schijnt ook een brug te komen, kan je ook lekker aan de onderkant van je Racetool werken... :wink:
Laatst gewijzigd door Roeltje 164 op zo jan 20, 2008 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.

_Pieter_
Guru
Guru

zo jan 20, 2008 20:58

Toppie Pieter, ga je ook verhuizen naar de andere loods, schijnt ook een bruf=g te komen, kan je ook lekker aan de onderkant van je Racetool werken... :wink:
Dat is wel het plan. Maar let op, de nieuwe loods is nog niet rond hè!
Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Roeltje 164

zo jan 20, 2008 21:03

Okee, hij belde mij op vanmiddag of ik mee wou verhuizen.....leek erop of het goed kwam...

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jan 20, 2008 21:38

Pieter, naar mijn beste weten en ervaring, kan de rotor/ stroomverdeler echt maar op één manier in de as van de oliepomp. (nokjes zijn exentrisch), dus òf je hebt het geforceerd, of er is een ander startprobleem?

Zo'n electrische pomp is wel handig idd. Heeft mijn pa ook op z'n oldtimer. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Racen - Technisch”