daar ik gisterenavond in panne ben gevallen : => verhaal
accu was stuk dus een nieuwe gaan kopen en geplaatst.
Hij starte. ok auto buitengezet en terug binnen voor men jas aan te doen en papieren te halen.
Ik stap in en start de auto. Ik liet de auto enkele minuten draaien want hij stond al een weekje stil.
Ineens viel de auto stil. maar k maakte me geen zorgen, ahja hij stond een week stil, dus dacht auto moeilijk had omdat t ... is al enkele weken.
kstart de auto terug, doe men gordel aan. En wegwezen maar. Richting benzinestation hier 7 km verder.
alles in orde tot als ik een bergop moet! Juist waar ik weer moest gaan dalen, viel de wagen stil. mijn eerste gedacht was 'fmzefgniomfg' had al een hele ... achter de rug. Dacht ook dat de benzine op was omdak op reserve stond. bel men vader om te slepen. 10 min later nog aan het wachten op men vader. Hij starte terug... ik gebeld, hij start, ik rij naar de naftpomp, volg me tot daar. En ja hoor, op een rond punt moest de alfa weer stilvallen... Heb ik de eerste afslag al uitbollend genomen .. Het sleeptouw aangehangen en verder naar de naftpomp.
De naftbak volgetankt en toen gestart, wat hij ook deed, en laten draaien, 2 min later doef, terug stilgevallen.
Mijn bloed was aan het koken...
het was genoeg geweest. de alfa naar thuis gesleept, en dan men avondje op stap maar met een vw cabrio gedaan
Om 4u was ik terug thuis, en kging de alfa nog eens starten... wat hij niet deed
Ben ik vandaag maar eens beginnen sleutelen naar het probleem...
Ik starte de auto, en deze keer starte hij, dus zonder treuzelen de garage binnengereden en de motorkap open gedaan.
Al snel kwam ik uit op enkele bougiekabels waar ik vonken aan zag uitkomen...
Ook de verdelerkap (of bobine, allesinds het ding waar de bougiekabels bevestig worden, tis nogal raar bij een alfa tov. vw) was aan de
bervestigingspunten nogal verroest.
dus ben ik nu aan alle 'aardingspunten' de roest aan het verwijderen.
nu is mijn vraag :
wat kosten bougiekabels ? nieuw/okkasie
(voor 155 2.0 ts 8v)
1: BOSCH | 1 354 489 110 | 5 K ohm | lengte +-50 cm
2: BOSCH | 1 354 489 110 | 5 K ohm | lengte +- 47 cm
3: BOSCH | 1 354 489 110 | 5 K ohm | lengte +- 44 cm
4: BOSCH | 1 354 489 110 | 5 K ohm | lengte +- 39 cm
5: BOSCH | 1 354 489 110 | 5 K ohm | lengte +- 36 cm
6: BOSCH | 1 354 489 110 | 5 K ohm | lengte +- 30 cm
7: BOSCH | 1 354 489 110 | 5 K ohm | lengte +- 27cm
8: BOSCH | 1 354 489 110 | 5 K ohm | lengte +- 20 cm
grtz marc