Vandaag de Ronals op de 16 klepper geschroefd. Alleen hoor ik nu een wat vreemd tikkend geluid. En ik kan er niet echt een vinger op leggen. Het is echt een geluid alsof de velg rechtsachter ergens tegenaan loopt. Maar je voelt geen vreemde trillingen in de auto, het blijft bij het geluid.
Nou zit ik aan een aantal dingen te denken, de velgen zijn niet echt de allermooiste (wel goedkoop) dus wellicht zit er een slag in een van de velgen (heb er al 1 laten richten), maar dat zou toch ook een vreemde trilling moeten geven in de auto? Daarnaast hebben de Ronals andere wielbouten dan de Borbets die er eerst onder zaten, dus heb ik ook de wielbouten gewisseld, als je de wielen los laat draaien terwijl ze in de lucht hangen hoor je niks (met lange wielbouten zouden de wielen zichzelf toch gaan blokkeren?) en ze gingen er keurig netjes in met de hand.
Daarnaast hebben ze bij het wisselen van de banden een band van de linker kant omgewisseld met de rechter kant, in hoeverre kan dit dit geluid veroorzaken (i.v.m. anders afgesleten profiel)?
Ik ga morgenochtend eens even kijken, en de wielen 1 voor 1 wisselen met het reserve wiel om uit te vogelen welke velg dat geluid veroorzaakt. Maar als ik alvast wat tips heb scheelt mij dit eventueel zoekwerk. Iemand dit eerder meegemaakt.
Uiteraard zijn de velgen op het juiste moment aangedraaid.