Verdient Chris Bangle een Design Award 2007?

Peiling eindigde op vr feb 01, 2008 21:25

Ja
73%
16
Nee
27%
6
Geen mening
Geen stemmen
0

Totaal aantal stemmen: 22
Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

Eindelijk erkenning voor Chris Bangle.

vr jan 18, 2008 21:25

Het is niet mijn merk, BMW.

Maar ik heb altijd gevonden dat autojournalisten te negatief zijn geweest richting Chris Bangle.
Vooral de 5- en 6 series die onder grote druk staan heb ik altijd bijzonder gevonden. Bijzonder, qua design. Het design is in ieder geval anders dan het weeë gemiddelde.
De nieuwe 3 vind ik weer heel mooi maar niet bijzonder (vernieuwend).

Klik hier

Daarom is Alfa Romeo mijn merk.
Een bijzonder Italiaans design waar je gratis de vreugde van het land bij krijgt.

Rockcity
Advanced Member
Advanced Member

RE: Eindelijk erkenning voor Chris Bangle.

vr jan 18, 2008 21:46

Ik vind de lijn die Chris Bangle heeft uitgezet voor BMW eigenlijk wel mooi en ook gedurfd!
Waar hun grootste concurrenten (zeker een paar jaar geleden) nog vooral suffe 'middle of the road' ontwerpen op de markt zetten hebben Bangle en BMW het aangedurfd om iets heel afwijkends neer te zetten.
Later heeft Mercedes zelfs de 'opgelegde' kofferdeksel van de 6- en 7-serie gecopieerd en op de nieuwe S-klasse toegepast.
Wat mij betreft verdient ie 'm dus, die design award!
Ciao, Toine

156 2.0 JTS 2002
Ducati Monster 1200 R 2016

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

vr jan 18, 2008 21:52

Uiteraard verdient die man een Award. Hij durft tenminste onderscheidend te zijn.
Dat anderen dit ook bijzonder vinden blijkt uit de diverse lijnen die ik bv wel heel erg bij Audi terug zie komen. De A 5 is gewoon een slechte kloon van een 3 coupe.

Ik heb altijd wel bewondering gehad voor de nieuwe 5 serie (Ronduit een mooie bak) , de 1 serie en de 6 serie bijvoorbeeld.Ook de nieuwe X 6? (is het geloof ik) vind ik echt een verademing tussen de Suv's en soortgenoten. Niet een ragfijn gesneden Italiaans maatpak, maar wel stijlvol, verfrissend en eigenwijs.

Hulde voor "Bengel" dus, zeker als ie ook nog wat markantere achterlichten in de huidige 3 gaat stoppen. :wink:

Maar: BMW heeft bij mij altijd nog een warm plekje achtergelaten.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Dinky Boy
Miniaturista

vr jan 18, 2008 22:08

Ik vind de huidige generatie BMW's lelijk maar als het om de vraag gaat of Bangle de award heeft verdiend: JA.

Want hier gaat het namelijk om:

Issued annually since 1988, the award honours design teams that set standards through continual design innovation.

...en niet of je de BMW mooi vindt of niet.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jan 18, 2008 22:28

Ik vind ze ook niet mooi, maar ik ben geen BMW fanaat...Maar Bangle heeft idd. durven vernieuwen (en dat voor een merk als BMW, gevaarlijke zet), en wat blijkt ? De BMW fanaat vindt het nog mooi ook ! Verdiend dus, die award !

BMW is voor mij gestopt na dit:

Afbeelding

De laatste, mooie reeks. Daarna was het over :( (op de vorige generatie 3 reeks na, dan, die is mooier dan de huidige....
Qua design vind ik "de ster" momenteel stukken beter bezig dan BMW....alhoewel ik ze nog steeds liever in m'n voorruit heb dan op m'n motorkap, hihi
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jan 18, 2008 23:32

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Eindelijk erkenning voor Chris Bangle.

za jan 19, 2008 01:22

Ik vind ze ook niet mooi, maar ik ben geen BMW fanaat...Maar Bangle heeft idd. durven vernieuwen (en dat voor een merk als BMW, gevaarlijke zet), en wat blijkt ? De BMW fanaat vindt het nog mooi ook ! Verdiend dus, die award !

BMW is voor mij gestopt na dit:

Afbeelding

De laatste, mooie reeks. Daarna was het over :( (op de vorige generatie 3 reeks na, dan, die is mooier dan de huidige....
Qua design vind ik "de ster" momenteel stukken beter bezig dan BMW....alhoewel ik ze nog steeds liever in m'n voorruit heb dan op m'n motorkap, hihi
Voor mij was het 2 modellen hiervoor.
Maar de ster trekt helemaal nergens op.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Roeltje 164

za jan 19, 2008 09:15

Ach waarom niet dan is die man ook een keer blij... 8) :lol:

Aernoudt
Guru
Guru

za jan 19, 2008 09:24

Nee: wat een lelijke auto's (behalve de (op de nieuwe facelift versie achterlichten na dan ;) ) heeft hij er van gemaakt. Met name de vouwen en naden vind ik eg lelijk: de Z4 coupe had 1 van de mooiste auto's kunnen zijn zonder... Jammer, want motorisch hebben ze het beter voor elkaar dan bij Alfa. Maar Alfa's zijn in mijn ogen veel mooier.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

alfasud1972
Guru
Guru

za jan 19, 2008 10:48

Ik ben niet zo'n bmw fan maar vond de vorige 3 serie (van rond 1991) best te pruimen, maar toen ze met die hoekige modellen kwamen waar totaal geen enkele verhouding en of mooie vorm in is te bekennen heb ik hard gelachen, wat een lelijke auto's.

Dat ie respect zou verdienen omdat ie het lef heeft om iets anders te doen vind ik de plank misslaan. Iets anders maken wat er ook nog eens mooi uitziet is duizend keer moeilijke dan iets anders maken wat een gedrocht is. Vind de huidige 1 serie wel weer aardig.

http://www.sniffpetrol.com/issue041.html

.

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

za jan 19, 2008 11:10

Ik vind Alfa's nog altijd mooier, maar motorisch en qua afwerking weet ik die Bayer wel te waarderen. Mij mag je best wel straffen met de huidige BMW 535i.

Maar de mooiste Beamer blijft deze:
Afbeelding
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Dinky Boy
Miniaturista

za jan 19, 2008 11:13

Nee: wat een lelijke auto's (behalve de (op de nieuwe facelift versie achterlichten na dan ;) ) heeft hij er van gemaakt. Met name de vouwen en naden vind ik eg lelijk: de Z4 coupe had 1 van de mooiste auto's kunnen zijn zonder... Jammer, want motorisch hebben ze het beter voor elkaar dan bij Alfa. Maar Alfa's zijn in mijn ogen veel mooier.
Nogmaals: de design award heeft geen betrekking op mooi of niet mooi:
Issued annually since 1988, the award honours design teams that set standards through continual design innovation.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

za jan 19, 2008 11:26

Ik ben het deels met je eens.
De Z3 en Z4 cabrio's vind ik behoren tot 's werelds minst geslaagde wagens. Dat heeft denk ik ook te maken met de zitpositie zo ver naar achter. De Z3 coupe is veel beter in balans. Vooral in M uitvoering kocht je voor relatief weinig geld een supersport wagen.
De Z4 coupe daar moet ik nog even aan wennen maar daarvan weet ik nu al dat ik die over een tijdje steeds mooier/geslaagder ga vinden. In ieder geval mooer dan de Z3 coupe en volgens mij is ie zijn tijd iets vooruit.

Terug naar “Het Forum Café”