R11i

Invoeren vanuit buitenland

wo jan 09, 2008 20:52

Mensen,

Ik zit een beetje te speuren en speel steeds meer met de gedachte om een auto uit het buitenland te halen. Ik weet dat er hier meerdere mensen zijn die het gedaan hebben. Ik heb op internet gelezen dat uit Duitsland halen het meest voordelige is. Ik heb al beetje zitten speuren maar is het wel zo voordelig als dat het lijkt?? Even een discussie op gang proberen te krijgen?

Ik heb hieronder even snel een berekening gemaakt.

Ik neem als voorbeeld een 147 GTA (daar wil ik uiteindelijk naartoe).

Ik zal even twee voorbeelden geven,
GTA uit Nederland begin 2003 kost 22.500 euro (wel met NAVI)

Klik hier

GTA uit Duitsland begin 2003 kost tussen de 15.000 a 16.000 euro (zonder NAVI)

Klik hier

Catalogusprijs van een dergelijke machine was 40.000 euro, als we dan even de oude BPM (2007) tabel erbij pakken dan betaald men bij invoer (5 jaar oude auto!) zeg 2800 euro.

BPM

16.000 + 2800 = 18.800 euro..
Volgens autoweek was een navigatiesysteem als optie maar 500 euro, dus zou je hier 19.300 moeten rekenen.
Scheelt het nog steeds 3000 euro zonder er ook maar wat aan te doen?

Iemand hier ervaring mee, qua garantie enz is het natuurlijk niet ideaal..

Ga ik nog ergens mank? Do & Don't etc...

Nieuws over BPM 2008

Met ingang van 1 januari 2008 is er een nieuwe afschrijvingstabel voor de BPM in werking getreden. Het verloop van de tabel is gemiddeld gelijk aan de oude tabel alleen is het verloop gelijkmatiger. Het percentage van de BPM is iets verlaagd van 45,2 naar 42,3%. Met ingang van 1 februari 2008 treedt de CO2 heffing (slurptax) in werking. Deze heffing geldt alleen voor vervuilende auto’s met een eerste tenaamstelling waar ook ter wereld vanaf 1 februari 2008. Vervuilend zijn auto’s wanneer er sprake is van een CO2 uitstoot van 232 gram per km voor benzinemotoren of meer dan 192 gram per km voor dieselmotoren.

- Dus geen slurptax voor oude auto's.
- Ik heb langs de oude BPM tabel een lineaire lijn gelegd en zag hier globaal in dat het invoeren van nieuwere auto's voordeliger werd en bij het invoeren van oudere auto's het voordeel minder werd. (puur indicatief uiteraard)

bron

gr, Ralph.

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Invoeren vanuit buitenland

do jan 10, 2008 08:16

zoekfunctie gebruiken en RDW en douane sites!
Let bij duitse wagens goed op km standen en onderhoudsboekjes.
Tevens op accessoires. Tellen allemaal mee in BPM.

Is in ieder geval supersimpel te doen.
Wij hebben als laatste een 3.0V6 Spider uit Dl. gehaald. Spotgoedkoop!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

za jan 12, 2008 14:58

Ik heb in NL vrij recentelijk nog een 147 GTA voor 17,900 met 90k op de teller zien staan. Nu inderdaad even niet, nu is de goedkoopste 21,900 en scheelt het wel behoorlijk.
Ik vind over het algemeen dat het bij Alfa Romeo's invoeren nooit zo heel erg loont om in te voeren. Vooral duitse merken wil inderdaad nog wel is een paar duizend euro schelen en dus zeker een interessante optie.
Als je niet al teveel haast hebt zou ik wachten totdat er weer in NL een GTA te koop aangeboden wordt voor iets van 18000, meer zijn ze toch ook niet waard. 21900 is wel wat te veel.
Vorige maand een 166 2,5V6 full options gekocht voor 11.600 uit 2004 (nieuwe type) met 160k. In Duitsland ging ik een dergelijke auto niet vinden voor onder de 12000 en dan moet je de auto nog hierheen halen, keuren en invoeren :wink:
Voordeel van invoeren is natuurlijk wel het veel grotere aanbod, maar uit puur financieel oogpunt zou ik het voor een AR laten en in NL de sites goed in de gaten houden.
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

R11i

di jan 15, 2008 19:12

Stinkt natuurlijk naar de misdaad en of ik een dergelijk exemplaar op gas wil karren... maar toch! :wink:

iets meer dan 8 duizendjes

Voordat je ermee doorgaat natuurlijk even 2 keer narekenen.. blijf de optie wel openhouden.. heel erg moeilijk is het niet.
Het voorbeeld dat je geeft is wel voor een auto met dik 80.000 km (niet dat dat mij nu zo bang maakt) maar dat wordt wel in de prijs van een auto meegerekend.. en voor dat geld heb je in Duitsland een auto die significant veel minder heeft gereden.
Wat me ook heel erg opvalt is dat auto's met het navigatiesysteem veel verschillen in prijs, terwijl deze optie 500 E euro extra was!?!?! (volgens autoweek)

gr..
Laatst gewijzigd door R11i op di jan 15, 2008 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Invoeren vanuit buitenland

di jan 15, 2008 19:17

Stinkt natuurlijk naar de misdaad en of ik een dergelijk exemplaar op gas wil karren... maar toch! :wink:

iets meer dan 8 duizendjes

Voordat je ermee doorgaat natuurlijk even 2 keer narekenen.. blijf de optie wel openhouden.. heel erg moeilijk is het niet.
Het voorbeeld dat je geeft is wel voor een auto met dik 80.000 km (niet dat dat mij nu zo bang maakt) maar dat wordt wel in de prijs van een auto meegerekend.. en voor dat geld heb je in Duitsland een auto die significant veel minder heeft gereden.
Wat me ook heel erg opvalt is dat auto's met het navigatiesysteem veel verschillen in prijs, terwijl deze optie 500 euro extra was!?!?! (volgens autoweek)

gr..
Tandriem versprongen..... :? en de gevolgen daar van dusssss.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

R11i

di jan 15, 2008 19:41

O niet gezien haha... ja dat verklaard het idd!

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 15, 2008 19:52

Bij het invoeren opties zoals een navigatie proberen te demonteren. Desnoods een gat in je dashboard laten zitten, dit kan je korting op de bpm opleveren. Ook lederen stoelen vervangen door stoffen exemplaren (ff lenen van een kennis ofso) en nog een paar van die geintjes. Kan je snel geld opleveren.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

R11i

di jan 15, 2008 21:36

Had zelf het idee opgevat om de optie van het navigatiesysteem later zelf in te bouwen, heb al handleidingen hiervoor gezien, maar eruit en erin is natuurlijk stukken makkelijker..
Maar staan de opties niet ergens genoteerd? En een gat in je dash accepteren ze gewoon?? Dan hebben ze de truc toch zo door?
Hoe kan je trouwens de bpm over je opties berekenen?

gr..

Tonio
Guru
Guru

Re: RE: Invoeren vanuit buitenland

di jan 15, 2008 23:05

Dit is uniek.
Een GTA op gas (!), met trekhaak, distributieriem versprongen, onverzorgde conditie, met krassen, deukjes, en een vies interieur.
Wie wil? De advertentie komt wel eerlijk over; de auto wordt beslist niet opgehemeld....

.

Romeo
Full Member
Full Member

do jan 17, 2008 20:54

Ik heb in mei 2006 een GTA SW uit Frankfurt gehaald. Van een particulier, eerste eigenaar. Dan is makkelijker in te schatten of het verhaal klopt bij de auto.
Bij een bedrijf is ie altijd gepoetst en als nieuw en een (volledig) verhaal is er niet meer bij. Scheelde me toen een duizend of vijf.

De keus is groter in Duitsland en de kilometerstanden lager (al is het niet te controleren met een NAP, wel met de boekjes en de onderhoudshistorie).

In een 156 zit een radionavigatie die lijkt op een gewone radio, in een 147 zit een navigatie in het standaard aanwezige kleurenscherm. Bij mij is door de douane snel in de auto gekeken en met de vraag of ik wist of er opties op zaten was het klaar. Een afwijkend antwoord over dat er wel standaard leer in zit (bij de 147 niet!) was voldoende. Dus geen bijtelling over het navigatiesysteem.

Oh, en je kunt de BPM pinnen bij het douanekantoor als je de bank daarover van tevoren inlicht.

Voor de verplichte APK kan je zonder afspraak binnenrijden, maar ik heb het afgesproken voor hetzelfde tijdstip als de papierencontrole.
Een Ducati op een aanhanger, is dat het paard achter de wagen spannen?
SCARB-lid
Alfa 156 GTA SW '02
Lancia Astura PF '39
BMW i3s
Ducati 888 SP5

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”