Zoekt en gij zult vinden
Mijn 75TS heb ik in november aan een goede vriend van me verkocht (die links op m'n avatar

)voor een prijsje van 1000 euro. Technisch goed in orde, ook de versnellingsbak, alleen komende APK voor 400 a 500 euro aan plaatwerk. Had er zelf ongeveer 25.000 km mee gereden in 2 jaar en de benzine was toch echt het duurste

De gebreken die ik heb gehad die geld hebben gekost:
- LMM stuk (50 euro, zelf gemonteerd)
- Aandrijfas LA stuk (beetje eigen schuld, maar goed... 35 euro en zelf gemonteerd)
- 2 kriksteunen laten lassen, meer voor m'n eigen gemak dan uit pure noodzaak (100 euro)
Verdere gebreken die voor geen tot weinig geld te verhelpen waren:
- Enkele malen slecht contact gehad met als gevolg geen of geen goede aansturing van de brandstofpomp of bobines. Als je weet waar je het moet zoeken, en dat is heus niet zo moeilijk, is dat zo verholpen met wat schoonmaken of kabeltjes omleggen
- Handremhendel begon uit elkaar te vallen, gewoon ff opnieuw goed in elkaar zetten
Voor de lol nog laten verlagen en (gebruikte) gele Koni's gekocht en laten monteren.
Verder het normale onderhoud: banden, remblokken, rotor/verdelerkap, accu, bougies, vloeistoffen. Om de 1500 a 2000km een litertje olie erbij, en ook af en toe het oliepeil van de bak controleren want die lekte lichtjes. Niks raars dus voor een oude Italiaanse auto die dagelijks sportief bereden wordt. Het kan goedkoper ja... ik heb met m'n Kadett over meer dan 40.000 km misschien 350 euro aan kosten gehad aan APK en onderhoud, maar lol heb je er niet aan, en waar de 75 in de 3 tegen het rood aan zit zit de Kadett op zijn topsnelheid.
Mocht je het je afvragen, de 75 heb ik toen (september 2005) gekocht voor 1500 euro, inclusief kleine beurt, APK en (zo bleek achteraf) nog enige vorm van garantie ook. Dus dit is wat er in mijn geval bij kwam kijken om een 75 TS te kopen en rijdend te houden.