Ik heb verder garantie op deze auto, maar wil wel weten wat dit kan zijn.



Volgens mij komt het niet uit het slangetje maar tussen het zwarte rubber laagje tussen de twee metalen blokken. Aan de linkerkant van het blok is dit er niet.Voor zover ik kan zien, is dat het slangetje, langs waar de carterdampen terug de inlaat in gaan (carterventilatie).
Is het slangetje niet poreus oid ? Bovendien: hele stralen olie komen daar niet doorheen, horen alleen (weliswaar vettige) dampen te zijn. Kan wel een drupje aanhangen als de slang lek is, maar mag niet te gortig zijn..
Zeker dat ie niet lekt, blij de klepdekselpakking, net daaronder ?


Dank je. Ik zal het schoonmaken en kijken hoe erg het lekt. Weet iemand hoe vrij je mag zijn met een tuin slang water om ontvetter af te spoelen uit een blok?idd, geen drama. inlaat moet er anders af, om pakking te vervangen... ben je wel enkele uurtjes zoet mee. Beter doen als de distributie moet gedaan worden, dan moeten de deksels er toch af (tenzij je een tippex monteur hebt, maar ikzelf vertik dat principieel, dus ik heb de boel losgehaald bij mijn V6, toen ik de distributie gedaan heb)
Motor is erg schoon, trouwens !

Ja ik heb het met remmen reiniger schoongemaakt. Na reiniger een beetje water uit een spablauw fles hier en daar gespoten. We zullen zien wat er gebeurt.Ik zou remmenreiniger gebruiken om het daar wat schoon te maken. Links zit je injectierail met de stekkers van de injectoren, rechts je gaskleppositiesensor (of is dit zelfs al een gasklep-bedieningsmotortje, heeft de GTV een electronisch gaspedaal ? Of cruise control ? Ik zie nl. geen mechanische gasklepbediening ? Ik ken de 24V niet zo goed)
In alle geval storingsgevoelige spullen genoeg, om bakken water daar toch liever uit te buurt te houden.
Dank je.Beter doen als de distributie moet gedaan worden, dan moeten de deksels er toch af (tenzij je een tippex monteur hebt, maar ikzelf vertik dat principieel, dus ik heb de boel losgehaald bij mijn V6, toen ik de distributie gedaan heb)
Motor is erg schoon, trouwens !