Den

2.0TS 16v stationairdipje

do dec 20, 2007 15:37

Hallo allemaal.

Even advies vragen aan de kenners ;)
Mijn 2.0TS 16V loopt stationair niet zo best even normaal en dan valt ie bijna hellemaal weg om vervolgens weer hetzelfde te doen.
Heb gezocht naar valse lucht en niet gevonden :(
Ben tevens met stekkers aan het rommelen geweest alles zit vast (beetje contactspray gebruikt voor de zekerheid)
Het rare is dat als ik de lmm loskoppel en hij in het nood programma loopt het probleem is "opgelost"

wie heeft er nog een tip waar ik kan zoeken

greetz

Den

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: 2.0TS 16v stationairdipje

do dec 20, 2007 15:48

Het rare is dat als ik de lmm loskoppel en hij in het nood programma loopt het probleem is "opgelost"

Den

Je geeft zelf al antwoord...

Een veel voorkomend probleem... de Lucht Massa Meter... ;)
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Den

RE: 2.0TS 16v stationairdipje

do dec 20, 2007 16:08

:wink: is net vernieuwd uur terug :shock: ivm rood injector lamp en zou goed moeten zijn eigelijk
dus uitsluiten doe ik het niet maar er in en gelijk kapot ? :roll:
Laatst gewijzigd door Den op do dec 20, 2007 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Alfa155
Full Member
Full Member

do dec 20, 2007 16:09

Je zou je stappenmotor eens na kunnen kijken.. Schoonmaken met remreiniger en goed smeren.. wil ook wel eens helpen. :wink:

Den

do dec 20, 2007 16:10

heb ik inderdaad gedaan en was ook niet de oplossing.
Het is net of alles voor een seconden stopt en dan weer oppakt :oops:

Alfa155
Full Member
Full Member

do dec 20, 2007 16:22

Je hebt je lichtfilter schoongemaakt? heb je misschien een extra lamda sonde liggen? daar kan het ook aan liggen.

Den

Re: RE: 2.0TS 16v stationairdipje

do dec 20, 2007 16:53

Je hebt je lichtfilter schoongemaakt? heb je misschien een extra lamda sonde liggen? daar kan het ook aan liggen.
Luchtfilter is schoon lambasonde heb ik nog niet nagekeken eigelijk (heb helaas geen reserve meer liggen)
Na wat googlen ben ik ook gaan denken aan de BDP sensor maar waar zit dat ding :oops: (ff schoonmaken kan nooit kwaad)

Alfa155
Full Member
Full Member

do dec 20, 2007 17:03

Luchtfilter is schoon lambasonde heb ik nog niet nagekeken eigelijk (heb helaas geen reserve meer liggen)
Na wat googlen ben ik ook gaan denken aan de BDP sensor maar waar zit dat ding :oops: (ff schoonmaken kan nooit kwaad)
http://www.artc155.nl

zijn genoeg mensen daar die je dat kunnen uitleggen :wink:

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

do dec 20, 2007 17:45

bdp sensor geeft meestal het effect dat de motor meteen stilvalt.

je hebt de lmm vervangen? door een exemplaar van de sloop of echt een nieuwe?

Den

do dec 20, 2007 18:04

BDP sensor kunnen we dan ook wel uitsluiten :? de LMM is een hele nieuwe vetkaai (kerstbonus ook weer op :D )

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

do dec 20, 2007 18:08

BDP sensor kunnen we dan ook wel uitsluiten :? de LMM is een hele nieuwe vetkaai (kerstbonus ook weer op :D )
nou ja, uitsluiten niet maar lijkt me niet waarschijnlijk dat die kapot is.
al laten uitlezen bij de dealer op foutcodes?

Den

do dec 20, 2007 22:35

Ik ga morgen inderdaad de foutcodes even laten uitlezen iets anders weet ik ook ff niet meer.

wordt vervolgd ;)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 21, 2007 12:29

Als je de luchtmeter loshaalt, wordt er geen closed-loop meer gedraaid stationair, je schakelt dus meer sensors uit. Je lambda en volgens mij ook je inlaat-lucht-temperatuur meter. De storing kan bijvoorbeeld al daar bij zitten of de bekabeling er naar toe.

Let op met uitlezen foutcodes op, de code die je krijgt geeft aan dat er op die plaats een ongewone meting is gedaan, dat hoeft niet te betekenen dat die sensor dan stuk is, het kan ook een andere oorzaak hebben. (Zo zijn er genoeg mensen die een lambdasensor vervangen als ze een foutcode daarop krijgen, terwijl ze valse lucht in hun inlaat hebben die een foute lambdawaarde veroorzaakt.) Je hebt nu al dingen los lopen trekken, dus foutcodes ga je sowieso krijgen, je kan beter eerst resetten en dan even proberen of je het probleem kan reproduceren en direct daarna gaan kijken wat voor foutcodes je hebt, dan weet je zeker dat je niet naar de verkeerde dingen zit te kijken.

De kabelboom van de 2.10.3 en 2.10.4 motronic heeft wat zwakke plekken nu ze wat ouder worden, met name de relais en zekeringsverbindingen rond de accubak willen nogal een vage problemen veroorzaken. Het zal zelfs nog met rammelen van je nokkenasversteller te maken kunnen hebben omdat de aansturing daarvan een los kontakt heeft, je kan voor de test die ook even lostrekken en kijken wat je dan krijgt.

Den

vr dec 21, 2007 13:32

OPGELOST dank voor jullie meedenken allemaal.
Ben even naar Arjan van Robar gereden en deze gaf gelijk als antwoord dat moet de LMM haast zijn even uitwisselen en idd probleem is opgelost
( ben een beetje zuinig en hen een imitatie LMM gekocht :oops: dit was dus het probleem)

groeten allemaal

hele fijne kerstdagen en een goed 2008 toegewenst

den

Alfa155
Full Member
Full Member

vr dec 21, 2007 13:39

:lol: fijn dat het opgelost is, en de volgende keer goed spul kopen :wink:

Terug naar “Algemene Technische vragen”