jef 75
Guru
Guru

RE: Thermostaat

do dec 20, 2007 10:42

ach ja ik kon maar proberen,onderdelen die niet meer of moeilijk te krijgen zijn,zoek ik graag uit,
maar ik heb nog geen V6 75 gehad helaas :cry:

tahir

do dec 20, 2007 13:11

hallo,

ik wou hiervoor geen nieuwe topic openen,maar

ik heb me termostaat vervangen nadat de motor rond de 55/60 graden was blijven hangen..

de verwarming werd toen al niet warm en nu al helemaal niet meer..

ik heb de motor net (via de zoekfunctie achtergekomen) rond de 45 minuten warm laten draaien met de dop van de expansievat open..nu heeft het iets geholpen.misschien dat ik straks wanneer ik weer naar harderwijk rij de verwarming weer beter draait,want net had ik iets lauwere verwarming.

de vraag is nu,heb ik ook een ontluchtingsschroefje ergens op de motor?

ik heb een alfa 146 twinspark uit "98

ps:ik dacht eerst de waterpomp maar als de termostaat zich opend loopt de temperatuur weer naar beneden,de hangt nu rond de 75/80 graden.

alvast bedankt,Tahir

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

do dec 20, 2007 18:38

Ik denk dat je een enorme luchtbel hebt zitten. Laat hem stationair lopen en geef af en toe een dot gas zodat eventuele luchtbellen weg schieten. Ik hoop dat je niet je koppakking eruit hebt staan stoken, 3 kwartier lang... :shock:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 20, 2007 18:50

Je moet de verwarming vol aanzetten. Daarna de motor stationair laten draaien totdat de fan aanslaat. Niet eerder uitzetten en al helemaal niet gaan wegrijden. Knijp in de slangen om de lucht sneller te verwijderen. En hou de temp. meter in de gaten.

tahir

do dec 20, 2007 23:56

dank jullie wel ronald/kas.

we kwamen rond 6uur aan in harderwijk en het was echt koud in de auto.ik zal er morgen maar weer naar kijken,ik weet bijna zeker dat er geen warm water bij de interne kachel/radiator komt.

als ik de verwarming uit zet en dan na een minuut gelijk op stand 2 of 3 krijg ik wel effe warme lucht binnen en na een paar seconden houd het op,ik denk dat er geen druk opzo opstaat.

morgen probeer ik het weer en laat het jullie wel weten.

grt tahir

tahir

vr dec 21, 2007 20:52

tja,ik heb alles doorgelopen en het zit wel luchtdicht..en vandaag weer proberen te inluchtten en het werd iets beter lijkt het mij of het zit in mijn hoofd :lol:

slang naar de interieur word wel warm.als ik de weerstand (de knop :D ? ) op nul heb en na 1 minuut ofzo gelijk op stand 2 dan heb ik 5 seconden warme lucht binnen weer.

verder heb ik de naar de aansluitingen van de knop gekeken en die werkt wel goed,hier kan je van de bestuurderskant vanuit onderen wel naar kijken ook.

wil iemand die het weet mij misschien vertellen of ik makkelijk bij de binnenkachel kom? deze zit aan de bijrijderskant dacht ik,misschien dat ik die kan checken terwijl de motor warm is of daar warm koelvloeistof naar komt ?

Terug naar “Algemene Technische vragen”