giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Rammelen/schuren bij versnellingsbak...?

di dec 18, 2007 17:09

Het zal dan wel de bedieningshevel voor de koppeling zijn die niet helemaal goed zat oid. die heeft wel een beetje de vorm van een brug... dat plaatstalen deel dat het druklager verschuift zeg maar... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di dec 18, 2007 20:43

Die hevel krijg je wel weer netjes op de juiste plek, zonder bakdemontage. Zelfs de hulpkoppelingcilinder hoeft er niet voor af........
Dus misschien valt het mee. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

alfajasper
Junior Member
Junior Member

di dec 18, 2007 21:43

Het kan zijn dat de spanstift (die de bedieningshevel geleidt ) gebroken is, dan moet de bak er wel af.
Het is wel belangrijk dat de hevel goed in het midden op het druklager aangrijpt, anders druk je op den duur het lager en / of de drukgroep kapot.

Hansjoh
Junior Member
Junior Member

wo dec 19, 2007 12:05

Zal wel even hier neer zetten wat er op de bon staat:

Versn/bak opgelost, druk veer op zijn plaats gedrukt

Ze hebben idd zoals hij zei de bak verschoven (weet niet of dat het zelfde is als er af halen, ljkt me sterk dat zoiets 'geschoven' kan worden...
Ze hebben er iig meer dan 6 manuren werk aan gehad, waarvan ze 1,8 uur gerekend hebben en het was totaal 123euro.. Dus ik denk dat ik niet te veel moet klagen, het zoeken zelf naar het probleem wordt dus niet bij de kosten inbegrepen, wel netjes! Ze hebben voor de rest er niks bij gezegd over de koppeling zelf..

Alles werkt weer prima!
Alfa 33 1.7 16V 1994 met airco en cruise control [Verkocht]
Alfa 33 1.3S 1991 R.I.P.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Rammelen/schuren bij versnellingsbak...?

wo dec 19, 2007 13:23

Zal wel even hier neer zetten wat er op de bon staat:

Versn/bak opgelost, druk veer op zijn plaats gedrukt

Ze hebben idd zoals hij zei de bak verschoven (weet niet of dat het zelfde is als er af halen, ljkt me sterk dat zoiets 'geschoven' kan worden...
Ze hebben er iig meer dan 6 manuren werk aan gehad, waarvan ze 1,8 uur gerekend hebben en het was totaal 123euro.. Dus ik denk dat ik niet te veel moet klagen, het zoeken zelf naar het probleem wordt dus niet bij de kosten inbegrepen, wel netjes! Ze hebben voor de rest er niks bij gezegd over de koppeling zelf..

Alles werkt weer prima!
Die garage moet je te vriend houden! Ik zou maar een leuke 'kerstattentie' langsbrengen. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Rammelen/schuren bij versnellingsbak...? -> Opgelost!

wo dec 19, 2007 13:51

te vriend houden, ze kunnen alles wel opschrijven...

drukveer op zijn plaats duwen, vreemd want die kan niet verkeerd zitten. Als deze verkeerd zit dan koppeld de auto niet...

bak verschoven kan wel, dat is de bak iets naar achtere trekken....

koppelingshevel zoals eerder genoemd zou dus kunnen, maar waarom maakt dat dan niet de hele tijd geluid...
ik vind het nog steeds heel vreemd, ook de rekening vind ik vreemd

maar goed, je kan iig weer rijden voor 123 euro (en die uren voor niets, voor niets gaat de zon op, dus daar geloof ik niet heel veel van......maar dat is mijn mening)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Hansjoh
Junior Member
Junior Member

Re: RE: Rammelen/schuren bij versnellingsbak...? -> Opgel

wo dec 19, 2007 14:28

te vriend houden, ze kunnen alles wel opschrijven...

drukveer op zijn plaats duwen, vreemd want die kan niet verkeerd zitten. Als deze verkeerd zit dan koppeld de auto niet...

bak verschoven kan wel, dat is de bak iets naar achtere trekken....

koppelingshevel zoals eerder genoemd zou dus kunnen, maar waarom maakt dat dan niet de hele tijd geluid...
ik vind het nog steeds heel vreemd, ook de rekening vind ik vreemd

maar goed, je kan iig weer rijden voor 123 euro (en die uren voor niets, voor niets gaat de zon op, dus daar geloof ik niet heel veel van......maar dat is mijn mening)
Stel dat je een probleem hebt en ze kunnen het idd niet vinden, lijkt me toch sterk dat je daarvoor gaat betalen. Net zo goed met mijn probleem dus, kan ik het helpen dat ze niet zo deskundig genoeg waren om het probleem snel te vinden. Ik ga toch echt niet 4uur zoeken voor ze betalen(~250euro!). Had hem maandag gebracht en ze zijn in de namiddag begonnen. Had 5uur opgebeld hoe het zat en ze hadden het nog niet gevonden. Hij liep zelfs met de telefoon naar de auto waar ik alles hoorde. Had gezegd dat ie kon bellen als ie klaar was en hij zou dat gelijk doen. Volgende dag was het half 2 smiddags toen ie naar buiten gereden werd en ik kon betalen (half uur eerder gebeld dat ie klaar was). Hij zei gelijk dat ie zo'n 4uur bezig geweest is om het te vinden en dat ze er moeilijk bijkwamen.

Ik zie niet in waarom hij zou liegen over die 4uur en ik geloof ook niet dat ie doet om een geweldige indruk achter te laten om de auto een paar uurtjes voor janlul op de brug te laten. Ze hebben het daar ook behoorlijk druk aangezien ze zo'n beetje de enige bovag garage zijn in die buurt...

Voorlopig vind ik het een goede zaak... (met de nadruk op voorlopig, je weet natuurlijk nooit goed wat ze nou echt uitspoken met je auto...)
Alfa 33 1.3S 1991 R.I.P.

Alfistzmeer
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

wo dec 19, 2007 14:45

Stel dat je een probleem hebt en ze kunnen het idd niet vinden, lijkt me toch sterk dat je daarvoor gaat betalen. Net zo goed met mijn probleem dus, kan ik het helpen dat ze niet zo deskundig genoeg waren om het probleem snel te vinden. Ik ga toch echt niet 4uur zoeken voor ze betalen(~250euro!).
Ik denk dat je je daar akelig in vergist.....
Het is 100% zeker dat je voor die uren OOK moet betalen en dat lijkt mij niet zo vreemd, je kan niet alle wijsheid in pacht hebben, een geluidje traceren is geen olie verversen of een andere interval onderhoudsbeurt... :wink:
Het begon allemaal met de 33..

AR 33 1.7 IE (R.I.P)
AR 164 2.0 TS Super
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.0 TS
AR Giulia 2.2

Nu: AR GT 2.0 JTS Distinctive
Lease: AR Stelvio Veloce
Project: 33 1.7 16V QV S

Hansjoh
Junior Member
Junior Member

wo dec 19, 2007 14:52

Stel dat je een probleem hebt en ze kunnen het idd niet vinden, lijkt me toch sterk dat je daarvoor gaat betalen. Net zo goed met mijn probleem dus, kan ik het helpen dat ze niet zo deskundig genoeg waren om het probleem snel te vinden. Ik ga toch echt niet 4uur zoeken voor ze betalen(~250euro!).
Het is 100% zeker dat je voor die uren OOK moet betalen en dat lijkt mij niet zo vreemd, je kan niet alle wijsheid in pacht hebben, een geluidje traceren is geen olie verversen of een andere interval onderhoudsbeurt... :wink:
True, maar dan zou ik bijna gaan geloven dat ze medelijden hebben dat ik de laatste 2 maanden nu 3 of 4 keer ben geweest met problemen. Ze hebben 1.8uur gerekend (staat op de bon), ze staan daar altijd met 2 mensen aan 1 auto te sleutelen, dus zou het in 50 min verholpen moeten zijn.. no way. Ze hebben er een testrit mee gedaan en dan nog zoeken en repareren.. Wil best geloven dat ze het overdrijven met 4uur, maar ik geloof niet dat ik alle arbeidsuren betaald heb.
Alfa 33 1.3S 1991 R.I.P.

Alfistzmeer
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

wo dec 19, 2007 14:55

True, maar dan zou ik bijna gaan geloven dat ze medelijden hebben dat ik de laatste 2 maanden nu 3 of 4 keer ben geweest met problemen. Ze hebben 1.8uur gerekend (staat op de bon), ze staan daar altijd met 2 mensen aan 1 auto te sleutelen, dus zou het in 50 min verholpen moeten zijn.. no way. Ze hebben er een testrit mee gedaan en dan nog zoeken en repareren.. Wil best geloven dat ze het overdrijven met 4uur, maar ik geloof niet dat ik alle arbeidsuren betaald heb.
nee, mijn eigen garage (Italia Autocorse, Den Haag) zou in zo' n geval het leed ook zeker delen hoor, dat wil ik best geloven!
Het begon allemaal met de 33..

AR 33 1.7 IE (R.I.P)
AR 164 2.0 TS Super
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.0 TS
AR Giulia 2.2

Nu: AR GT 2.0 JTS Distinctive
Lease: AR Stelvio Veloce
Project: 33 1.7 16V QV S

Terug naar “Algemene Technische vragen”