jef 75
Guru
Guru

Electrische ramen 75

di dec 18, 2007 18:23

heeft er iemand al geexperementeerd met de verschillende motortjes van de electrische ramen?
zoals sommigen mss wel weten,heb je bij de eerste serie s 75 motortjes die niet apart vervangbaar zijn van het complete raammechanisme,
omdat ze bijna aan het eind van hun latijn zijn wil ik ze vervangen door het mechanisme met uitwisselbaar motortje.
vet aan de scharnierpunten,kabels wil niet helpen,dus ik denk aan een ombouw,iemand ervaring ermee?

dit zijn de verschillende mechanismen

onderste op de foto eerste serie 75

Afbeelding

Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member

RE: Electrische ramen 75

di dec 18, 2007 18:31

Hoe weet je dat ze aan het eind van hun latijn zijn.
Een erg trage werking kan liggen aan de temperatuur, stugge rubbers, maar ook aan de massa.
Ik heb op de site waar alle schema's van de 75 te vinden zijn een tip gezien om de performance te verbeteren.
De tip luidt: lokaal in de midden console de schakelaars te aarden onder de grote bevestigingsbout ipv meterslange, dunne kabels terug naar de deur.

Suc6

Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

jef 75
Guru
Guru

di dec 18, 2007 18:45

ik heb een vermoeden dat ze zo goed als dood zijn omdat ze enorm veel lawaai maken,na het smeren en ''helpen'' omhoog gaan verandert er niets helaas.

men plan is ook,om die nieuwere mechanismen te plaatsen,als je het mechanisme goed onderhoud(tijdig smeren) loopt er niet veel mis met het mechanisme,
dan als het motortje het begeeft kan je enkel die wisselen,scheelt een hoop gevloek neem ik aan :wink:

maar voor hetzelfde geld is dat helemaal niet mogelijk?

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di dec 18, 2007 19:00

Smeer de katrollen maar es. Die gaan meestal erg zwaar. Ook de bovenste. Ze moeten met de hand te draaien zijn. Motortjes zijn sterk. Die gaan niet snel stuk.

Terug naar “Algemene Technische vragen”