heb ik gelijk?

Peiling eindigde op do dec 27, 2007 20:02

nee
24%
10
ja
45%
19
geen mening
5%
2
zeur niet zo, het kan best zijn dat dit zo is maar dat boeit me niet
26%
11

Totaal aantal stemmen: 42
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Verkooppraktijken en sfeerverpesting

do dec 13, 2007 12:00

Het is duidelijk dat op dit forum de tendens onstaat dat mensen die om meer informatie vragen per email zeurders etc. zijn.

Een vreemde zaak. Als je iets verkoopt via internet bereik je een hoop mensen, waarvan een deel mischien niet echt serieus is. Dat deel zul je erbij moeten nemen en daar zul je ook niet over moeten zeuren middels allerlei boze berichten en kwalificaties (ook vooraf). De sfeer op dit forum wordt m.i. hierdoor er niet beter op.

Er zijn aanbieders die dit forum enkel gebruiken om een hoop spullen (commercieel ?) over de bühne te gooien en dan ook nog eens het lef hebben om te ageren tegen zogenaamde wanabees of geïnteresseerden die 300 km verderop wonen en wat meer info willen.

Als je hier wat wil verkopen dan moet je m.i het forum en zijn mensen serieus nemen. Op deze manier wordt het een veredelde marktplaats ipv een leuk forum met genoeg technische informatie, wetenswaardigheden en leuke aanbiedingen...

Mischien heb ik het wel niet bij het rechte eind vandaar een Poll toegevoegd.

Pescina
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

RE: Verkooppraktijken en sfeerverpesting

do dec 13, 2007 21:19

Mijn stem heb je :D
Huidig geen Alfa

Alfa 33 1.3 S Blue (1989)
Alfa 146 1.4 TS
Alfa 145 1.4 TS

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 13, 2007 22:51

- Er zijn hier, en op andere Fora een hoop excusez le mot een hoop zeikerds... voorbeeldje de foto verzamelaars : tweehonderd foto's vragen van iets wat ze toch al niet willen kopen... besides als je een auto wilt kopen ,wil je hem toch wel even live zien ?!?

-iemand biedt vier velgen aan zonder banden... tien tegen een dat je een pb krijgt met de vraag: hoeveel profiel zit er nog op de banden.... :?

-Klassieker numero uno afspraak maken , en niet komen opdagen.....

-een foto vragen van BV een dynamo............ :?:

Wie de schoen past trekke hem aan ............... :wink:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

cmva
Advanced Member
Advanced Member

do dec 13, 2007 23:02

=D>
Ed

van G
Guru
Guru

vr dec 14, 2007 01:27

Ik moet zeggen dat het toch een stuk beter gaat nadat het te koop gedeelte weer terug open is....

Maar ja uitzonderingen daar gelaten
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Verkooppraktijken en sfeerverpesting

vr dec 14, 2007 08:13

- Er zijn hier, en op andere Fora een hoop excusez le mot een hoop zeikerds... voorbeeldje de foto verzamelaars : tweehonderd foto's vragen van iets wat ze toch al niet willen kopen... besides als je een auto wilt kopen ,wil je hem toch wel even live zien ?!?

-iemand biedt vier velgen aan zonder banden... tien tegen een dat je een pb krijgt met de vraag: hoeveel profiel zit er nog op de banden.... :?

-Klassieker numero uno afspraak maken , en niet komen opdagen.....

-een foto vragen van BV een dynamo............ :?:

Wie de schoen past trekke hem aan ............... :wink:
als je hart hebt voor het forum dan doe je dit per Pb af en ga je dit niet on board af doen. Dus wie de schoen past trekke hem aan.... Daarnaast geeft internet een heel ander koop en verkoopomgeving. Ben je daar ook bewust van :wink:

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 14, 2007 08:26

Ik denk dat het onderscheid in reakties daar ligt in welke mate men gebruik maakt van dit forum en voor welk doel met dit doet.

Een wisselwerking krijg je altijd!
Hoe meer je tracht aan te bieden hoe meer reakties en vragen je krijgt en des te groter de "erger" factor zal zijn.
Eea valt en staat ook met de duidelijkheid van de advertentie!

Bij bieden per PB is het vragen om "problemen".
Een vaste prijs melding voortkomt veel gezeur!

En wie wil geen foto's zien als men 300 km verderop woont.
Roest,rot en mooi zijn rekbare begrippen!

Niemand heeft bakken met geld (althans de meest hier niet) en dan mag je mijn inziens kritsch zijn, toch :!:

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 14, 2007 08:45

Niet eens Dagmar. Er wordt een boel gezeurd over zaken die te koop aangeboden worden doo mensen die alleen interesse hebben als je het bij wijze van spreken met geld toe voor de deur legt. Een echt geinteresseerde koper weet wat wat hij nodig heeft en moet betalen. Discussies over dergelijke transacties vinden altijd per email of PB plaats en hoort mi niet in het publieke domein thuis. Mij is gebleken dat je dan ook best scherp kunt onderhandelen.
Weet je nog wat de reden was van de G& G rubriek??
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 14, 2007 08:56

Neemt niet weg dat er idd ook een hoop zeurders en zeikers zijn :wink:

Als aanvullig bedoelt in mijn vorig bericht !

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 14, 2007 09:22

mwa,
ik denk dat dit soort discussies het forum ook niet kwa niveau omhoog trekken en ook niet aansluit op waarvoor het forum bedoelt is, maar goed iedereen moet zijn mening kunnen geven...
de titel is ook dermate negatief in vergelijking hoe het echt gaat

Ik bied redelijk veel aan, verkoop weinig en heb af en toe gezeur. Echter verkoop of koop ik soms wat via dit forum en dat gaat helemaal top. Als je het gaat halen of er komt iemand langs sta je soms een hele avond lekker te kletsen over alfa's. En dat er af en toe 1 bij zit die bijvoorbeeld mijn S40 spoiler wilt overnemen voor 100euro en dat ik dat dan belachelijk vind, tja zo is de wereld nu eenmaal. Als ik iets leuks zie en doe een gek laag bod (of het wordt voor weinig aangeboden) en ik heb het dan, dan prijs ik mijzelf ook gelukkig.....

dus: als je weinig gezeur wilt maak je een goede advertentie en maak je duidelijke foto's (het ligt dus ook aan je eigen instelling als verkoper)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

SQUADRA LEO
Guru
Guru

vr dec 14, 2007 09:41

mwa,
ik denk dat dit soort discussies het forum ook niet kwa niveau omhoog trekken en ook niet aansluit op waarvoor het forum bedoelt is, maar goed iedereen moet zijn mening kunnen geven...
de titel is ook dermate negatief in vergelijking hoe het echt gaat

dus: als je weinig gezeur wilt maak je een goede advertentie en maak je duidelijke foto's (het ligt dus ook aan je eigen instelling als verkoper)
:thumbs:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

vr dec 14, 2007 09:41

=D>
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Dinky Boy
Miniaturista

Verkopers steeds minder klantvriendelijk?

vr dec 14, 2007 09:59

De reactie van alfa75qv en de reacties daarop toont aan dat de vraagstelling van de poll niet helder is. Hij reageert als verkoper die het gezeur van kopers beu is, terwijl Dagmar de opstelling van verkopers aan de orde stelt.

De pollvraag/stelling had niet "heb ik gelijk?" moeten zijn, maar "Verkopers nemen in toenemende mate potentiële kopers niet serieus". De poll heeft nu weinig waarde, omdat waarschijnlijk vaak een andere optie wordt aangevinkt dan bedoeld wordt.

Ik vind de topic titel ook niet correct. Als de verkoper vragen niet naar jouw zin beantwoordt is toch niet meteen de sfeer op het forum verpest? Dat is een nogal vergaande conclusie waar ik het zeker niet mee eens ben.

Ik koop zelden iets via het forum, maar in die enkele gevallen is dat altijd netjes gegaan en ik heb nooit het idee gehad dat de verkoper mij niet serieus nam. Kan dus ook niet zeggen dat 'het' erger wordt en stem dus nee.

Gelukkig is op zondag 2 maart de SCARB Onderdelendag er weer. Goede sfeer gegarandeerd :wink:

ericj
Full Member
Full Member

Re: Verkooppraktijken en sfeerverpesting

vr dec 14, 2007 10:00

Tja, ik heb er niet zo'n moeite mee. Het is de keuze van de verkoper om op deze manier het aantal reacties in te perken. Dat hij daarmee ook misschien serieuze potentiele kopers irriteert en dus uitsluit moet hij zelf weten. Het is misschien niet sfeerverhogend, maar past eigenlijk wel bij een hobby-verkoper toch? Professionele verkopers weten dat er nu eenmaal time-wasters rondlopen, en hebben andere technieken om te voorkomen hier te lang mee bezig te zijn.

Iedereen mag op zijn eigen manier communiceren vind ik, ook op een forum.

---
Eric

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 14, 2007 10:19

als je tussen de regels doorleest gaat het erom dat mensen misbruik maken van het forum (oa. korte advertenties plaatsen, veel adverteren... etc-commercieel?) en dan ook nog eens het lef hebben om on board vervelend en geheel misplaatst te reageren...

dit is wat ik bedoel :wink:

jammer dat ik geen enquêteervaring heb

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”