Gebruikersavatar
esvida
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 720
Lid geworden op: za mar 19, 2005 23:36

RE: Boxer cilinderkop

zo dec 09, 2007 13:58

voor de duidelijkheid de sud 1200,1300,1500,niet qv hebben allemaal een gespleten nokkenas en zijn de kleppen te stellen met een imbussleutel.
de 105 pk sud motor later in de eerste 33 qo en qv en de 1300,1500 en de eerste 17 carburateurmotor hebben de grote stelplaatjes die tussen de nokkenas en klepbeker zitten [ongeveer 3cm].
daarnaast zijn ze in medio 7-88 met de hydr stoters gekomen op de 1300 ;1500,1700 carb motoren en natuurlijk de alle injectiemotoren .
er is omstreeks 1987 een 1700 qv geweest met een systeem met buizen boven langs de motor dat was de voorloper van de katilasator maar dat was niks als ellende.
op de vraag of ik het kan bevestigen ja dat kan ik wel ik heb namelijk van ieder type de koppen nog wel liggen.

wat de punten en kommas aangaat smeer ze maar lekker op een broodje dan heb je ook nog wat. :wink:
alfas in het verleden passen niet hieronder.

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Boxer cilinderkop

zo dec 09, 2007 19:57

voor de duidelijkheid de sud 1200,1300,1500,niet qv hebben allemaal een gespleten nokkenas en zijn de kleppen te stellen met een imbussleutel.
de 105 pk sud motor later in de eerste 33 qo en qv en de 1300,1500 en de eerste 17 carburateurmotor hebben de grote stelplaatjes die tussen de nokkenas en klepbeker zitten [ongeveer 3cm].
daarnaast zijn ze in medio 7-88 met de hydr stoters gekomen op de 1300 ;1500,1700 carb motoren en natuurlijk de alle injectiemotoren .
er is omstreeks 1987 een 1700 qv geweest met een systeem met buizen boven langs de motor dat was de voorloper van de katilasator maar dat was niks als ellende.
op de vraag of ik het kan bevestigen ja dat kan ik wel ik heb namelijk van ieder type de koppen nog wel liggen.
Weet ik dat ook weer! :thumbs:
Heb ik gelijk nog een vraag: Zijn de koppen van één serie dan gelijk en dan bedoel ik dus kwa klepdiameter en zo. Zo heb ik hier bijvoorbeeld twee losse koppne liggen van het eerste type, met stelschroef dus. kan ik zien van wat voor motor die afkomen? (1.2, 1.3 of 1.5?)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2133
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Boxer cilinderkop

wo dec 12, 2007 23:43

of je moet nog een 1700 blokje hebben staan waar de koppen van een 1500 opzitten
laat ik die nu nog hebben staan
voor later in de racer :wink:
1700 kop heeft grotere inlaatkleppen.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Terug naar “Algemene Technische vragen”