In het verdelerhuis zit een kerfje, waar de rotor naar toe moet wijzen (komt overeen met cilinder 1 op BDP). De krukaspoelie heeft als het goed is een groef, en als je die niet kunt vinden kun je natuurlijk bougie 1 eruitdraaien en met een meetklok het BDP bepalen. Je nokkenassen kun je het beste op tijd zetten door de kleppendeksels te lichten. In de nokkenassen zitten kerfjes die tegenover merkjes in de lagerkap (2e of 3e) moeten zitten. In de plastic deksels die over de distributie komen zitten misschien ook 'pijltjes' die op merktekens op de nokkenastandwielen kunnen wijzen voor een quick reference, maar dat is niet bij alle kappen zo en is ook minder nauwkeurig.
succes!
Er zitten wel merk punten op het rad van de nokkenas, maar idem niet op het kleppendeksel of blok direct te vinden. (zijn echter ook geen pijltjes maar een klein streepje).
ik heb al wel door dat bij deze motor als de snaar breekt de kleppen wel goed krom zijn. ik zal binnenkort de kleppen deksels los halen om daar te kijken naar merkpunten,
maar als iemand nog wat meer documentatie heeft over de ontsteking, want ik vind hier wel 1 streepje als merkpunt (op ontstekingshuis) maar niet op de rotor daar zie ik niet direct een streep op staan.