Raimon
Guru
Guru

RE: Moderators in techniek

wo dec 05, 2007 23:14

@Michel: dat plaatje in je onderschrift is best irritant trouwens! Hadden ze hem niet wat groter? :wink:
156 SW 1.9 JTD

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Moderators in techniek

wo dec 05, 2007 23:17

@Michel: dat plaatje in je onderschrift is best irritant trouwens! Hadden ze hem niet wat groter? :wink:
En uw inbreng is ?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Raimon
Guru
Guru

wo dec 05, 2007 23:19

Och jee, is het nu al zo ver dat een lichtzinnige opmerking over het formaat van een onderschrift ook al weer te serieus genomen wordt? :?

Het leest gewoon niet zo prettig, that's it.... Of is dat té offtopic? :roll:

Oh ja, maar je schijnt het uit te kunnen zetten, dus eigenlijk heb ik natuurlijk geen recht van spreken....
156 SW 1.9 JTD

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 05, 2007 23:26

Nee, da's irrelevant in deze discussie....zeker gezien dat onderschrift er al maanden staat (en bovendien blijft staan, en helemaal niet zo groot is)
Vreemd dat het nu pas opvalt (hebben wij een "waarschuw mij bij relletjes topic" functie ? :shock: )

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 05, 2007 23:30

We hebben inderdaad een aantal richtlijnen maar (gelukkig maar) geen sluitende wetsteksten :-)
De regels zijn gekend voor iedereen, zie de Algemene Voorwaarden.

En bij twijfel is er wel degelijk overleg, maar zoals ik hierboven al zei, we zijn allemaal mensen met een job en hebben dus ook nog andere verplichtingen dan het constant volgen van ons forum. Soms kunnen we helaas niet wachten op de reacties van de collega's.

Het is duidelijk dat we niet zomaar berichten verwijderen, meestal worden de posters wel verwittigd via PB, maar het kan best dat we daar niet altijd in slagen
(zie oa de reacties van de andere moderatoren hierboven)

En soms kom je echt berichten tegen die enkel maar dienen tot provocatie. Als we die berichten dan verwijderen of aanpassen krijgen we vaak gelijk een hele boel gezeik over ons heen.
Leuk is anders ;-)

Maar ach, iemand moet het doen hé 8)
Ik blijf erbij dat duidelijkheid en openheid in zaken erg belangrijk is, en dat niet alleen diegene waarvan de post verwijders is of aangepast graag wil weten waarom, maar ook andere gebruikers. En dat kan heel simpel door aan te geven bij het editten waarom die post veranderd is. Kost misschien max 30sec extra.

En ik hoop dat jullie modderators mijn idee van feedback topics bespreken achter de schermen, misschien eens een proef draaien?
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo dec 05, 2007 23:30

Ik leg me dus niet neer bij een afscheid van Dre. Dat verdient ie simpel niet. :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Net zoals altijd moeten geschillen uitgesproken worden, maar de ervaring heeft inmiddels uitgewezen dat dat hier niet de juiste plaats voor is, alleen al om al dat gezeur en gezeik eromheen te voorkomen.

@ Gtv-Boy: Jouw reactie mag wat mij betreft wel gewist worden. Dat is gewoon simpel weg de deur voor iemand dichtsmijten.De een is gewoon(gelukkig) wat emotioneler dan de ander. Het is net een grote mensen wereld :? .
Eens, met het eerste en vooral ook het tweede. Ga er verder geen woorden aan vuil maken, tenminste niet hier. Kom hier nog juist voor de vrienden en bekenden minder in verband met de sfeer. Mod's doen daarin wat ze kunnen en ben zeker niet jalours op die baan...

Dre! PB!
Dirk - Giulia2000TS

Raimon
Guru
Guru

wo dec 05, 2007 23:31

Vind het juist een goed teken dat het me nu pas opvalt.

Ik zou zeggen: gebruik je moderatorskracht bij deze en wis mijn replies in dit topic lekker.... Als ik ergens NIET op zit te wachten, zijn het wel relletjestopics. Die tijd heb ik gelukkig gehad.... Wist trouwens niet dat jij zo snel gepikeerd was zeg. :? Maar zoals ik al zei: doe mij en vooral jezelf een plezier en wis ze lekker. Plaatste gewoon een opmerking zonder al teveel bedoelingen, maar dat kan en mag blijkbaar niet op deze plek. Bij deze mijn nederige excuses.
156 SW 1.9 JTD

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo dec 05, 2007 23:41

Vind het juist een goed teken dat het me nu pas opvalt.

Ik zou zeggen: gebruik je moderatorskracht bij deze en wis mijn replies in dit topic lekker.... Als ik ergens NIET op zit te wachten, zijn het wel relletjestopics. Die tijd heb ik gelukkig gehad.... Wist trouwens niet dat jij zo snel gepikeerd was zeg. :? Maar zoals ik al zei: doe mij en vooral jezelf een plezier en wis ze lekker. Plaatste gewoon een opmerking zonder al teveel bedoelingen, maar dat kan en mag blijkbaar niet op deze plek. Bij deze mijn nederige excuses.
Kom op nou zeg, het was gewoon geen gelukkige timing van je. Ik weet zeker dat je er op elk ander moment een normale reactie op had gekregen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 05, 2007 23:42

Even een klein technisch onderricht: mocht je niet meer achter je eigen posting staan, dan kan je die gewoon zelf deleten...is echt geen moddereter voor nodig....dit even ter verduidelijking :wink:
Kan gewoon met het kruisje, in de desbetreffende posting......Of met de "wijzig" toets, als het kruisje niet meer lukt :wink:

Zo zie ik het onderschrift:

Afbeelding

en daar zie ik niets irritants aan...mochten jullie het anders zien, door weet-ik-veel-welke schermresolutie, dan pas ik me daar graag aan aan ....

Raimon
Guru
Guru

wo dec 05, 2007 23:44

Michel: ik zie iets heel anders!!!

Geef mij vijf minuten en je snapt mijn punt!
156 SW 1.9 JTD

Raimon
Guru
Guru

wo dec 05, 2007 23:46

Dit zie ik:
Afbeelding
156 SW 1.9 JTD

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 05, 2007 23:49

Raimon, ff in een ander topic of via PB verder discusieren? Ik ben namelijk erg benieuwd of de moderators wat gaan doen met de feedback welke hier gegeven word.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Raimon
Guru
Guru

wo dec 05, 2007 23:50

OK, je hebt gelijk... Rest via pb.
156 SW 1.9 JTD

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 05, 2007 23:52

Raimon, ff in een ander topic of via PB verder discusieren? Ik ben namelijk erg benieuwd of de moderators wat gaan doen met de feedback welke hier gegeven word.
Misschien zelf moderator worden...?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 06, 2007 00:06

We hebben inderdaad een aantal richtlijnen maar (gelukkig maar) geen sluitende wetsteksten :-)
De regels zijn gekend voor iedereen, zie de Algemene Voorwaarden.

En bij twijfel is er wel degelijk overleg, maar zoals ik hierboven al zei, we zijn allemaal mensen met een job en hebben dus ook nog andere verplichtingen dan het constant volgen van ons forum. Soms kunnen we helaas niet wachten op de reacties van de collega's.

Het is duidelijk dat we niet zomaar berichten verwijderen, meestal worden de posters wel verwittigd via PB, maar het kan best dat we daar niet altijd in slagen
(zie oa de reacties van de andere moderatoren hierboven)

En soms kom je echt berichten tegen die enkel maar dienen tot provocatie. Als we die berichten dan verwijderen of aanpassen krijgen we vaak gelijk een hele boel gezeik over ons heen.
Leuk is anders ;-)

Maar ach, iemand moet het doen hé 8)
Ik blijf erbij dat duidelijkheid en openheid in zaken erg belangrijk is, en dat niet alleen diegene waarvan de post verwijders is of aangepast graag wil weten waarom, maar ook andere gebruikers. En dat kan heel simpel door aan te geven bij het editten waarom die post veranderd is. Kost misschien max 30sec extra.

En ik hoop dat jullie modderators mijn idee van feedback topics bespreken achter de schermen, misschien eens een proef draaien?
Ik zie het net iets anders: als je in één op 4 topics, opmerkingen over verwijderde posts tegenkomt (zoals bv: "edit mod, deleted wegens stemmingmakerij"), dan is dat evenmin bevorderlijk voor de sfeer !!! Beter zou zijn dat iedereen even nadenkt vooraleer op "ok" te klikken, dan hoeven er geen posts verwijderd te worden :wink: Vroeger waren hier geen mods...alleen Jorix als webdingens ten velde...en plots was er nood aan mods (toen werden Hans en Pieter aangesteld) en plots nog nood aan meer mods.....Da's teken dat het nodig is he manne, men oogst wat men zaait ! :wink:
Maar niettemin positief dat je dingen aanbrengt om de boel beter te laten verlopen, dat dan weer wel :wink:

Terug naar “Het Forum Café”