Roebar
Guru
Guru

Re: RE: Moderators in techniek

wo dec 05, 2007 18:55

@Giuliettaevo.................

Jij schrijft het en ik dacht het...................

@ Mods......waarom niet eerst ff persoonlijke uitleg vragen aan iemand die bijvoorbeeld meer dan 50 of..kan mij het schelen honderd toppings heeft......

Is meestal wel iemand die interesse in deze club heeft en waardevolle info kan brengen qua techniek of gezocht of weet ik veel... pak de ruzie zoekers eens aan....

Zowiezo beetje vreemd dat je je direkt kan aanmelden als moderator op dit forum zonder dat je al een tijdje meedraait......

Neem een voorbeeld aan Pietro Originale.....

Leuk dat je het "project" overneemt! Wel ff een topicje onder Projecten aanmaken

en kwak er niet direkt een slot op.......of verplaats het zonder overleg.......

Nou ja...in elk geval kijk ik het ook nog een tijdje aan.....bevalt het niet meer......(en dat doet het steeds minder) ben ik ook weg.......Ciaoooooo
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 05, 2007 19:19

Elke mening door iedere andere is een subjectieve mening tenzij onderbouwt en dan nog wordt zulk een denken voor 10% door gevoel en perceptie bepaald!
Wie heeft er dan gelijk wanneer ieder gelijk heeft en in zn waarde wordt gelaten!

Dit is al de zoveelste keer dat iemand het forum verlaat en iedereen begint te huilen.

Is het gewoon een schreeuw naar aandacht...........??

Het maakt iemand niet beter dat ie hard zn best doet, belangrijker is hoe men er mee omgaat :wink:
Ieders inbreng zou moeten worden geaccepteerd maar daarvoor is gelijkheid nodig!

En dat laatste is wat we hier missen!
:thumbs:

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Moderators in techniek

wo dec 05, 2007 19:55

Samen met Jorick en Hans ben ik het langst moderator (Jorick eigenlijk nog langer). Na een oproep vorig jaar zijn daar Michel, David en Adil bijgekomen. Allemaal zijn we al langer aktief op het forum. Vooral de bijdrage van Michel is te apprecieren, omdat hij tijdens werktijd het aktiefst kan zijn op het forum. Ik ben het ook wel, maar in mindere mate. Maar het aktief zijn onder werktijd heeft natuurlijk zijn grenzen, en ik denk dat Michel net als ik dezelfde ervaring heeft: soms verplaats ik /gooi ik -onder tijdsdruk!- dingen weg zonder in het topic een berichtje achter te laten of een pb-tje sturen. Ik ben de eerste om toe te geven dat het niet netjes is, maar op een gegeven moment ben ik ermee gestopt, omdat de ervaring leert dat je daarna vaak met "het slachtoffer" nog een tijd aan het pb-en bent zonder dat je uiteindelijk nader tot elkaar bent gekomen. En ik heb daar dan gewoon geen tijd voor.
Daarnaast is het vaak zo dat je bij het opschonen van een topic niet alleen de eerste flauwe/nutteloze/beledigende/etc reaktie weg gooit, maar ook alle onvermijdelijke reakties, anders staan die reakties er toch zonder context.
Ik vind het jammer als er mensen vertrekken, maar aan de andere kant heb ik de afgelopen twee jaar wel geleerd dat je je in allerlei onmogelijke hoeken moet wringen om het iedereen tevreden te houden. Ik ben zelf niet echt een voorstander van ingrijpen, slotjes, bans en wat voor zaken, maar dat zorgt er wel voor dat a) zaken soms te ver escaleren en b) ik vaak aan de "strengen van het forum" moet uitleggen waarom er niet wordt ingegrepen. Resultaat is nu wel dat ik vaker handel, maar inderdaad niet altijd reageer of pb.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 05, 2007 20:06

Helaas moet er blijkbaar weer eens zo’n topic zijn. Niets nieuws eigenlijk. (de meesten komen toch weer terug)

Maar moeten we nu echt ieder half jaar zo'n heisa maken?
Het kan ook gewoon luchtig opgepakt worden => veel gezelliger!
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... highlight=

Gelukkig ook positief nieuws: de projecten topics worden weer actiever, zal wel liggen aan wintertijd = sleuteltijd? => leuk! :thumbs:

Respect aan allen, dus zeker ook de moderators. :thumbs: Ga d'r maar aan staan, de beste stuurlui staan altijd aan de wal. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo dec 05, 2007 20:13

-edit -
lamaar, volgens mij begreep ik die verkeerd
Laatst gewijzigd door Alfavaganza op wo dec 05, 2007 20:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

wo dec 05, 2007 20:13

de beste stuurlui staan altijd aan de wal.
Correctie: de beste stuurlui staan in de pits (tm) :lol:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 05, 2007 20:32

[Glad ijs modus]

Kijk, in de kern ben ik het wel met Dre eens, er is niet altijd een eenduidige lijn in het modereren te zien door de forumgebruiker.

Het probleem is eigenlijk dat je hier altijd met interpretatie te maken hebt. Feitelijk zijn er maar 2 mogelijkheden die géén discussie oproepen en dat zijn complete anarchie en complete dictatuur. Ofwel: alles kan en mag, of hele strakke spelregels op straffe van een ban. Omdat aan beide varianten allerlei nadelen kleven wordt er dus een middenweg gezocht. Het jammere van een middenweg is dat de hardliners van beide kanten nooit tevreden kunnen en zullen zijn. Als er dan een keer iets ontspoort, kunnen zij dan ook weer met hun gekende argumenten komen voor ofwel de harde lijn of de complete regelloosheid.

Afgezien van de voor interpretatie vatbare algemene regels voor het forumgebruik zijn er geen spelregels vastgesteld voor het forum.
Als moderator ben je daar mooi klaar mee, want het is heel moeilijk en ondankbaar om een scheidsrechter te zijn als de spelregels niet vastliggen... En dan ben je altijd de gebeten hond als je ingrijpt.

LET WEL! Dit is géén persoonlijk verwijt naar enige moderator toe! Het is ook ondoenlijk om alle topics bij te houden en op dezelfde wijze te modereren. Dat is een dagtaak (misschien wel meer) en ook de moderators zijn vrijwilligers.

[/Glad ijs modus]
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Roeltje 164

wo dec 05, 2007 20:38

het wordt er hier niet beter op, helaas.....

En ja wat ik vind, ach lama, Dre take care, gaan we nog BBQ-en?? :roll:

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 05, 2007 20:41

Kan ook een hobby zijn...eens in de zoveel tijd zeggen dat je ermee kapt... :?

:idea: Blijf dan weg of maak je lontje wat langer... :wink:
Laatst gewijzigd door GTV Boy op wo dec 05, 2007 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo dec 05, 2007 20:41

[Glad ijs modus]

Kijk, in de kern ben ik het wel met Dre eens, er is niet altijd een eenduidige lijn in het modereren te zien door de forumgebruiker.

Het probleem ..... En dan ben je altijd de gebeten hond als je ingrijpt.

LET WEL! Dit is géén persoonlijk verwijt naar enige moderator toe! Het is ook ondoenlijk om alle topics bij te houden en op dezelfde wijze te modereren. Dat is een dagtaak (misschien wel meer) en ook de moderators zijn vrijwilligers.

[/Glad ijs modus]
Ik denk dat Yuri het hier heel duidelijk samenvat.
Er is geen éénduidige lijn omdat er ook niet maar één Moderator is.
Verschillende mensen hebben verschillende interesse's, meningen, ervaringen, en dat is maar goed ook.
We kunnen onmogelijk, voor elke moderatie, de mening vragen aan onze collega's want dat werkt niet.
De éne is meer online overdag, de andere 's nachts.
Dus doen we ons best en helaas trappen we daarbij regelmatig op gevoelige teentjes.

En we kunnen natuurlijk nooit goed doen :wink: zodra we iets of iemand weghalen, komen er gelijk anderen ons vertellen waarom we dat niet hadden mogen doen.
Dus bij deze, als jullie ons willen helpen (of het beter kunnen :wink: ) Join the Team !!! :P
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo dec 05, 2007 20:45

Andretti, je zou er goed aan doen om gewoon even wachten met je ciao. Even laten bezinken, even afkoelen misschien, even jezelf de gelegenheid geven om dingen wat te relativeren. Even nadenken waarom je een groep fijne mensen de rug toe zou keren vanwege wat onvrede met een enkeling. Van het weekend denk je er misschien weer heel anders over. En zo niet, dan kan je daarna altijd nog ciao komen zeggen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 05, 2007 21:58

Vraagje aan de moderators, hebben jullie richtlijnen over wat per forum onderdeel ongeveer de grens is, of niet? En voor twijfel topics, wachten jullie dan met actie om te overleggen?

Wat ik zowiezo als heel prettig ervaar op andere fora, per forum onderdeel, of in een apart sub-fora, een speciaal (sticky) feed-back topic, waar mensen kunnen reageren als ze het met een speciale handeling niet eens zijn of als ze vinden dat er ergens ingegrepen moet worden.

Ik vind ook dat iedereen ten alle tijden recht heeft op uitleg waarom een post verwijderd of aangepast is, of dat nu discussie uitlokt of niet, zomaar posts verwijderen zondere enige opgaaf van reden vind ik lomp en onbeleefd. Vergelijk het met net ontvangen van een acceptgiro van het CJIB, maar dat je zelf maar moet herinneren wat je fout hebt gedaan.

Openheid en uniformiteit is een van de belangrijkste dingen voor succesvolle moderatie in een forum, als elke mod er zijn eigen setje regels op na houd (waar het voor mij - en zo te zien vele anderen met mij - erg op lijkt) wordt het een gaos en gaan mensen klagen.

Nu ben ik misschien niet zo'n drukke poster hier op het forum, maar ik lees elke post die er geplaatst word, en ben vrij actief op andere fora, sommige daarvan zijn succesvoller dan andere (qua moderatie vs plezier van de gebruikers).

Ik hoop dat er met de mening van de (forum) leden wat gedaan word, uiteindelijk zijn zij (wij) diegene welke het forum maken.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo dec 05, 2007 22:38

We hebben inderdaad een aantal richtlijnen maar (gelukkig maar) geen sluitende wetsteksten :-)
De regels zijn gekend voor iedereen, zie de Algemene Voorwaarden.

En bij twijfel is er wel degelijk overleg, maar zoals ik hierboven al zei, we zijn allemaal mensen met een job en hebben dus ook nog andere verplichtingen dan het constant volgen van ons forum. Soms kunnen we helaas niet wachten op de reacties van de collega's.

Het is duidelijk dat we niet zomaar berichten verwijderen, meestal worden de posters wel verwittigd via PB, maar het kan best dat we daar niet altijd in slagen
(zie oa de reacties van de andere moderatoren hierboven)

En soms kom je echt berichten tegen die enkel maar dienen tot provocatie. Als we die berichten dan verwijderen of aanpassen krijgen we vaak gelijk een hele boel gezeik over ons heen.
Leuk is anders ;-)

Maar ach, iemand moet het doen hé 8)
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo dec 05, 2007 22:46

Ik leg me dus niet neer bij een afscheid van Dre. Dat verdient ie simpel niet. :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Net zoals altijd moeten geschillen uitgesproken worden, maar de ervaring heeft inmiddels uitgewezen dat dat hier niet de juiste plaats voor is, alleen al om al dat gezeur en gezeik eromheen te voorkomen.

@ Gtv-Boy: Jouw reactie mag wat mij betreft wel gewist worden. Dat is gewoon simpel weg de deur voor iemand dichtsmijten.De een is gewoon(gelukkig) wat emotioneler dan de ander. Het is net een grote mensen wereld :? .
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 05, 2007 23:02

Net zoals altijd moeten geschillen uitgesproken worden
Wat uiteraard al lang gebeurd is :wink:
Dré en ik weten gelukkig wat we aan elkaar hebben.....eigenlijk hadden we geneens een geschil
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Terug naar “Het Forum Café”