Andretti Molletti

Moderators in techniek

wo dec 05, 2007 09:59

Nadat er een paar antwoorden zijn weggehaald die wel degelijk technische inhoud hadden, ga ik in "mijn" stukkie van het forum me niet meer thuis voelen.
Dubieuze opmerkingen van moderators zoals de laatste dat kopervet gaat druppelen op je schijven, (er zijn er meerdere (mods) hoor dus dat is niet persoonlijk, maar chronologisch), blijven staan. De mijne over krakende dingetjes zijn weg... ik heb niet eens de kans gekregen om te reageren, gebeurde in een paar uur oid?
Op verschillende plekken zijn er al eens kritische vragen gesteld richting moderators, maar nooit antwoorden gekomen. Why?
Ik heb mijn technische kennis in de rubriek techniek aardig t.b.v de club kunnen uitleven, maar blijkbaar is er nu een punt bereikt.
Met 8500 postings waarvan er toch wel een paar nuttige tussen zitten vind ik dit moeilijk te begrijpen.
Mijn laatste posting is weggehaald, daar stond o.a. Ciao... (klaar met dit topic het antwoordt stond er wel heel duidelijk, niet door mij maar door een andere vakman!) Er ging daar niest mis, het was hard en duidelijk! Dus onbegrip voor de ingreep die elders, bv bij 155 de mod met 2 maten, beter op zijn plek was geweest!

Blijkbaar heeft men Ciao tegen mij als techneut gezegd....... Dan zeg ik ciao terug!

kai
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Moderators in techniek

wo dec 05, 2007 10:07

Ik steem VOOR Dre, en tegen de rest.
Wat ze ook beweren.

Een beetje historisch bewustzijn mag toch wel gevraagd worden van een moderator !?
Sowieso, postings weghalen zonder commentaar en weerwoord is fout.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 05, 2007 10:17

dit topic vind ik niet gepast...wie was er begonnen met offtopic in het betreffende topic?

steek de hand in eigen boezem zou ik zo zeggen...

kai
Advanced Member
Advanced Member

wo dec 05, 2007 10:22

Niet gepast ?
Ik vind dat Dre wel wat meer krediet verdient!!

En een waarschuwing aan de lezers, dat ze de berichten binnen Techniek
kritisch moeten bezien is zeker op zn plaats. Helemaal als het door een van
de actiefste en technisch meest onderlegde members gebeurt.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 05, 2007 10:25

Kijk, heren Dré en Kai. Er is GEEN ENKELE technische tip weggehaald. Alleen geneuzel, met de bedoeling de interessante antwoorden, nog beter in de verf te zetten.

Wat is er weggehaald:

-een opmerking in de trend van “er zijn oplossingen gegeven, dus je opmerking is kort door de bocht” (technische waarde: nihil)

-“men durft hier amper nog een vraag stellen” (technische waarde: nihil)

-“wat bedoel je met men durft hier amper nog een vraag stellen” (technische waarde: nihil)

-“deze opmerking was niet aan jou gericht, maar aan sommigen (Dré) die altijd naast die er altijd andere dingen bijhalen” (technische waarde nihil)

-"waarom worden hier berichten verwijderd ?" (technische waarde: nihil)

-“ja ik mis 2 berichten” (technische waarde nihil

-“overijverige moderator” (technische waarde: nihil)

-we zullen het wel horen (technische waarde: nihil)

-kotssmilie (technische waarde: nihil)

-ga honda rijden (technische waarde: nihil)

-zo voorspelbaar (technische waarde: nihil)

-hele repliek van Dre op voorgaande rel

-vraag van mij om zo volwassen te zijn off topic replieken ZELF weg te halen (waaraan uiteraard geen gevolg gegeven is)

Verder nog iets tot uw dienst, heren ? :roll:

Een beetje voorkennis van wat er stond, mag toch wel gevraagd worden van een klager ? :wink:

Over en out voor wat mij betreft in deze zaak. En nu kunnen jullie :

oftewel het hier bij laten (dus voor een keer eens volwassen reageren)
oftwel gezellig verder stemming maken in dit topic

Bekijk het maar.

Bedoeling was iig. het off topic gedoe in een interessant technisch topic aan te pakken.
Laatst gewijzigd door Michel op wo dec 05, 2007 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 05, 2007 10:27

ps: dit geneuzel hoort in 't café :wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 05, 2007 10:29

@Michel
:thumbs:

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 05, 2007 10:29

Helemaal met de vorige schrijver eens. Het kan zo zijn dat het mischien wel eens hard wodt gesteld, maar als diegene die er naar gevraagd heeft baat bij heeft maakt dat niets uit. Ook ik vind dat Dre wel iets meer krediet heeft. Wij mogen blij zijn dat er iemand op dit forum zit die zoveel technische kennis over ons geliefde merk in huis heeft. Hier moet je dankbaar gebruik van maken en geen misbruik.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

AlfaFever

wo dec 05, 2007 10:30

....-vraag van mij om zo volwassen te zijn off topic replieken ZELF weg te halen (waaraan uiteraard geen gevolg gegeven is)

...............
Om een reactie weg te halen moet je natuurlijk wel online zijn.......

Pff,

Verkeerde been uit bed gestapt? :?:

Weet je wat we doen? het hele Forum on-topic laten. dunt lekker uit.

Pinin01
Advanced Member
Advanced Member

wo dec 05, 2007 10:34

Ik heb de incidenten niet gevolgd, maar het is eeuwig zonde dat wanneer mensen die hun vrije tijd spenderen om andere te helpen het gevoel wordt gegeven dat ze niet welkom zijn. Soms worden er dingen geschreven die emotioneler overkomen dan is bedoeld, dat is de pest met forums.

Op een forum hoef je het niet met elkaar eens zijn, maar in mijn ogen moet er altijd ruimte voor weerwoord zijn, tenzij er beledigd wordt (er zijn natuurlijk grenzen).

De inbreng van Dre wordt, zover ik kan beoordelen, door vele als erg waardevol beschouwd. Zelf heb ik een aantal technische vragen heb gesteld waarvoor door Dre een aantal erg fijne oplossingen zijn aangedragen.

Als dit zo moet aflopen zou ik dat bijzonder jammer vinden.
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

bralfa
Guru
Guru

wo dec 05, 2007 10:41

*glad ijs mode aan*

Dat er vreemde zaken gebeuren op t forum (niet alleen techniek) is zeker waar. Zelf ben ik ook van mening dat er niet "objectief" gemodereerd wordt. Van sommige posters wordt veel meer geaccepteerd dan van anderen. Willen we het zuiver houden, dan ben ik van mening dat we alle posters met dezelfde bril moeten bekijken. Of deze nu 1 of 6500 posts op zijn/haar naam heeft staan. Of we nu Dré, bralfa, pietje of jantje heten... We maken ons allemaal schuldig aan het vervuilen van een topic. De ene keer is t wat gepaster als de andere keer. Ook heeft de ene poster een wat zinvollere bijdrage op t forum dan de ander. Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar om nu van de een meer te accepteren dan van de ander, vind ik wat te ver gaan (klasse justitie???)

Als deze zaken anders (lees beter) aan gepakt moeten worden. Het zij zo. Maakt het wellicht wat transparanter maar daarmee ook een stuk zoutlozer mi.
Indien er meer gemodereerd wordt, laat dit dan wel consequent gebeuren. Evt. aan de hand van (vernieuwde, meer uitgesplitste) zinvolle regels. En niet (zoals mij af en toe overkomt) naar schijnbare willekeur van een moderator.

*glad ijs mode uit*

Laten we t gewoon voor elkaar gezellig houden???

my 2 cents, Bas
Shut up and ride!

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 05, 2007 11:14

idd, Bas. ik ben het met je eens :!:

van de andere kant lijkt het me erg moeilijk om objectief alle reacties te bekijken. Soms krijg ik het gevoel dat er aan klassejustitie wordt gedaan maar een gevoel zegt ook niet alles :roll:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 05, 2007 12:01

Een beetje minder heftig in de sector techniek reageren mag ook wel. En reageren op het geschrevene, niet op een negatieve interpretatie daarvan.
Meer een positieve benadering dus, dat maakt een forum leuker en ook interessanter.
Kritische noten graag, maar met een positief benadering. (ja, dat kan!) Ga eens uit van goede bedoelingen. Daar zal het forum van opknappen. :wink:

Het betreffende topic heb ik pas gelezen na moderatie, dus heb ik geen oordeel over wat is weggehaald. Wat ik er wel over kwijt wil, is dat het nu iid geval een nuttig topic is. Jammer, dat het gesloten is, zullen we de uitkomsten nooit weten? :?

En nu maar hopen, dat mijn antwoord niet verkeerd/ negatief geintrepeteerd wordt. :roll:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo dec 05, 2007 13:07

Het is het bekende spanningsveld tussen moderators en forumbezoekers, dit soort discussies zie je overal.

Moderators moeten zich blijven beseffen dat je je behoorlijk in je kuif gepikt kan voelen als je reacties worden verwijderd, zeker wanneer het verwijderen volgens je eigen gevoel volkomen ontrecht is. Wanneer er vragen over komen (via PB!) van de persoon in kwestie zelf zullen ze daar dan ook serieus op in moeten gaan. Het kan best zijn dat dat hier gewoon ook gebeurt trouwens, ik heb er geen ervaring mee.

Forumbezoekers moeten zich blijven beseffen dat moderators ook maar mensen zijn, die naar beste kunnen hun taak uitvoeren en dat het ondoendelijk is om over elke beslissing die ze nemen een uitgebreide discussie te gaan voeren op het forum. Vooral omdat die beslissingen in veel gevallen van subjectieve aard zullen zijn. Er zullen altijd mensen zijn die het er niet mee eens zijn, het is voor een moderator onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken. Dat is hun taak ook niet.
Dus wanneer een moderator een beslissing neemt waar je het niet mee eens bent, haal dan je schouders op, slik even desnoods, maar word niet boos en ga niet beledigd lopen doen. En vat het niet persoonlijk op, zo is het namelijk ook niet bedoeld. Vraag als je er behoefte aan hebt opheldering via PB en laat het er verder bij. Deze mensen doen gewoon hun werk en dat werk lijkt me al lastig genoeg.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Alfa155
Full Member
Full Member

wo dec 05, 2007 15:06

een PB doet wonderen... :wink:

Terug naar “Het Forum Café”