alfa 33 niels

En toen was het stil onder de moterkap

zo dec 02, 2007 11:21

hallo mede alfa liefhebbers

ik rijd in een alfa 33 1.5 ie uit 1994 en gister is bij mij het noodlot toegeslagen
ik reed op weg naar cuijk en ineens viel mn moter stil en krijg m niet meer aan de praat het enige wat mnmoter nog doet als ik de sleutel omdraai hoor ik tik en dat was het ik heb ook geprobeerd om mn auto aan te duwen maar dan slaat ie niet aan
ik heb nu alle boegies dr uit gedraaid en dan de auto in de versnelling te zetten en dan te duwen maar dat gaat heel moeilijk
wat kan dit zijn (einde blok ?????)

groeten niels de visser

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: En toen was het stil onder de moterkap

zo dec 02, 2007 11:31

Hoi Niels,

het klinkt wel slecht...

als de motor zonder bougies nog steeds zo zwaar rond gaat ben ik bang dat het einde verhaal is voor je blokje...

Zelf heb ik een keer een vastloper gehad met een 33 en daarna was het ook niet meer mogelijk om met de startmotor de motor rond te krijgen. in de versnelling aanduwen ging ook niet meer, kreeg de auto niet van de plek.

Maar heb je van tevoren niets gehoord of gezien? temperatuur die te hoog opliep, oliedruklampje dat ging branden, ratelen uit het blok of iets dergelijks?

Succes ermee!

Groeten Remco
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

alfa 33 niels

zo dec 02, 2007 11:41

ik heb van te voren niets gemerktallesbleef heel normaal ook geen rare geluiden ineens was het stil en dat was het en als ik de steutel omdraai hoor ik alleen maar een tik en verder niets groeten niels

wat zou t kosten om mn blok te laten maken reviseren

veur t.s.
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: En toen was het stil onder de moterkap

zo dec 02, 2007 11:49

ik heb van te voren niets gemerktallesbleef heel normaal ook geen rare geluiden ineens was het stil en dat was het en als ik de steutel omdraai hoor ik alleen maar een tik en verder niets groeten niels

wat zou t kosten om mn blok te laten maken reviseren
ik zou er wanneer het blok stuk is gewoon een ander blok in doen deze 1.5ie blokken kosten geen drol voor tussen de 100 en 200 euro moet je toch wel een goed blok kunnen vinden lijkt mij, ik had er 2 jaar geleden 1 gekocht bij autobesdrijf van de wereld voor 200 euro met slechts 90duizend op de tellen en die loopt nog steeds perfect dat was ook een 1.4ie uit een 33 die heb ik toen in een 145 gezet.
als je slim bent gooi je er gelijk een 1.7ie in.
vroeger: Giulietta1.8, alfetta gtv2.0,2xgtv/6, 33 1.7qv '88, alfetta 1.8,alfa75 3.0, 33 1.7 qv, 146 1.6ie, 145 1.4ie
nu: alfa 75 1.6ie(2.0 ts)'90, alfa 33 1.7 8v '89, 147 1.6, 145 1.7 16v

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 02, 2007 11:50

Motor wisselen is idd een stuk goedkoper. genoeg blokjes te vinden.

gr. Remco
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

yana artc37
Junior Member
Junior Member

zo dec 02, 2007 12:57

Is je distributie nog ok of niet? Anders zit je ook tegen je kleppen aan te duwen..
Als het alléén gebroken distributie is, ben je misschien klaar met nwe kleppen.
Als je distributie nog ok is, is er idd iets binnenín niet goed gegaan.. :cry:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 02, 2007 13:16

Distributieriem gebroken of versprongen? Je zou zo'n boxer zelfs met bougies erin met de hand al rond moeten kunnen draaien aan de krukaspoulie.
Als het zonder bougies met duwen van de auto al niet meer lukt is het einde verhaal. revisie kost meer dan een goed gebruikt blokje scoren.
Ik kan je een heel goed 1700 blokje aanbieden. :idea:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

zo dec 02, 2007 13:58

Verse 1.5ie met heel weinig kms op de plank....pb maar bij interesse.... :wink: snel plug & play want niets aanpassen...
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

alfa 33 niels

zo dec 02, 2007 15:26

vandaag nog ff gekeken en gesleuteld alle bogies eruit moter rond laten gaan en liep erg zwaar distributieriem is oke groeten niels

Stef33
Guru
Guru

zo dec 02, 2007 17:35

Heeft je accu heeft nog wel voldoende spanning? Niet meer aan willen slaan, startmotor alleen een tik, dat lijkt in eerste instantie op gewoon te weinig spanning. Spontaan afslaan is al wel wat vreemder, dan zou ie niet bijgeladen moeten hebben en dan brandt er normaalgesproken wel een lampje.

En hoe zwaar draait ie eigenlijk rond, hoe probeer je het? Ookal zijn de bougies er uit, heel licht gaat het nooit, je moet altijd de klepveren nog indrukken (als de riemen in orde zijn).
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 02, 2007 20:09

Daar zeg je zowat, spontaan 'doodgaan', zonder ratelen en/ of vastloper, enz. kan heel goed een niet meer ladende dynamo zijn.
Ik kan je uit ervaring vertellen, dat als de stekker van de dynamo los is bijv. er helemaal geen lampje brandt en dus ook niet bij contact aan, motor uit, maar ja, let je niet zo op hè. :oops: En dan doet de startmotor ook niets, behalve tik. Ik zou zeggen startkabels en een auto met lopende motor en je weet het.........

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

zo dec 02, 2007 22:04

Als je accu helemaal leeg is, moet je na het aansluiten van de startkabels even een paar minuten wachten, zodat er een beetje stroom in de lege accu kan komen. Als je dit niet doet, verbranden of je startkabels, of krijg je alsnog niet genoeg stroom.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

alfa 33 niels

zo dec 02, 2007 22:22

de anwb heeft me gisteren naar huis gesleepd maarheeft van te voren startkabels erop gehad en toen kwam er ook niet meer uit als tik
als ik de moter rond laat gaan met de bougies eruit dan heb ik startkabels doorgekoppeld op andere accu en dan loopt de motor langzaam en zwaar maar zit wel voldoende stroom in gemeten met multimeter distributie riemen etc zijn 10.000km geleden vervangen (door garage)

groeten niels

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 02, 2007 23:27

De anwb laat je auto niet zomaar afslepen (itt routemobiel) dus dan zal er echt wel meer aan de hand zijn.........
Maar wat?
Vreemd verhaal. :?

cmva
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: En toen was het stil onder de moterkap

zo dec 02, 2007 23:31

De anwb laat je auto niet zomaar afslepen (itt routemobiel) dus dan zal er echt wel meer aan de hand zijn.........
Maar wat?
Vreemd verhaal. :?

Klopt dat de ANWB niet zomaar afsleept, had ze 2 weken geleden nodig, we komen na 8 dagen afslepen? Stond aan de snelweg.(wou best een kwartier wachten, halfuur ook nog wel)
Ed

Terug naar “Algemene Technische vragen”