edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Motor gaat slechter lopen tijdens ontluchten(Help :( )

za dec 01, 2007 12:44

De hele ochtend bezig geweest met ontluchten, geen eazibleed kunnen kopen maar er zelf 1 gemaakt:

Perslucht (1,8 bar) => Drukvat met remvloeistof => slang op reservoir.
Heb in totaal een dikke liter vloeistof door het systeem getankt maar nog steeds gaat het niet goed.
Pedaal behoorlijk hard met stilstaande motor, dus gestart om de auto even uit de garage te rijden (kon ik meteen de vloer even schoonmaken).
Motor starten, pedaal wordt zeer zacht.Uiteindelijk remt de auto wel maar dan zit het pedaal al bijna op de vloer en zakt het pedaal steeds verder weg.

Nog even alle connecties bekeken maar ik zie zo snel geen lek, hrc is splinter nieuw en de flexibele slangen naar de remmen zijn ook nieuw.

Iemand nog adviezen? Ik ga in ieder geval nog een aantal rondjes ontluchten maar ik neem aan dat nu alle lucht toch wel uit het systeem moet zijn.

Alvast bedankt!
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za dec 01, 2007 13:58

Als ik jouw was, zou ik toch alle wartels nog eens aandraaien, vooral die bij de nieuwe leiding en dan nog eens ontluchten. (nieuwe remvloeistof is doorzichtig, dus lekkage NIET te zien, hooguit te voelen. Nadien met water (plantenspuit) alles schoonspuiten.
Ik had iets gelijks bij de Alfetta, toen ik nieuwe leidingkjes voor had gemaakt voor mijn Brembo's. Eerst een hard pedaal, maar dat zakte vanzelf weg. :shock: Dan moet er ergens een lek zijn! Aandraaien van de wartels -sommige misschien tegen je gevoel in wat harder, maar de nieuwe leiding moet zich dus nog 'zetten'- bracht instant soelaas. :D
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member

za dec 01, 2007 17:09

Na een bezoekje aan Barend (105 Workshop) gekeken naar de afstelling van de rembekrachtiger (de pin die de hrc bedient), het lijkt idd dat het eerste stuk
niets gebeurd, de hrc wordt niet aangesproken, daarom gaat het pedaal zo makkelijk naar beneden.
Heb het iets bijgesteld (dat pinnetje voelt trouwens aardig los :S ) is er al een flinke verbetering.

Na de tip van Sander nog even de wartels aangedraaid, 1 kon nog wel een slagje hebben.
De volgende keer doe ik er meteen nieuwe leiding op want een aantal wartels is niet zo best meer (sleutel past niet goed meer).

Alles nog 2x ontlucht met bijna 2 bar en nu remt de spider weer, ik vind nog steeds dat het eerste stuk weinig gebeurd dus misschien toch nog
een keer naar de afstelling kijken.

Motor valt ook niet meer terug, heb na een tip van barend even naar de aansluiting gekeken van de vacuumslang,deze even losgehaald en opnieuw erin gedraaid.

Dus het gaat de goede kant op met de remmen :)
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member

RE: Motor gaat slechter lopen tijdens ontluchten KLAAR!

do dec 06, 2007 11:32

Zo, remmen zijn klaar :) , alhoewel je wel merkt hoe beroerd de remmen zijn van de Spider in vergelijking tot mijn fiatje Punto uit 2005 , dat
is aanraken en remmen en bij de Spider is het toch wat vager allemaal. :oops:

Op naar de apk volgende week :D

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 06, 2007 12:29

Moderne auto's remmen bijna allemaal alsof je tegen een muur aanrijdt, op het eerstestukje pedaalslag al. Persoonlijk vind ik dat best onprettig, doseren is er amper meer bij. Maar als het er og aankomt, sta je wel snel stil, dat moet gezerd.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member

do dec 06, 2007 12:56

Dat is zo, doseren is niet echt makkelijk meer tegenwoordig.
Het is ook gewoon een kwestie van wennen denk ik, als ik daarna vanuit de Spider weer in de punto stap dan
hang ik bij de eerste keer remmen altijd bijna tegen het raam..

Nu had Juultje wel het idee dat de rembekrachtiger niet helemaal optimaal meer werkt maarja dat kan ook wel na
26 jaar. Blijkbaar merk je duidelijk het verschil wanneer een nieuwe bekrachtiger wordt geinstalleerd maar die dingen
zijn behoorlijk prijzig.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Motor gaat slechter lopen tijdens ontluchten OPGELOST :)

do dec 06, 2007 23:39

Mooi man, de aanhouder wint blijkt maar weer. :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Algemene Technische vragen”