let op dat je geen vet op je remschijven en blokjes morst!
zelf gebruik ik stukken minder kopervet...minder volstaat om het piepen tegen te gaan.
ciao!

Nu je het zegt! En je had de eerste foto nog om te spieken. Hoe lang geleden zijn die foto's gemaakt? lopen de remmen aan nu, ben ik wel benieuwd naar eigenlijk, puur ter info zeg maar. We maken allemaal wel eens fouten, niet dan? Ben eigenlijk wel bienieuwd dus, wat de gevolgen daarvan soms zijn.Kind kan niet de was doen![]()
Het kruisplaatje zit omgedraaid gemonteerd, de schuinezijde`s moeten het blokje van de schijven af drukken en de holle kant achter de pennen

Het kruisplaatje volgens mij niet veel... Bij mij is een kruisplaatje gebroken (hele ouwe)Nu je het zegt! En je had de eerste foto nog om te spieken. Hoe lang geleden zijn die foto's gemaakt? lopen de remmen aan nu, ben ik wel benieuwd naar eigenlijk, puur ter info zeg maar. We maken allemaal wel eens fouten, niet dan? Ben eigenlijk wel bienieuwd dus, wat de gevolgen daarvan soms zijn.Kind kan niet de was doen![]()
Het kruisplaatje zit omgedraaid gemonteerd, de schuinezijde`s moeten het blokje van de schijven af drukken en de holle kant achter de pennen

Kind kan niet de was doen![]()
Als je goed naar je eigen foto's kijkt zie je dat het plaatje eerst ook andersom zat.........en dat is dus zoals ze horen.Kind kan niet de was doen![]()
Als ik het kruisplaatje andersom zou monteren , zou dat plaatje los tussen de pennen liggen.
Op deze manier gemonteerd zit het wel degelijk zoals het hoort, staat nu gewoon onder spanning en
houdt de blokken keurig op zijn plek.
Remmen lopen niet aan , piepen niet en verder werkt alles zoals het zou moeten