Ik rijd een 156 2.4 jtd 20v en een vriend van me heeft een 156 2.5 v6 24v met ander chippie en dikkere inlaatbuizen etc.
Nog niet 1 haar op mijn hoofd die mijn dikke diesel zou willen ruilen voor de 2.5 v6
Dat totale gebrek aan trekkracht onder de 4000 toeren is voor mij erg vervelend als ik uit mijn vrachtwagen kom!
Met iedere snelheidsactie op een sprintje van 0 tot 60 na heeft hij bovendien het nakijken

Een TGV is nog sneller dan dat... en dat is ook saai.

Waarom vergelijk jij aardappels met peren? Het vult beide je maag ja, maar niet op dezelfde manier of om delfde reden
Ik zou 10 jaar geleden, misschien 5 jaar geleden zelfs nog, niet dood gevonden willen worden in een diesel, dan nog liever op gas. Nu moet ik niet aan gas denken en heb ik voor mijn werk het liefst een diesel. Prive is het heel wat anders, dan wil ik lol hebben, maar dan doe ik dat in een auto met een strak onderstel, sportieve (harde) stoelen, geen auto waar ik 4u per dag in zou willen zitten 5 dagen per week.
En over zo'n auto hebben we het hier wel

Pfffffft, ik wilde 10 jaar geleden ook niet dood gevonden worden in m'n diesel. Want dood kan je er geen lol meer in hebben.

De 164 2.5 TD was er al een stuk langer geleden dan 10 jaar en daarmee zijn wel de leuke diesels begonnen. In 10,6 sec. naar de 100, top 201 meen ik. Maar ja, het was destijds dan ook samen met een *kuch*
mercedes *kuch* 's werelds snelste diesel in productie.
Het was in het begin even wennen, bij 5250 toeren moest je al stoppen. Maar dat is gewoon wat je gewend bent, op een gegeven moment voelt dat normaal. En de kick had hij zeker, alleen begon dat een stuk eerder. Stapte je dan over in een benzine auto dan voelde me dat toch traag aan, dan begon de lol pas bij 4000 toeren. Ik heb het echt uitstekend naar m'n zin gehad in de 12 jaar 164 2.5 TD die ik heb gehad.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos