ma nov 26, 2007 21:21
Het handigste is natuurlijk op een brug maar ik heb pasgeleden de cilinder vervangen van mijn Spider, gewoon in de garage.
Auto opkrikken en op bokken, daarna is het wel even aanrommelen om de boel los te krijgen en je hebt op bokken relatief weinig ruimte maar vanuit
de rechtkant van de auto kun je er redelijk bij.
Ik zou meteen de vloeistof verversen dus het reservoir even leeg halen of bij het loskoppelen van de slang de boel leeg laten lopen in een fles.
Wel opletten, remvloeistof is behoorlijk agressief en een goede afbijt.
Flexibele slang loshalen die naar de hulpkoppelingscilinder gaat.
Cilinder zit vast met 2 zegelringen en kan soms behoorlijk vast zitten, je hebt daar speciale tangen voor.
Daarna de cilinder eruit halen of zachtjes tikken (bij mij zat hij vast).
Nieuwe eronder plaatsen, zorgen dat het ontuchtingsventiel boven zit ander krijg je hem niet ontlucht.
Daarna ontluchten zoals je de remmen ontlucht of zoals ik gedaan heb een slangetje met terugslagklepje er op, resevoir vullen en
ontluchten door te pompen met het koppelingspedaal.
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola