mkr

Injector 155 Q4

zo nov 25, 2007 14:59

Ik heb de indruk dat één injector niet altijd mee wil. :cry:
Op stationeer toerental hoor ik hem soms tikken en onder het rijden stottert hij soms.
Heeft iemand hier ervaring mee ? En weet iemand als deze nog te verkrijgen zijn?
En zijn voor deze auto mss zelfs andere injectoren te verkrijgen die meer benzine druk aan kunnen?

Greetz

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Injector 155 Q4

zo nov 25, 2007 15:21

Zijn ze recent wel eens gereinigd? :idea: In een ultrasoonbadje oid? Wellicht dat ze inwendig vervuild zijn en af en toe blijven hangen. Vervangen door een nieuwe is de laatste optie he? ('Ollanders...! :lol: )
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

mkr

RE: Injector 155 Q4

zo nov 25, 2007 15:41

Ultrasoonbadje? Dit ken ik niet ? Kan je hierover iets meer vertellen?
Zijn er ook andere injectoren te verkrijgen?
Greetz

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Injector 155 Q4

zo nov 25, 2007 15:45

Er is genoeg te vinden wat meer opbrengst levert, uit m'n hoofd is er iets van een maserati wat precies past en meer opbrengst oplevert. Op zich kunnen de fabrieks-injectors best een hogere benzinedruk aan, maar dat werkt alleen goed als je ook de turbodruk hoger zet. Sowieso hebben dit soort modificaties alleen zin als je ook je de maps in je ECUs aanpast, dus ik zou eerst eens kijken of je orginele injectors kan krijgen (koop een setje van 4, dan weet je zeker dat ze allemaal evenveel opbrengst hebben).

Je zegt dat je auto af en toe inhoudt, kan het niet zo zijn dat je om wat voor reden dan ook in de fuel-cutoff van je ECU zit? Bij een te hoge turbodruk, slechte vonk of te laag octaangetal van je brandstof gaat je motor pingelen, als het verlaten van het ontstekingstijdstip niet meer werkt zal je ECU dan keihard je brandstoftoevoer afsluiten om schade aan je zuigers en koppakking te voorkomen. Een hypothese hebben en die als waarheid gaan zien zonder zorgvuldig onderzoek naar alle mogelijke oorzaken is makkelijk, in geval van twijfel zou ik ook naar je bougies, bobine, pierburgklep, wastegate etc. kijken voordat ik een injector de schuld ga geven van wat je nu omschrijft.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Injector 155 Q4

zo nov 25, 2007 15:48

Nog iets wat bij een Q4 aan de hand kan zijn, ingesleten klepbekers/stelplaatjes en zelfs een afgesleten nokkenas. Dat levert ook een vies tikkend geluid op....

mkr

RE: Injector 155 Q4

zo nov 25, 2007 16:43

Alles is al gecontroleerd. wastegate Druk is 0.8 bar. Ik tank alleen 98 . Bdp sencor is vervangen, bougie's , pierburg ventiel is ook ok.
Epron is orgineel
Het enige wat overblijft is kleppen stellen denk ik?
De vraag die ik stel ivm het veranderen van injectoren is :
In de toekomst wil ik meer vermogen halen als de motor pas 100% in orde is.
De empron wil ik bij squadra tuning halen ofwel een unichip laten plaatsen ( meer mogelijk heden mee)
Als er toch een injector defect zou zijn waar kan ik deze het best aankopen want in België is zeer weinig te verkrijgen voor deze auto.

greetz.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7075
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Injector 155 Q4

zo nov 25, 2007 17:55

Zoek eens naar een Lancia Delta expert. Heeft nagenoeg dezelfde motor... In Engeland heb je wel redelijk wat bedrijven die in de Delta gespecialiseerd zijn.

Zijn injectoren niet meer gewoon bij de dealer te bestellen?

Grotere injectoren bij de betere autosportzaak, bv Biesheuvel.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Injector 155 Q4

zo nov 25, 2007 18:50

Eprom kan je bij squadra op verzoek ook de "multiprom" voor krijgen, dan kan je met een schakelaartje uit 3 of 4 verschillende mappings kiezen. Klepspeling kan je meten/nakijken. Injectoren inderdaad bij de Lancia Delta EVO tuners en dergelijke, als ik de Q4 experts spreek zal ik ze even vragen welke injectoren voor hoog-vermogen blokken bruikbaar zijn.

Andretti Molletti

RE: Injector 155 Q4

zo nov 25, 2007 19:22

Hier kun je alles voor een leuke prijs krijgen en als je weet hoeveel pk, kun je via de flowrate ook kijken of en hoe je moet upgraden:
klik

mkr

RE: Injector 155 Q4

zo nov 25, 2007 20:33

Bedankt al voor de reactie's
Is het mogelijk om zelf in contact te komen met zo'n Q4 expert ?
Greetz

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3038
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: Injector 155 Q4

zo nov 25, 2007 21:33

Eprom kan je bij squadra op verzoek ook de "multiprom" voor krijgen, dan kan je met een schakelaartje uit 3 of 4 verschillende mappings kiezen.
Deze combi prom is niet meer leverbaar bij Squadra en zit ook niet meer in het verkoopprogramma. Kijk maar op de website ;) Had te maken met niet meer leverbaar zijn van onderdelen die gebruikt werden voor het kastje met de knop.
Gezien de zeer geringe verkoopkansen heeft Stepan niet meer de moeite willen nemen om er iets nieuws voor te ontwikkelen. Ik heb de laatste van hem afgenomen paar jaar geleden.
Neem tniet weg dat je nog steeds een chip op maat zou kunnen laten maken.

Wat wil je allemaal gaan veranderen aan je motor dat je nu al weet dat je andere injectoren wil?
Mogelijkheden zijn er wel, maar hoe groot is dat gat in je portomonnai? Want dit gaat niet goedkoop worden en je zuld dan echt serieuze veranderingen aan je motor moeten gaan doen wil je wat aan grotere injectoren hebben.

Groetjes,
Marc
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Terug naar “Algemene Technische vragen”