CC
Full Member
Full Member

Benzinetoevoer / -druk?

zo nov 18, 2007 18:17

Het was te mooi weer om de Giulia nog langer binnen te laten staan, dus moest ie vandaag maar weer eens mee.
Stond alweer een paar weken stil maar als gewoonlijk, starten en lopen. Stukje gereden, alles goed maar bij constant toerental gas bijgeven gebeurde er op een gegeven moment helemaal niks meer. Terugschakelen en optrekken ging vervolgens weer prima. Vreemd. Aangezien mijn benzinemeter niet werkt en ik dus moet vertrouwen op de dagteller (kon nog ca 70 km rijden volgens dat ding) bij de eerste pomp toch maar gestopt en afgetankt omdat de symptomen volgens mijn compleet a-technische brein alleen maar konden duiden op een gebrek aan benzine.
En inderdaad hierna ca 100 km probleemloos gereden. Mijn diagnose was dus juist!! :shock:
Maar waarom dan toch dit verhaaltje hier? Nou, er ging maar iets meer dan 30 liter benzine bij met aftanken dus theoretisch gezien zat er nog 10 liter in..... Nu weet ik dat de ontluchting van de tank niet helemaal optimaal is, zou dat het bovenstaande probleem verklaren?

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Benzinetoevoer / -druk?

ma nov 19, 2007 00:05

Nog iets gehoord, toen je de vuldop losdraaide? Zoals pfffff of zo?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

CC
Full Member
Full Member

ma nov 19, 2007 11:09

Ja, vandaar ook mijn opmerking over de ontluchting die niet denderend is.
Zou graag weten waar het benzine-gebrek vandaan komt om dit in de toekomst te voorkomen. Helaas zijn de reacties hier wederom overweldigend :( .

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 19, 2007 14:25

Ik kan hele theoriën kunnen bedenken, waarom wel/ waarom niet, maar ik zou beginnen te zeggen: als het nog eens voordoet, haal de vuldop eens los en rij dan verder, dan kom je vanzelf meer te weten............
Anders gezegd, schakel de factor onvoldoende tankontluchting uit. Doet het probleem zich dan nog steeds voor, dan praten we verder.
Of zal ik er ook maar mee kappen.........
Niet zo negatief, je topic is nog geen 24u oud.:wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 19, 2007 20:52

Helaas zijn de reacties hier wederom overweldigend
Wederom? :lol:
Misschien is het een begin van de benzinepomp die oud wordt - mede dankzij veel stilstand - maar het ontluchten van de tank ligt meer voor de hand.
proefondervindelijk ga je hier achterkomen.... Voila ! De charme van klassiek rijden ! (modern rijden heeft anders ook nadelen hoor :wink: )

Met de opgebouwde onderdruk in de tank is het moeilijker benzina te transporteren - dus een mechanische oudere benzinepomp heeft daar meer moeite mee.
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma nov 19, 2007 21:02

Idd rijden met losse tankdop en kijken of het probleem dan nog optreedt. Verder brandstofdruk even meten. Kan met een vacuum/drukmeter op de leiding die naar de carb's gaat. Als je daar minimaal een paar tiende bar meet. ( Officieel 0.35 bar) kan het daaraan ook niet liggen. Rest nog de filtertjes; ! onder de drukregelaar direkt na je benzinepomp en 2 filterjes in de toevoerleiding van de carburateurs.

Bij twijfel: Pomp vervangen.(En bedieningsstift op juiste lengte controleren) De membramen willen namelijk nog wel eens verdrogen. De eerste verschijnselen die daarbij echter optreden zijn met name het zeer lang door moeten starten na langere (enige weken) stilstand.
En: Monteer nu eens een originele tankdop... :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

CC
Full Member
Full Member

ma nov 19, 2007 21:22

Excuus, maar op dat wat ik hier post waar geen volledige naam bij staat komt geen enkele reactie buiten diegenen die ik ken....beetje jammer.
Maar evengoed bedankt voor de antwoorden!
Zal eens een andere tankdop proberen, er zwerft er vast nog wel eentje rond. Wel vreemd dat ik dit voorheen nog niet gehad heb, die dop gaat al zo'n 100.000 km mee zonder problemen. Misschien toch aan een overlijdende pomp gaan denken dan...

GiuliaReis
Full Member
Full Member

di nov 20, 2007 21:42

En: Monteer nu eens een originele tankdop... :wink:
Heb deze wel voor je te leen, ligt er toch maar te liggen.
Wil deze niet om mijn TI, is niet origineel. :wink:
Met sleutels....

Afbeelding
Thoughts of an idle mind

Stef33
Guru
Guru

Re: RE: Benzinetoevoer / -druk?

di nov 20, 2007 22:57

Bij twijfel: Pomp vervangen.(En bedieningsstift op juiste lengte controleren) De membramen willen namelijk nog wel eens verdrogen. De eerste verschijnselen die daarbij echter optreden zijn met name het zeer lang door moeten starten na langere (enige weken) stilstand.
Sorry voor de topic vervuiling, maar wat vind jij zeer lang doorstarten? Mijn bertone heeft nogal moeite als ie enige tijd stil staat, ik dacht eigenlijk dat dat normaal was. :oops:
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

di nov 20, 2007 23:02

Double Facet, no sweat :wink: ( tot nu toe dan)

Denk idd ook je brandstofpomp, kijk iig ook je filters even na
trasforma il meglio in massimo

Terug naar “Algemene Technische vragen”