Lancelot
Guru
Guru

RE: Krakende remmen 75

do nov 15, 2007 15:01

Begrijp me goed hoor, de auto remt verder goed. Remblokken en schijven voor zijn in ieder geval nagenoeg nieuw. Is allemaal gecheckt voordat ik de eerste keer het circuit op ging. Alles was ook gangbaar. Rem zit alleen wat diep en hij trekt licht naar links waardoor ik vermoed dat de hoofdremcylinder en eventueel de verdeler hun beste tijd hebben gehad. Volgende week worden deze en de vloeistof vervangen en zullen we zien hoe het gaat. Ook komen er weer andere blokjes in.

Die spatbladen zijn er al af en vanaf de gaten voor de mistlampen maak ik twee slangen naar de schijven voor de koeling.

Dank voor je advies in ieder geval!
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

_Pieter_
Guru
Guru

Re: RE: Krakende remmen 75

do nov 15, 2007 15:47

Begrijp me goed hoor, de auto remt verder goed. Remblokken en schijven voor zijn in ieder geval nagenoeg nieuw. Is allemaal gecheckt voordat ik de eerste keer het circuit op ging. Alles was ook gangbaar. Rem zit alleen wat diep en hij trekt licht naar links waardoor ik vermoed dat de hoofdremcylinder en eventueel de verdeler hun beste tijd hebben gehad. Volgende week worden deze en de vloeistof vervangen en zullen we zien hoe het gaat. Ook komen er weer andere blokjes in.

Die spatbladen zijn er al af en vanaf de gaten voor de mistlampen maak ik twee slangen naar de schijven voor de koeling.

Dank voor je advies in ieder geval!
Geen probleem, advies is hier vaak gratis!

Die slangen naar je remschijven is voor een cursus overdreven m.i. Zelf had ik idd alleen de mistlampen eruit gehaad, en de plastic spatschermen verwijderd.
Als ie diep remt en trekt kan het idd van alles zijn, maar niet je verdeler want die balanceert alleen voor/achter, niet links/rechts.
Je HRC heeft 3 uitgangen: LV, RV en achter. Dus evt onbalans kan daar in zitten, maar ik zou eerst wat andere zaken elimineren:

1. Ontlucht de boel eens goed, echt goed. Om de achterkant goed te ontluchten: De kont omhoog zetten en een druksysteem (ezilbleed oid) op het reservoir zetten. Check ook op lekkage als je er 2 bar op hebt staan! Lekkage kan ook erg slecht uitpakken als je remolie morst op je remschijf oid -> scheef remmen.
2. Testritje doen. Geen lekkage gevonden en nog steeds trekken en diep pedaal -> HRC waarschijnlijk stuk. Geen lekkage, geen diep pedaal, wel trekken: Kan je HRC nog goed zijn, dan is het waarschijnlijk een niet goed remmende klauw, vanwege vastzitten, of een vette remschijf (olie/vet op gekomen, bijv lagervet uit je wiellager)

Maar ik denk dat je er wel uit komt. Succes!

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Terug naar “Algemene Technische vragen”