Andretti Molletti

RE: Dot-4 remolie in 33

za sep 22, 2007 14:06

Je kan racen met dot 3 als je remmen maar niet te heet worden he !
Koeling van je remmen is belangrijker dan Dot 1t/m 5... Je kookpunt van dot 4 is ok, als het maar vers is.. daarom zie je vaak idioot hoge kookpunten omdat als er iets water inkomt het kookpunt enorm zakt.
Koeling en versheid remvloeistof bepalen welke dot je kan rijden. 4 of 5.1 kan beide, waarbij 5.1 een bredere veiligheidsmarge heeft. Is je remsysteem eenmaal ok voor de racerij dan kan je 5.1 gebruiken en wat minder vaak verversen.. Normaliter gebruik ik 4 en ververs elke race totdat ik een leuke remsetup heb en dan gaat er 5.1 in. Dan ververs ik 2 a 3 keer per jaar.

chu
Full Member
Full Member

Re: RE: Dot-4 remolie in 33

do nov 15, 2007 12:44

Je kan racen met dot 3 als je remmen maar niet te heet worden he !
Koeling van je remmen is belangrijker dan Dot 1t/m 5... Je kookpunt van dot 4 is ok, als het maar vers is.. daarom zie je vaak idioot hoge kookpunten omdat als er iets water inkomt het kookpunt enorm zakt.
Koeling en versheid remvloeistof bepalen welke dot je kan rijden. 4 of 5.1 kan beide, waarbij 5.1 een bredere veiligheidsmarge heeft. Is je remsysteem eenmaal ok voor de racerij dan kan je 5.1 gebruiken en wat minder vaak verversen.. Normaliter gebruik ik 4 en ververs elke race totdat ik een leuke remsetup heb en dan gaat er 5.1 in. Dan ververs ik 2 a 3 keer per jaar.
En dot 3 dan? is dan dot 4kookpunt beter dan van de 3?

_Pieter_
Guru
Guru

do nov 15, 2007 13:38

En dot 3 dan? is dan dot 4kookpunt beter dan van de 3?
Ja. DOT 4 heeft een hoger kookpunt. Maar zoals aangegeven, ga jij dat niet merken op straat.
(verse) DOT 3 is voor straatgebruik ruim voldoende. Maar aangezien DOT 4 ook maar €5 per liter kost, gooit men er meestal DOT 4 in. De clue is: af en toe je reservoir legen en je remmen helemaal opnieuw vullen en ontluchten, zo hou je je vloeistof vers en dus de optimale remwerking mocht het ineens spannend worden (de politie achtervolgt je ofzo :lol: :lol: )

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 15, 2007 22:42

[De clue is: af en toe je reservoir legen en je remmen helemaal opnieuw vullen en ontluchten, zo hou je je vloeistof vers en dus de optimale remwerking mocht het ineens spannend worden (de politie achtervolgt je ofzo :lol: :lol: )

Groeten, Pieter
:jumping: Voor anderen misschien realistischer (incl. me) tijdens een ietwat fanatieke afdaling in heuvelachtig/ bergachtig gebied. 8) (ik ben de mining toegedaan, dat ook hier de koeling belangrijker is, dan dot zo hoog mogelijk) :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Algemene Technische vragen”