Loodvervanging is voor auto's met gietijzeren koppen en geen geharde klepzittingen, nergens voor nodig dus. Mocht je blok/kop ooit gereviseerd worden, kan het geen kwaad om om "modern" spul te vragen voor klepgeleiders, kleppen en klepzittingen, dan gaat het nog langer mee dan wat je er nu in hebt zitten.
Onjuist. Juist bij gietijzeren koppen zonder stellietzitingen gaan de kleppen zonder lood "als boter" door je kop heen.
Bv de Taunussen en de Volvo's destijdswerden keurig op gas (is zelfde effect als ongelood) gezet zonder de kop te modificeren. Na pakweg 40 dkm kon er geen vloeitje meer tussen je stoters en je klepjes en pas dan werd de kop gelicht en werden er hardere klepzittingen gemonteerd.
De meeste Alu koppen hebben al geharde klepzittingen en zijn dus minder gevoelig voor inslag op loodvrij.(NIET allemaal dus)
Stelregel: Alles wat zonder klepproblemen op gas loopt kan ook net zo goed op loodvrij rijden.
