PERRY

benzine lucht

di nov 06, 2007 22:08

hier nog even een probleemje : als ik een tijdje gereden heb en parkeer de auto en ga dan even naar de stad of zo en kom na een uurtje terug en stap dan weer in de auto dan stink het binnen naar benzine :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :blue_confused:

groetjes: :thumbs:

Andretti Molletti

RE: benzine lucht

di nov 06, 2007 22:46

Is het een diesel??? :twisted:

Wat voor merk (moet je hier tegenwoordig ook vragen) en type en motor etc is het???

Meestal moet je richting actief koolfilter zoeken.

PERRY

di nov 06, 2007 22:50

zie foto een gtv 2.0 1995 andretti

Raimon
Guru
Guru

Re: RE: benzine lucht

di nov 06, 2007 22:51

zie foto een gtv 2.0 1995 andretti
Ja andretti, dat had je natuurlijk aan die foto kunnen zien dat het een twee liter uit 95 was! :lol: :wink:
156 SW 1.9 JTD

Andretti Molletti

di nov 06, 2007 22:54

sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry
:wink:

Ik wist niet dat er een 95tiger Andretti uitvoering was? :shock:

Maar een vd 916 kenners kan je wel zeggen waar het actief koolfilter zit, een grote zwarte bus... zou je daar eens naar de slangetjes moeten kijken en ruiken of het idd daarvandaan komt.

PERRY

di nov 06, 2007 23:00

thanks andretti voor de tip en ga dat morgen gelijk even tjekken :thumbs:

Andretti Molletti

di nov 06, 2007 23:12

gokje (links of) rechts onder je koplamp achter de bumper... maar das echt een gokje

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

wo nov 07, 2007 00:07

8)
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

pb2k
Advanced Member
Advanced Member

do nov 08, 2007 17:44

als ik langzaam rijd dan stinkt mijn GTJ bertone ook hartstikke naar benzine, vooral na het tanken. Ik moet de benzinepomp eens nakijken..
Bertone GTJ 1975 2.0 (helaas die is weg) / Lancia dedra 1.8 vvt
na mijn studie weer een bertone ! :) (2011)

centosej
Junior Member
Junior Member

do nov 08, 2007 21:36

Veel kans dat het slangetje van de retourleiding -net onder de bodemplaat- naar de tank verduurd is.
Of niet goed aangeloten meer is door middel van de bevestigingsklem.

Remco S
Guru
Guru

do nov 08, 2007 22:38

ik had dit een tijdje geleden bij een spider 916 een jts. Bij deze zuto rook je de brandstoflucht pas als die in de zon had gestaan. Wat bleek vanaf het dampopvangpotje in de achterbakr loopt een dampleiding naar het actief koolfilter, en boven de brandstoftank was deze leiding dicht geknikt (om diagnose te stellen eerst de achteras eronder vandaan, uitlaat weg, schild onder de tank en d toen de brandstoftank)

Als de auto in de zon stond vulde het potje zich met damp, dat dan normaal naar voren moet gaan richting actief koolfilter, maar dat kon niet waardoor het overdruk klepje in het potje afblies en de auto een uur in de wind stonk.

misschien heb je er wat aan

Terug naar “Algemene Technische vragen”