Nee, inderdaad, je moet bij trommels achter net de ring onder de moer nog kunnen schuiven. Of gewoon met wiel er op voelen dat de speling er net uit is. Als je hem te vast draait (en voor die trommels is 420Nm echt onwijs te vast), dan draait het lager te zwaar en kan heet worden en zelfs vast slaan. (ik vermoed trowens dat je met 420Nm het lager al direct sloopt en je wiel domweg vast zit).
Nu bedenk ik net dat de 75 aan de voorkant (dus de niet aangedreven wielen

), ook schijven heeft en deze net als trommels op de speling afgesteld moeten worden. Het hangt dus van het type lager af hoe vast het moet: zijn het conische lagers (ala trommel), dan echt niet vast. Cylindrische lagers moeten veel vaster.
Helaas staan de schijven achter dus in geen van de beide kluwer vraagbaken en niet op de 33 cardisk en volgens Speeder dus ook niet in de workshop manuals, lastig.
Oh ja, die moeren op type 3 aan de voorkant moeten dus op 427-472Nm, loctite en je moet de moer ter borging nog eens stuiken. Dat zit dus echt vast.
@reijnaje:
Waren die moeren niet gestuikt om ze te borgen en dat ze daarom zo vast leken te zitten? En wat voor lager zit er in?